Citat:
Ursprungligen postat av
14thInt
Lucka 3 - ”Almsäter och Ekman”
Jag har med stor säkerhet id:at ”Almsäter”.
Skriven i Täby 1985-12-31. Arbetade vid mordtillfället på ett företag i Stockholms län, som ägdes av en företagare inom transportsektorn i Norrbotten. Bytte jobb i mars 1986.
Hög källtrovärdighet, sakriktigheten hög. Osäkerhet i fotoidentifiering finns med tanke på drygt 30 år mellan foton. I hög grad avhjälpt av datorstöd med prognos på utseende.
Bedömt tidigt vid platsen, möjligen en del av IM:s observation av ett ungdomsgäng strax före mordet.
Lucka 4 - Mordplatsvittne 1
Ett centralt vittne vid mordplatsen blir efter några förhör förhörd av en ny polis. En polis som han har en, för alla, okänd och långvarig relation till.
I förhöret förändras bilden av vittnesmålet jämfört med tidigare förhör, och en nyare bild läggs fast för framtiden!?
Jag kan binda dem till varandra långt bort i tiden, men kan inte säga något om intensiteten i relationen fram till mordkvällen.
Hög källtrovärdighet och sakriktighet.
Det finns någon slags betydelse av detta, men jag kan inte lägga mer utan att avslöja identiteterna. Vi kan få skäl att återkomma till denna lucka efter morgondagen.