2020-06-10, 00:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Alla som är aktiva nu jobbar ni eller är ni lediga i morgon?
Många är säkert som jag permitterade till viss del å har mer fritid än vanligt.
Kul med arrangemanget. Hoppas fler som känner till mgm tillkommer i tråden å ger info.
Vart förvånad över att en bekant skrev att mgm å pappan söp tillsammans.

Troligen ska många nog upp å se Palme press konf kl 9:30 imorgon.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-06-10 kl. 00:16.
Citera
2020-06-10, 00:13
Avslutad
Kan motivet ha varit rasistiskt?
Ung, sjuk man som ser en invandrargrabb och kvinnan kom bara ivägen?

Så hemskt detta men stor eloge till polisen och till ny teknik. Alla borde tamejfan topsas vid födseln.
Citera
2020-06-10, 00:14
Medlem
Finns det några kända ouppklarade fall av våldsbrott i trakten eller runt omkring som han skulle kunna vara delaktig i?
Citera
2020-06-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Så märkligt att allt är. Jag får också känslan av att NÅGON i hans närhet borde ha fattat misstankar, särskilt när det gäller mössan som någon i hans familj bör ha känt igen, kniven och skärskadan i handen. Om han dessutom bodde hemma under tiden måste hans föräldrar lagt märke till att hans beteende förändrades.

Gällande alias Jordgubbsflickan verkar hen haft rätt angående ett par saker; att DN var i 20 årsåldern och att DN ej brukade droger men att GM däremot snusar. Påståenden som styrkts från DNA- och hårfynd. Om detta är en ren tillfällighet låter jag vara osagt.

Är väl inte alla familjer där man umgås nära med varandra bara för att man står skrivna på samma adress. Tvärtom är det väl fullständigt normalt i svenska familjer att hemmaboende söner över 20 år lever lite sina egna liv, lagar egen mat, har sina egna tider etc. Man säger "hej" till varandra, men sitter liksom inte framför TV:n tillsammans varje kväll. Sedan vet vi ju inte om eller hur ofta GM sov hos sina morföräldrar intill brottsplatsen eller om dessa ens var hemma hela den veckan. De kan ju faktiskt ha varit på semester eller vad som helst och han bodde tillfälligt själv i deras lägenhet/hus. Finns massor med varianter på varför ingen i hans närhet reagerat. dvs pga att han inte hade någon i sin vardagliga närhet.
Citera
Medlem
Många som misstänkt det här länge, ngn borde tagit upp det mycket tidigare.
Citera
Medlem
Sprengtports avatar
Varför Anna-Lena sade att mördaren hette Leif får vi aldrig veta.

Eller var Leif en kumpan till Daniel vid morden???
Citera
2020-06-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Så ni tror att hon känner honom men samtidigt att hon har fel i det hon skriver om honom? Förstår mig inte på logiken här.

Vilka är felen hon skriver konkret?
Boendet på annan ort? Kan vara att han varit inom LSS och haft tillfälligt boende inom en annan kommun eller stad. Men hon anser nog inte det berör oss utifrån hennes bild av det. Då kanske hon anses avslöja att hon är socionom som har varit i kontakt med honom, biståndshandläggare etc.

Kan hon vilseleda med information för att inte avslöja sig själv?

Läs igenom hennes inlägg, samtliga. Har svårt att misstänka att det är en person som blir upphetsad av uppmärksamhet i fb-trådar.
Citera
2020-06-10, 00:18
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vad är det för ny DNA metod?
Hur åkte han fast för detta nu? Om han sedan tidigare var ostraffad, hur har de bundit hans DNA med DNA från brottsplatsen?

Expressen: "Sjölund fick först träff på några avlägsna släktingar men tack vare att han gick tillbaka till 1700-talet i släktträden och sen återvände till nutid kunde han hitta Daniel Nyqvist."

DNA fanns på kniven och mössan från mordplatsen.

GM och brodern var väll båda möjliga GM innan de fick fram ett erkännande, de lär ta topzprov på GM nu för att säkra upp det.
Citera
2020-06-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Vilka är felen hon skriver konkret?
Boendet på annan ort? Kan vara att han varit inom LSS och haft tillfälligt boende inom en annan kommun eller stad. Men hon anser nog inte det berör oss utifrån hennes bild av det. Då kanske hon anses avslöja att hon är socionom som har varit i kontakt med honom, biståndshandläggare etc.

Kan hon vilseleda med information för att inte avslöja sig själv?

Läs igenom hennes inlägg, samtliga. Har svårt att misstänka att det är en person som blir upphetsad av uppmärksamhet i fb-trådar.

Tror snarare att användaren tyckte det var spännande och kanske innerst inne till och med ville bli avslöjad?
Citera
2020-06-10, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Kan motivet ha varit rasistiskt?
Ung, sjuk man som ser en invandrargrabb och kvinnan kom bara ivägen?

Så hemskt detta men stor eloge till polisen och till ny teknik. Alla borde tamejfan topsas vid födseln.

Läs de första tusen sidorna.
Citera
2020-06-10, 00:19
Medlem
Sprengtports avatar
Vem var Leif och varför pekade den mördade Anna-Lena ut honom för mordet på henne?

Försökte hon skydda den verklige gärningsmannen?!
Citera
2020-06-10, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Många är säkert som jag permitterade till viss del å har mer fritid än vanligt.
Kul med arrangemanget. Hoppas fler som känner till mgm tillkommer i tråden å ger info.
Vart förvånad över att en bekant skrev att mgm å pappan söp tillsammans.

Troligen ska många nog upp å se Palme press konf kl 9:30 imorgon.

Är med permitterad men tyvärr ska jag ha Skype-samtal med mina kollegor så ja jag kan inte sova ut!
Absolut håller med dig tycker det är bra att många engagerar sig och vill diskutera mycket intressant info dyker upp’
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in