2020-06-10, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tror att det bland annat är det här inlägget som bidragit till den eventuella trådsanningen:

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Fast det inlägget är ju jävligt rörigt, inte bara för fel i citattaggarna, men även för att det är motsägelsefullt.

"var över 30 år 2004" - "Över 30 2004 ja"
"Stämmer så länge va" - "Nej dessvärre inte"

Exakt. Det är väl troligtvis detta inlägg som har skapat trådsanningen. Men sedan finns det flera inlägg av JG som tydliggör att GM var i 20-årsåldern vid gärningen och är i 40-årsåldern idag.

JG nämner en gång att GM är betydligt äldre än det spekuleras kring. Detta var under den perioden som det framfördes att GM kunde vara så ung som 15-16 år.
Citera
2020-06-10, 06:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej inte vad jag läst i tråden JG skrev att han var betydligt äldre än vad som vittnen sagt.
Ingen trådsanning.

Fast det spelar ju ingen roll vad JG skrivit. Är det bara skrivet i tråden utan annan verifikation är det en trådsanning.
Citera
2020-06-10, 07:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterboras
Exakt. Det är väl troligtvis detta inlägg som har skapat trådsanningen. Men sedan finns det flera inlägg av JG som tydliggör att GM var i 20-årsåldern vid gärningen och är i 40-årsåldern idag.

JG nämner en gång att GM är betydligt äldre än det spekuleras kring. Detta var under den perioden som det framfördes att GM kunde vara så ung som 15-16 år.
Skitsnack, jävla dumt. Blir förbannad då man läst allt vad JG skrivit sen start, men er besserwissrar vet mer.
Att JB skrev att GM var betydligt äldre än vittnen sagt är för fan sant!
Vittnen inte GW!
Citera
2020-06-10, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Precis, det var min arbetshypotes i tråden men det var svårt att få info från Värmlands tiden där de "fuckade up big" för många som i Linkan. Sven o fru banan vill inte ses som rasister så de sväljer vad som händer och tror på tomten med Rheinen som talare. Varje gång jag ville ha info kom det upp någon och började dilla om JF, jordgubbsflickan och än i dag är det med som ett spöke. Svensken framstår nu som en idiot i den globala cirkusen.

PK-tråden och polisen har haft syftet att skydda regeringens invandringspolitik och därför föll allt mellan stolarna när stollarna tänkte till. Jag hatar inte alls invandrare bara politiker som söndrar vackra Sverige!

Fokus nu borde vara på "Vem är Daniel" och vad var hans motiv? Vilket straff som kommer kan avhandlas i en annan tråd.

Jag ligger 50 sidor efter då mycket skit postas, puh!

Du kan ju börja med att själv skippa politiken!

Vill du ha info om han, gå till pizzerian bredvid hans hus och fråga, om någon sett snubben känns de som troliga kandidater. Pizzeria Duvkullen heter det och ligger 30 meter från där han bott.
Citera
2020-06-10, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jo, och det är ju riktigt riktigt illa om det visar sig vara samma person som man nu har plockat in. Användaren "Tomato" skriver till och med tidigare i tråden att han tipsade polisen om denne D*niel men att han sedan aldrig fick någon återkoppling.
Japp, så var polisens arbete, de bestämde från morddagen att detta är en dåre som bara slog till utan en historia. Och därmed gav de familjen skydd från insyn och PK-folket i tråden fokuserade på JF. Vilken fars och hade jag bott i Linkan hade de kommit till mej på husförhör och slagsmål. Vänstern kan, vet vi idag och Linkan är nedlusat med sånt samt de som tjänar pengar på invandringen. Jag vet, de berättar och skäms när de är halvfulla på mobilen.

red: Det var inte den daniel som jobbat i butiken sägs det i tråden, sorry.
Senast redigerad av shivashambo 2020-06-10 kl. 07:12.
Citera
2020-06-10, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Menar du att han är kraftigt överviktig nu för tiden eller vadå?

Nej, han ser överviktig ut på fantombilden jämfört med verkligheten.
Citera
2020-06-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ok och vilken typ var han då? En antisocial inom autism spektrat och som gillade att spela Counterstrike?

