Citat:
Ursprungligen postat av
IngemarH
Blir det en uppesittarkväll full av spekulationer så här da´n före da´n?
Det enda rimliga beskedet i morgon är Christer Andersson. Till skillnad från Stig Engström ser han ju ut som en förbrytare. Han hade också träffsäkerheten och fysiken för att skjuta och att fly. Han hade galningstemperamentet skjuta sönder sin egen TV och för att verkligen döda, och han hade ett starkt motiv med omsättningsskatten och tidigare Palmehat.
Men polisen måste ha hittat mordvapnet och kunna knyta det och Christer till mordplatsen. Där har ännu åklagaren korten på hand inför presskonferensen. Men för att bevisa att Stig Engström är mördaren krävs det en hel kortlek och kanske också märkta kort.
Men jag går och lägger mig i tid. Vi kommer att bli varse vad polisen har och inte har i morgon.
Det där med att skjuta sönder teven är ju bara en skröna.
Sväljer du allt du läser? CA är en perfekt GM för sådan här ljusskygga forum, där spekualtioner får flyga fritt. CA träffade förvisso en gärningsmanna profil, och lämnade inte in sin revolver, för att han inte ville få samma lidande och slut som VIctor Gunnarsson och CP - bägge fick sina liv förstörda, En dog med ett skott i huvudet. Vem vill uppleva något liknande?
Jag kan med rätt stor säkerhet avfärda CA. Han bodde nära mordplatsen, men det var många som gjorde det. Han råkade ha ett vapen som mordvapnet
kan/ men inte tvunget kan ha skjutits med.
Men det är många som passar in på en sådan beskrivning. Jag misstänker att det är många som bor nära mordplatsen som ägde vapen. CA råkade se förbrytaraktig ut, så där fick de en lämplig kandidat när det inte fanns någon annan. FÖr vem har sagt att det tvunget ska vara en Smith&Wesson??
Nej. Tyvärr. Ingen CA.