2020-06-09, 23:57
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tommy Zethraeus var 25. Flinken fick livstid. Han var 24. Jag kommer inte på någon 21-åring som fått livstid.

Finns det några ouppklarade mord i Östergötland så kommer man nog att checka den här pajsarn noga. Jag är inte säker på att han inte begått några fler våldsbrott.
Tror inte han begått några andra brott faktiskt. Vad är oddsen att han inte ens blir misstänkt för något av brotten? Speciellt med tanke på att dubbelmordet verkar vara ett vansinnesdåd, han hade bara tur som inte åkte dit.
Citera
2020-06-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Kolla SVTplay Aktuellt kl 21 så förklarar de som var med och grävde fram det hur de gjorde.

Nej, ville bara få det bekräftat om det var genom dna självforskning eller dyl. som jag misstänkte. Tror inte att jag kan kolla på SVTplay, bor nämligen i Serbien.
Citera
2020-06-09, 23:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det var media som påstod att det var en ny DNA metod. Ok då var det som jag misstänkte att det har blivit träff genom släktforskning.

Ja, det var inte meningen att låta syrlig i mitt svar till dig. Är medveten om att det är våra kära journalister som kör med den gamla vanliga rubriksättningen för att kränga artiklar.
Citera
2020-06-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, det var inte meningen att låta syrlig i mitt svar till dig. Är medveten om att det är våra kära journalister som kör med den gamla vanliga rubriksättningen för att kränga artiklar.

Ingen fara, uppfattade inte dig som otrevlig i någon bemärkelse.
Citera
2020-06-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det behöver inte bara vara ett bråk. Det kan hända att han blivit blåst på sina besparingar.

I övrigt tycker jag du ska läsa om Arbogamorden eller andra mord på oskyldiga barn.
Är välbekant med Arbogamorden, bor i länet... Är en urbota dum liknelse av förklarliga skäl. Kanske du ska läsa på det själv. Och poängen var inte att oskyldiga barn inte kan bli mördade...

Bråk eller bli blåst på besparingarna är orelevant, är fortfarande lika osannolikt motiv i detta fall.
Senast redigerad av Nihly 2020-06-10 kl. 00:02.
Citera
2020-06-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Hon påstår sig inte vara bästa vän. Vägarna har korsats. En relation, förtroende mellan dom finns förmodligen.

Hon verkar ha en erfarenhet av psykosocial ohälsa, läs hennes tidigare inlägg i andra trådar.

Deras relation kan vara yrkesmässig likaväl. Där han är brukare/kund hos henne.
Jag tror också hon kan ha känt honom. Det som förvånar mig är att hon skriver att han inte har gjort något varken före eller efter - bara varit snäll och lugn, "en riktigt Svensson". En dubbelmördare är inte en riktig Svensson. Jag skulle snarare säga att det är troligt att han har begått fler dåd, i synnerhet om han lider av en aggressiv paranoia.
Citera
2020-06-10, 00:01
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag tror att många i den här tråden felaktigt förvillats av att bo1 har invandrarbakgrund. Märkliga teorier om att han skulle ha burit kniv, börjat kaxa sig osv. Som jag fattat det så utsattes han av grovt våld, med bland annat knivhugg mot stjärt och liknande. Jag tror gm är en ung man runt 20(vid brottstillfället) och påminner om denne seriemördare från USA:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Joubert_(serial_killer)

Citerar mig själv från 2015 men ännu är det ju oklart vad DÖN hade för motiv. Denne mördare JJ hade i alla fall Schizoid personality disorder: https://en.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personality_disorder plus lite annat smått och gott, bland annat tvångstankar. Han bedömdes ej ha haft någon psykos vid morden och det tror jag verkligen inte DÖN hade heller. Långvariga tankar på att mörda och antagligen var det inte så tillfredställande som han föreställt sig och lade mördarhatten på hyllan.