Ja, dataspel generellt, ensamvarg. 0 kontakt med omvärlden sista åren i princip.
Citera
2020-06-10, 07:12
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Ber om ursäkt om detta tagits upp tidigare i tråden.
Grannarna till Daniel säger att dom inte kan minnas att dom sett honom. Hur kan en människa leva så anonymt i ett hus där det bor massor med folk? Är folk så självupptagna, eller har han verkligen hållit sig så anonym och instängd i sin lägenhet? Han måste ju gå till affären och handla mat, kläder, köpa mediciner på apoteket. Och för att få sina mediciner måste man besöka en läkare regelbundet. Urknepigt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MROAEo/efter-16-ar-har-daniel-nyqvist-37-fatt-ett-ansikte
Lättare att vara anonym i ett hus med många än få.
Citera
2020-06-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barabban
för ingen kan betala hyra mat och allt med en inkomst på under 7000 per månad,
Vad tror ni ?

Ingen kan leva på 7000?

Äldre hygglig kommunal hyresrätt i Linköping kan mycket väl ligga på ~3500
Mobilt bredband ett par hundralappar i månaden
Gör mat själv och planera väl med billiga hälsosamma råvaror 1500
Övriga omkostnader 1000

Det är till och med hyggligt med pengar kvar att t.ex. gå på Bolaget för.
Utan familj och inget vidlyftigt socialt leverne - Nemas problemas.
Citera
2020-06-10, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Väldigt ofta. För ofta. Speciellt när GM är så ung så är det klart att barndomen och uppväxten har präglat honom. Slagen av pappa, pillad på av farbror brukar ju vara mer regel än undantag med uppfuckade personer. Sen kan du lägga på lite psykiska sjukdomar eller personlighetsstörningar på det.

Kanske fler som är tappade på pallet som barn?
Jag har liknande historia och mådde extremt dåligt i sena tonåren där nästan vadsomhelst kunde hänt. Blev misshandlat både fysiskt och psykiskt i barndomen, utsatt för sexuella övergrepp. Far som var intelligent, extrem narcissist, drack för mycket och våldsam. Mor som samtidigt underhöll hans behov av beundran och behov av utlevelse men också ibland försökte skydda barnen, vilket gjorde att hon aldrig gick att lita på. Ena dagen var hon med barnen, andra dagen mot dem. Riktigt destruktivt.

Jag är högbegåvad med väldigt högt IQ men det ökar snarast sannolikheten för att man är riktigt duktig att planera hämnd och undvika straff.

Psykvården var inblandad tidigt (för hela familjen) men bidrog bara till svek och ökat utanförskap genom att lita på vad mina föräldrar sa trots att de ljög sig igenom alla sessioner. Trots det träffade jag några få människor med integritet som jag kunde se upp till och det var en viktig pusselbit till att jag senare valde att inte begå några allvarliga brott.

Jag har läst rätt mycket om hur seriemördare oftast är och jag stämmer på de flesta, kanske alla punkter, både vad jag varit med om och hur jag betedde mig. Riktigt läskigt såhär i efterhand.

Jag lyckades bryta allt och flytta långt ifrån där jag föddes och efter flera årtionden så blev jag en hel människa igen, med någorlunda normala värderingar och utan hat mot andra människor pga vad jag utsattes för.
Citera
2020-06-10, 07:19
Medlem
Expressen skriver att han drack mycket alkohol i slutet av gymnasiet och var rätt nergången i det vid tiden för mordet ...kan det blivit en alkoholpsykos i kombination med psykisk problematik
Citera
2020-06-10, 07:20
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Pulver-Henke, här på Flashback är GM?

Om jag inte missminner mig så var P-H enligt egen utsago bara på besök i staden. Kan ju visserligen betyda att han bodde i en förort (som Sturefors) men tror inte det.

För er nya i tråden som inte kan historian om P-H kan googla namnet + remstams blogg för en sammanfattning.

Tror ni DN var kapabel till noveller som denna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in