2020-06-09, 21:24
Medlem
http://www.filedropper.com/wipeout43082020104351548000

LZJ utan mustasch.Tog bort den hjälpligt.
Stämmer bäst in på fantombild o Lisbeths vittnesmål.
Intressant är även kläder på bilden.
Citera
2020-06-09, 21:24
Medlem
Blir det en uppesittarkväll full av spekulationer så här da´n före da´n?

Det enda rimliga beskedet i morgon är Christer Andersson. Till skillnad från Stig Engström ser han ju ut som en förbrytare. Han hade också träffsäkerheten och fysiken för att skjuta och att fly. Han hade galningstemperamentet skjuta sönder sin egen TV och för att verkligen döda, och han hade ett starkt motiv med omsättningsskatten och tidigare Palmehat.

Men polisen måste ha hittat mordvapnet och kunna knyta det och Christer till mordplatsen. Där har ännu åklagaren korten på hand inför presskonferensen. Men för att bevisa att Stig Engström är mördaren krävs det en hel kortlek och kanske också märkta kort.

Men jag går och lägger mig i tid. Vi kommer att bli varse vad polisen har och inte har i morgon.
Citera
2020-06-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Då får vi sätta igång skitstormen.

Vad gör du om PU pekar ut till exempel SE eller CA?
Citera
2020-06-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Nu får ni ursäkta en säkerligen uttjatad fråga, men det är lite klurigt med att finna rätt vid sökning.
Behövs det inte DNA eller någon starkare bevisning för att kunna koppla någon till mordet? Om man nu presenterar en revolver imorgon - Hur kan denna kopplas till en mördare?

Jag kan inte påminna mig om att jag läst något om DNA-bevisning.
Jo det krävs något mer om det ska hålla i domstol. Om de har DNA som visar att person A har vid något tillfälle hållit i revolvern som vi provsköt så säger det bara att person A någon gång har rört vid vapnet. Det säger inte någon om person A gav den till person B eller om person A själv var på mordplatsen om inte vittnen kan intyga det eller tekniskt bevisning kan visa att A verkligen var där.
Citera
2020-06-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Personligen hoppas jag mest på att Petersson och Melander imorgon kommer att lägga fram en trovärdig, hållbar och öppen lösning på mordet, så att sönerna Palme kan få ett riktigt och värdigt bokslut på den här mardrömmen som de tvingats leva med i 34 år. Även om såret alltid kommer att finnas. Tur att de haft varandra i alla år. Synd att inte Lisbeth fick uppleva denna dag.

Någonstans hoppas jag att man kommer att presentera en lösning som pekar mot Sydafrika eller Sovjet, eller udda svensk gruppering där polis/säpo/militären ingår, och inte mot en ensam gärningsman/galning som exempelvis SE, CA, CP, AE eller LJZ, mord känns alltid "meningslösare" och mer trasiga om det ligger en ensam personlighetsstörd gärningsman bakom.

Jag hoppas även att sönerna Palme tar krafttag mot clowner som Hedberg, och drar dem in för domstol. Det är aldrig okej att inför öppen ridå stena en redan död man som Hedberg (och nu även Tuvhed) gjort, och pissa på dennes efterlevande och kletat skit på dem som Hedberg gjort med teatermord och aids. Han borde sättas i bur.

Instämmer om Hedberg, jag misstänker att det är sådant som händer om man lever ensam för länge, eller upplever stor meningslöshet i sitt liv.
Lite som Skandiamannen antar jag.

Just nu sitter jag och lyssnar på Thomas Pettersson och hans teori om SE.
Jag avskyr på något sätt hur han typ "säljer in" hela storyn
"Han ljuger där i teve" osv. utan att egentligen veta.
Så mycket sensationsjournalist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Personligen hoppas jag mest på att Petersson och Melander imorgon kommer att lägga fram en trovärdig, hållbar och öppen lösning på mordet, så att sönerna Palme kan få ett riktigt och värdigt bokslut på den här mardrömmen som de tvingats leva med i 34 år. Även om såret alltid kommer att finnas. Tur att de haft varandra i alla år. Synd att inte Lisbeth fick uppleva denna dag.

