Citat:
Ursprungligen postat av
online_always
Väldigt ofta. För ofta. Speciellt när GM är så ung så är det klart att barndomen och uppväxten har präglat honom. Slagen av pappa, pillad på av farbror brukar ju vara mer regel än undantag med uppfuckade personer. Sen kan du lägga på lite psykiska sjukdomar eller personlighetsstörningar på det.
Kanske fler som är tappade på pallet som barn?

Jag har liknande historia och mådde extremt dåligt i sena tonåren där nästan vadsomhelst kunde hänt. Blev misshandlat både fysiskt och psykiskt i barndomen, utsatt för sexuella övergrepp. Far som var intelligent, extrem narcissist, drack för mycket och våldsam. Mor som samtidigt underhöll hans behov av beundran och behov av utlevelse men också ibland försökte skydda barnen, vilket gjorde att hon aldrig gick att lita på. Ena dagen var hon med barnen, andra dagen mot dem. Riktigt destruktivt.
Jag är högbegåvad med väldigt högt IQ men det ökar snarast sannolikheten för att man är riktigt duktig att planera hämnd och undvika straff.
Psykvården var inblandad tidigt (för hela familjen) men bidrog bara till svek och ökat utanförskap genom att lita på vad mina föräldrar sa trots att de ljög sig igenom alla sessioner. Trots det träffade jag några få människor med integritet som jag kunde se upp till och det var en viktig pusselbit till att jag senare valde att inte begå några allvarliga brott.
Jag har läst rätt mycket om hur seriemördare oftast är och jag stämmer på de flesta, kanske alla punkter, både vad jag varit med om och hur jag betedde mig. Riktigt läskigt såhär i efterhand.
Jag lyckades bryta allt och flytta långt ifrån där jag föddes och efter flera årtionden så blev jag en hel människa igen, med någorlunda normala värderingar och utan hat mot andra människor pga vad jag utsattes för.