Citat:
Bra sammanfattat. Och inte åker jag till Sverige och går in på en Pizza där han bodde för att få svar på dessa frågor som någon föreslog. Jösses!
Jaha, då har vi vår dubbelmördare. Hoppas tidningarna fortsätter att gräva djupt i hans liv nu och ger oss massor av intressanta intervjuer med vänner, släktingar, gamla skolkamrater och ev. flick-/pojkvänner.
Dubbelmordet kommer att hamna i skuggan av palmeutredningen som presenteras i morgon, givetvis. Men under kommande veckor blir det en tuppfight mellan Staaf och Petersson vem som får mest utrymme i tidningarna. Jag tror Staaf vinner i längden då han har en levande GM och kommande rättegång som ess i rockärmen.
Några frågor jag vill ha svar på tills rättegången:
1. Har mördaren varit aktiv i diskussionen på detta forum? Att han läst tar jag för givet.
2. Är mördaren den person med förvridet ansikte som sågs sitta vid trädgårdsföreningen?
3. Varför var han på Åsgatan den morgonen?
4. Motiv, händelseförlopp och flyktväg
5. Har han synliga skärsår i handen? Och har han i sådant fall sökt vård för detta?
6. Vilka har vetat om att han är GM?
7. Hur har dubbelmordet diskuterats inom familjen och med släktingar och vänner?
8. Hur har hans uppväxt varit, mobbad/utstött/ensam, missförhållanden i hemmet?
9. Hur har han kunnat leva med detta på sitt samvete under 16 år?
10. Har han någon gång varit nära att avslöja sig själv?
11. Har någon frågat honom om han är GM?
12. Har han begått andra grova brott före eller efter dubbelmordet?
13. Vilka psykiska problem har han?
Skål trådvänner!
Dubbelmordet kommer att hamna i skuggan av palmeutredningen som presenteras i morgon, givetvis. Men under kommande veckor blir det en tuppfight mellan Staaf och Petersson vem som får mest utrymme i tidningarna. Jag tror Staaf vinner i längden då han har en levande GM och kommande rättegång som ess i rockärmen.
Några frågor jag vill ha svar på tills rättegången:
1. Har mördaren varit aktiv i diskussionen på detta forum? Att han läst tar jag för givet.
2. Är mördaren den person med förvridet ansikte som sågs sitta vid trädgårdsföreningen?
3. Varför var han på Åsgatan den morgonen?
4. Motiv, händelseförlopp och flyktväg
5. Har han synliga skärsår i handen? Och har han i sådant fall sökt vård för detta?
6. Vilka har vetat om att han är GM?
7. Hur har dubbelmordet diskuterats inom familjen och med släktingar och vänner?
8. Hur har hans uppväxt varit, mobbad/utstött/ensam, missförhållanden i hemmet?
9. Hur har han kunnat leva med detta på sitt samvete under 16 år?
10. Har han någon gång varit nära att avslöja sig själv?
11. Har någon frågat honom om han är GM?
12. Har han begått andra grova brott före eller efter dubbelmordet?
13. Vilka psykiska problem har han?
Skål trådvänner!
Är folk så självupptagna, eller har han verkligen hållit sig så anonym och instängd i sin lägenhet? Han måste ju gå till affären och handla mat, kläder, köpa mediciner på apoteket. Och för att få sina mediciner måste man besöka en läkare regelbundet. Urknepigt.