2020-06-10, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindharpan
Är jordgubbsflickans konto borta från fb nu? Igår kunde man ju söka på hens inlägg men inte nu längre?

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1017310&threadid=156 529
Citera
2020-06-10, 06:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du måste vara rätt korkad i roten, varför orkar du inte läsa klart/korrekt mitt inlägg?
Närmare 30 år, inte 30 plus, läs rätt din imbecill!
Jo JF har skrivit att han är betydligt äldre än de 20 år som de trott han varit ( enligt vittnen)!
Jag har läst mer här i tråden än du fyllt år pucko!

He, he....jag har låst varje inlägg av JG men det har uppenbarligen inte du. Det är andra som har påstått att GM är 30 år +. Gå igenom hennes inlägg igen noggrant så ska du se. Passa även på att djupandas lite.

Däremot så är jag enig med de som inte tror på JG:s berättelse för hen påstår den 3/3 2020 att GM inte bor i Linköping. Det är väl det tydligaste felet hen har skrivit.

Om du nu ska fortsätta att vara så uppkäftig så ta och länka eller visa på var JG har påstått att GM är närmare 30 år vid gärningen. Som sagt, det är en trådsanning som du och några andra fantatiker har gått igång på.

Igen, tagga ned ett par hekto!
Senast redigerad av peterboras 2020-06-10 kl. 06:45.
Citera
2020-06-10, 06:42
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Tack och lov att detta är möjligt. Ja menar, vad är problemet? Vad har du att dölja egentligen? Vad är du orolig för? Skyldiga ska dömas för anhörigas, offren och samhällets skull.
Juste.
Tack o lov att det finns möjlighet att sätta ditt mördare, våldtäktsmän och andra skurkar.
Citera
2020-06-10, 06:43
Medlem
"Daniel Nyqvist fick advokat Johan Ritzer förordnad som offentlig försvarare och har fått yppandeförbud av åklagaren" - jaha, håll tyst alltså annars blir du åtalad.

Peter Sjölund därmot, tillåts skrävla hur mycket som helst om sina insatser - vilket består i att bygga upp släktträdet mha traditionell släktforskning. Detta kan faktiskt vilken erfaren släktforskare som helst.

Peter Sjölund kan ingenting om datorprogrammering, han har heller ingen utbildning eller kunskap inom avancerad genetik. Det som Peter Sjölund håller på med är att han lär ut hur man köper Family Finder-kit och hur man överför dessa till andra testföretag. Han ger även kurser om enkla saker som hur man grupperar ihop sina träffar.

En del kursbetalare (DNA-släktforskning) hostar upp närmare en tusenlapp för en heldag med Peter Sjölund. Det är klart att Peter Sjölund vill ha så mycket reklam som möjligt.

Det finns många etablerade forskare inom DNA som är betydligt kompetentare än Peter Sjölund. Mattias Jakobsson i Uppsala är en, Svante Pääbo en annan.

Jag har varit med på en av Peter Sjölunds kurser. Det gav i stort sett ingenting.
Min uppfattning är att han är en narcissist som försöker få så mycket uppmärksamhet som möjligt, det styrker hans självhävdelsbehov. Riktiga forskare ser man sällan trumpeta ut sin egen duktighet utan de är diskreta (man ser aldrig Mattias Jakobsson stå i tv och skrävla om sin egen förträfflighet).

Det som tidigare hindrat polisen och RMV är svensk lagstiftning. Myndigheter får inte hur som helst lämna ut uppgifter om brottsutredningar, tekniska bevis och vilka misstänkta man har till utomstående privatperersoner (hobbyforskare) som ju Peter Sjölund är.
Citera
2020-06-10, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Släkten Ammouri har ett digert brottsregister, misshandel, narkotika, rån och våldtäkt, det gäller också Hassan Ammouri. Mordet var förmodligen en sorts hämnd för någon av dessa brott. Detta är i sig kriminalhistoria, första gången en svensk utövar blodshämnd enligt mellanösterns klanstruktur. På något märkligt sätt, kommer nog klanen Ammouri att acceptera dådet.
Precis, det var min arbetshypotes i tråden men det var svårt att få info från Värmlands tiden där de "fuckade up big" för många som i Linkan. Sven o fru banan vill inte ses som rasister så de sväljer vad som händer och tror på tomten med Rheinen som talare. Varje gång jag ville ha info kom det upp någon och började dilla om JF, jordgubbsflickan och än i dag är det med som ett spöke. Svensken framstår nu som en idiot i den globala cirkusen.