Någonstans hoppas jag att man kommer att presentera en lösning som pekar mot Sydafrika eller Sovjet, eller udda svensk gruppering där polis/säpo/militären ingår, och inte mot en ensam gärningsman/galning som exempelvis SE, CA, CP, AE eller LJZ, mord känns alltid "meningslösare" och mer trasiga om det ligger en ensam personlighetsstörd gärningsman bakom.

Jag hoppas även att sönerna Palme tar krafttag mot clowner som Hedberg, och drar dem in för domstol. Det är aldrig okej att inför öppen ridå stena en redan död man som Hedberg (och nu även Tuvhed) gjort, och pissa på dennes efterlevande och kletat skit på dem som Hedberg gjort med teatermord och aids. Han borde sättas i bur.
Håller med dig!
Hade det varit min pappa hade jag ställt till ett helvete.
Det värsta är att de tjänar pengar och får uppmärksamhet på sånt här skit.
Vem köper det här?
Sitta på en föreläsningen och lyssna på sånt här dravel...säger mer om publiken än författarna.Lite pengar drar de säkert in.
Citera
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Kan någon förklara varför det riktas så mycket fokus på just skandiamannen som gm? Han känns ju som den minst troliga. CA som misstänkt känns ju som betydligt mycket troligare, precis allt stämmer in där. Men ändå pratas det nästan bara om skandiamannen, hur kommer det sig?
Citera
2020-06-09, 21:31
Medlem
Några ytterligare synpunkter.

Rimligast verkar som sagt att Palme mördades av någon typ Christer Pettersson eller Christer Andersson (som var litet lik Christer Pettersson) eller Victor Gunnarsson (33-åringen). Du fick nog inte tillräcklig politisk skillnad genom att mörda Palme för att en rationellt tänkande säkerhetstjänst skulle vilja mörda Palme (i fallet John F Kennedy verkar det dock ha funnits en avgörande politisk skillnad i ett visst avseende jämfört med Lyndon B Johnson). Victor Gunnarsson är väl dock litet mer sannolik som ”patsy” för någon säkerhetstjänst. Anledningen till att polisen intresserade sig för Gunnarsson, och kanske i viss liten mån Pettersson, kan kanske också ha varit deras koppling till kristna församlingar. Bland de tidiga Palmehatarna fanns den kristna extremhögern i form av MRA. De menade bl a att Erlander var homosexuell och att Erlander hade anställt Palme som någon slags toy boy och inte för hans juridiska kunskaper och språkkunskaper. Man kan när man suttit och spånat ha tyckt att kristet engagemang i kombination med någon annan slags möjligt motiv gjort Gunnarsson och Pettersson mer intressanta och att man alla fall initialt inte uteslutit dem som ”patsies”.

Om man däremot pekar ut Stig Engström så är det väl nästan som att säga att stay behind-nätverket med koppling till Skandia skulle ha varit inblandat. I så fall bör antingen Sven Aspling eller Emma Rotschild ha varit den som skvallrade för någon om att Palme skulle på bio. Och av Sven Aspling och Emma Rotschild så håller jag den senare som mindre osannolik. Och i så fall bör någon med kontakter in i något typ Gladio och svenska stay behind ha uppmärksammat några svenska dummerjönsar inom stay behind eller något liknande om var de kunde knäppa Palme. Med något typ Gladio eller någon främmande säkerhetstjänst inblandad skulle man också eventuellt kunna få en förklaring till vad som verkar ha varit ett saboterande av utredningen. Man skulle då t o m kunna tänka sig att någon hade någon hållhake på Lisbeth Palme, vilket jag inte tror.