Lägger in ett till av mina inlägg där jag gör ett försök till amatörprofilering, kanske kan ligga någon sanning i mina spekulationer:

Citat:
Åsikter och teorier spretar ju som fan så mitt inlägg var endast riktat mot en del av hela spekulationsapparaten. En åttaåring blir brutalt knivmördad, då ligger beteendeavvikelsen med allra största sannolikhet hos gm och personligen tror jag på en ung man som under en längre tid gått runt med tankar på att mörda. Antagligen har han en väldigt dålig självkänsla och dåligt självförtroende vilket spelar in när han ska välja sitt offer. Men sedan visar han sig vara en högpresterande mördare som även klarar att ta sitt andra offer när det enligt hans bedömning behövs. Jag tycker man ska komma ihåg att vi i Sverige knappt har seriemördartyper och jag tycker inte det är särskilt osannolikt att han efter mordet inte längre är intresserad av att fortsätta med mördandet. Som en slags katarsis från tvångstankarna som plågat honom. Han har den känslokontroll och förmåga till rationalisering som krävs för att kunna gå vidare i livet utan att bryta ihop och erkänna sitt brott.
Senast redigerad av drunknar 2020-06-10 kl. 00:05.
Citera
2020-06-10, 00:01
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Du får begga hur mycket du vill men så tråkigt är tyvärr psykossjukdomar, dom kan bli extremt obehagliga även om det är väldigt ovanligt att någon mördas.

Känner till 1 fall där omständigheterna har varit normala, vad vi har vetat. Där man inte kunna hitta något att peka på mer än laglig medicin och trötthet som lett upp till mord. Kan svära på att det finns lik i garderoben här. Vänta och se.
Citera
2020-06-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Ok. Inte så troligt då heller att GM har figurerad här i tråden då eftersom borde vara en dålig strategi om man försöker förtränga gärningen?

Personligen hade jag inte gjort det om jag vore i hans skor, beror helt på hur dåligt han mår över handlingen och hur hela hans inställning till allt är, vissa människor har förmågan att acceptera det dom gjort och gå vidare och skylla på omständigheter eller annat. Svårt att säga när man inte vet någonting om honom.
Citera
2020-06-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag tror också hon kan ha känt honom. Det som förvånar mig är att hon skriver att han inte har gjort något varken före eller efter - bara varit snäll och lugn, "en riktigt Svensson". En dubbelmördare är inte en riktig Svensson. Jag skulle snarare säga att det är troligt att han har begått fler dåd, i synnerhet om han lider av en aggressiv paranoia.
Så ni tror att hon känner honom men samtidigt att hon har fel i det hon skriver om honom? Förstår mig inte på logiken här.
Citera
2020-06-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmd
Svårt psykiskt rubbad måste denna jävel vara, vem fan kan gå och jugga en 8åring i halsen!?!?
Detta är en total idiot som kommer åka dit inom närmsta dagarna/veckan.
Sånna hära psykoptaer borde skickas till ngt hårdare fängelse i sverige där han antagligen skulle bli misshandlad till döds.
Folk som sitter på kåken gillar nämligen INTE personer som går på Småbarn varesig sexuellt lr med våld.
Några dagar...Jojo, ca: 5800 dagar blev det mr know everything
Citera
2020-06-10, 00:05
Medlem
Dickenss avatar
Så märkligt att allt är. Jag får också känslan av att NÅGON i hans närhet borde ha fattat misstankar, särskilt när det gäller mössan som någon i hans familj bör ha känt igen, kniven och skärskadan i handen. Om han dessutom bodde hemma under tiden måste hans föräldrar lagt märke till att hans beteende förändrades.

Gällande alias Jordgubbsflickan verkar hen haft rätt angående ett par saker; att DN var i 20 årsåldern och att DN ej brukade droger men att DN däremot snusar. Påståenden som styrkts från DNA- och hårfynd. Om detta är en ren tillfällighet låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Dickens 2020-06-10 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in