PK-tråden och polisen har haft syftet att skydda regeringens invandringspolitik och därför föll allt mellan stolarna när stollarna tänkte till. Jag hatar inte alls invandrare bara politiker som söndrar vackra Sverige!

Fokus nu borde vara på "Vem är Daniel" och vad var hans motiv? Vilket straff som kommer kan avhandlas i en annan tråd.

Jag ligger 50 sidor efter då mycket skit postas, puh!
Citera
2020-06-10, 06:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du måste vara rätt korkad i roten, varför orkar du inte läsa klart/korrekt mitt inlägg?
Närmare 30 år, inte 30 plus, läs rätt din imbecill!
Jo JF har skrivit att han är betydligt äldre än de 20 år som de trott han varit ( enligt vittnen)!
Jag har läst mer här i tråden än du fyllt år pucko!

Jag tror att det bland annat är det här inlägget som bidragit till den eventuella trådsanningen:

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Fast det inlägget är ju jävligt rörigt, inte bara för fel i citattaggarna, men även för att det är motsägelsefullt.

"var över 30 år 2004" - "Över 30 2004 ja"
"Stämmer så länge va" - "Nej dessvärre inte"
Citera
2020-06-10, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det är väl en fantombild? Lite udda att Aftonbladet publicerar namn och bild på GM, även om han erkänt, det brukar väl annars ske efter fällande dom.

Kan ju hänga ihop med att även hans bror blev misstänkt och det behöver vara tydligt vem av dom som erkänt?
Citera
2020-06-10, 06:49
Medlem
Ber om ursäkt om detta tagits upp tidigare i tråden.
Grannarna till Daniel säger att dom inte kan minnas att dom sett honom. Hur kan en människa leva så anonymt i ett hus där det bor massor med folk? Är folk så självupptagna, eller har han verkligen hållit sig så anonym och instängd i sin lägenhet? Han måste ju gå till affären och handla mat, kläder, köpa mediciner på apoteket. Och för att få sina mediciner måste man besöka en läkare regelbundet. Urknepigt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MROAEo/efter-16-ar-har-daniel-nyqvist-37-fatt-ett-ansikte
Citera
2020-06-10, 06:49
Medlem
Angående hans låga inkomst,
Helt omöjligt att leva när han ska betala hyra och dyligt är ju,
Med en deklaration på 100 000 per år
Så han fick säkert ärva pengar när han föräldrar dog via försäkringar och har levt på dom ser inget annat för ingen kan betala hyra mat och allt med en inkomst på under 7000 per månad,
Vad tror ni ?
Citera
2020-06-10, 06:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tror att det bland annat är det här inlägget som bidragit till den eventuella trådsanningen:

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Fast det inlägget är ju jävligt rörigt, inte bara för fel i citattaggarna, men även för att det är motsägelsefullt.

"var över 30 år 2004" - "Över 30 2004 ja"
"Stämmer så länge va" - "Nej dessvärre inte"

Nej inte vad jag läst i tråden JG skrev att han var betydligt äldre än vad som vittnen sagt.
Ingen trådsanning.
Citera
2020-06-10, 06:55
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Kan ju hänga ihop med att även hans bror blev misstänkt och det behöver vara tydligt vem av dom som erkänt?
Dna Spåret ledde till 2 bröder. BÅDA topsades och då kom det fram att Daniels DNA stämmmde. Så den andre bröder är inte misstänkt utan avfärdad inan erkännande.
Citera
2020-06-10, 06:55
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabban
Angående hans låga inkomst,
Helt omöjligt att leva när han ska betala hyra och dyligt är ju,
Med en deklaration på 100 000 per år
Så han fick säkert ärva pengar när han föräldrar dog via försäkringar och har levt på dom ser inget annat för ingen kan betala hyra mat och allt med en inkomst på under 7000 per månad,
Vad tror ni ?
Bidrag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in