Den enda andra anledningen till medvetet sabotage av utredningen (vilket jag inte alls är säker på förekom) som jag spontant kan komma på är att man inte ville att gärningsmannen skulle bli offentlig eftersom detta skulle vara komprometterande för Palme eller socialdemokratin. Och den enda variant jag då spontant kan komma på är att Palme skjutits av Eva Bengtssons far som var polis i Stockholms tunnelbana. Problemet för mig med den varianten är att jag inte köper att Palme köpte sex av Eva Bengtsson när hon var 14-15 år. Jag tror att Eva Bengtsson sade detta eftersom hon var sur över att Palme skyddade Lennart Geijer. Jag tvivlar också att en grej som att skydda Geijer kan ha triggat pappan tillräckligt för att skjuta Palme. Tilläggas kan att Eva Bengtssons far år 1986 bör ha varit litet för gammal. Har heller aldrig sett att någon nämnt honom som möjlig gärningsman. Verkar också osannolikt att man skulle få ett sådant sammanträffande med både motiv (som i och för sig är litet långsökt) och en ovanlig typ av ammunition.

Typen av ammunition pekar väl också rimligen snarast mot den undre världen, någon säkerhetstjänst/stay behind-organisation eller någon riktig vapenfantast eller någon som fantiserade om att få skjuta folk.
Citera
2020-06-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Blir det en uppesittarkväll full av spekulationer så här da´n före da´n?

Det enda rimliga beskedet i morgon är Christer Andersson. Till skillnad från Stig Engström ser han ju ut som en förbrytare. Han hade också träffsäkerheten och fysiken för att skjuta och att fly. Han hade galningstemperamentet skjuta sönder sin egen TV och för att verkligen döda, och han hade ett starkt motiv med omsättningsskatten och tidigare Palmehat.

Men polisen måste ha hittat mordvapnet och kunna knyta det och Christer till mordplatsen. Där har ännu åklagaren korten på hand inför presskonferensen. Men för att bevisa att Stig Engström är mördaren krävs det en hel kortlek och kanske också märkta kort.

Men jag går och lägger mig i tid. Vi kommer att bli varse vad polisen har och inte har i morgon.

Det där med att skjuta sönder teven är ju bara en skröna.
Sväljer du allt du läser? CA är en perfekt GM för sådan här ljusskygga forum, där spekualtioner får flyga fritt. CA träffade förvisso en gärningsmanna profil, och lämnade inte in sin revolver, för att han inte ville få samma lidande och slut som VIctor Gunnarsson och CP - bägge fick sina liv förstörda, En dog med ett skott i huvudet. Vem vill uppleva något liknande?

Jag kan med rätt stor säkerhet avfärda CA. Han bodde nära mordplatsen, men det var många som gjorde det. Han råkade ha ett vapen som mordvapnet kan/ men inte tvunget kan ha skjutits med.

Men det är många som passar in på en sådan beskrivning. Jag misstänker att det är många som bor nära mordplatsen som ägde vapen. CA råkade se förbrytaraktig ut, så där fick de en lämplig kandidat när det inte fanns någon annan. FÖr vem har sagt att det tvunget ska vara en Smith&Wesson??

Nej. Tyvärr. Ingen CA.
Citera
2020-06-09, 21:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Kan någon förklara varför det riktas så mycket fokus på just skandiamannen som gm? Han känns ju som den minst troliga. CA som misstänkt känns ju som betydligt mycket troligare, precis allt stämmer in där. Men ändå pratas det nästan bara om skandiamannen, hur kommer det sig?

Det som gör att det lutar åt Stig Engström i media och för många andra är att det kommit mycket rapporter om utredningsåtgärder kring honom parat med KP: s uttalande om att gå tillbaka till brottsplatsen. Där befinner sig tveklöst Engström medan andra konkurrerade teorier som Sydafrika och dess agenter verkar kräva för mycket för få ned till mordplatsen.
Citera
2020-06-09, 21:34
Medlem
Tror ni Krister Peterson sover gott nu dan före? Jag tror inte jag skulle fått en blund om jag vore i hans skor. Hade snarare somnat som en stock efter presskonferensen. Herregud, tänka att hålla i den presskonferensen. Där kan man snacka om "press".
Citera
2020-06-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban

Hur det känns har ju varit den största orsaken till hela utrednignens misslyckande från Holmer till Ölvebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in