2020-06-09, 21:35
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Lucka 3 - ”Almsäter och Ekman”

Jag har med stor säkerhet id:at ”Almsäter”.

Skriven i Täby 1985-12-31. Arbetade vid mordtillfället på ett företag i Stockholms län, som ägdes av en företagare inom transportsektorn i Norrbotten. Bytte jobb i mars 1986.

Hög källtrovärdighet, sakriktigheten hög. Osäkerhet i fotoidentifiering finns med tanke på drygt 30 år mellan foton. I hög grad avhjälpt av datorstöd med prognos på utseende.

Bedömt tidigt vid platsen, möjligen en del av IM:s observation av ett ungdomsgäng strax före mordet.

Lucka 4 - Mordplatsvittne 1

Ett centralt vittne vid mordplatsen blir efter några förhör förhörd av en ny polis. En polis som han har en, för alla, okänd och långvarig relation till.
I förhöret förändras bilden av vittnesmålet jämfört med tidigare förhör, och en nyare bild läggs fast för framtiden!?

Jag kan binda dem till varandra långt bort i tiden, men kan inte säga något om intensiteten i relationen fram till mordkvällen.

Hög källtrovärdighet och sakriktighet.
Det finns någon slags betydelse av detta, men jag kan inte lägga mer utan att avslöja identiteterna. Vi kan få skäl att återkomma till denna lucka efter morgondagen.
Senast redigerad av 14thInt 2020-06-09 kl. 21:40.
Citera
2020-06-09, 21:35
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, skit i resten vi blir ändå inte överens.
Jag är bara så trött på slentrianmässiga beskyllningar av "lögner"..
Lögnare ska ha skit och mördare ska sättas dit, men lite mer torrt på fötterna måste man ha.

?
SvD och Aftenposten hade ett nära samarbete, så jag ser det som en självklarhet att SE's namn kom därifrån. (Och som jag tror tidigt lördag morgon)

Så... ljög SE om detta eller inte? Vart är din påstådda lögn?!

Är det då som jag gav på förslag..
- Man ringde INTE från Olso
- SE ljög för Bergström om detta
- Och för att rätta upp sin lögn, så ringer SE Aftenposten senare på lördagen?

Om vi tar ett helikopterperspektiv - hur trovärdig tycker du att SE är? Givet alla hans utsagor? Vid tvivelaktigheter - är det rimligt att tro, eller inte tro, på honom?

Hans agerande är genomskinligt genom hela utredningen, det krävs inte många genomläsningar av förhörsprotokollen för att se det.

Och undanber mig "slentrianmässighets"-anspelningar. Jag ser mönstret, ser du?
Citera
2020-06-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Tror ni Krister Peterson sover gott nu dan före? Jag tror inte jag skulle fått en blund om jag vore i hans skor. Hade snarare somnat som en stock efter presskonferensen. Herregud, tänka att hålla i den presskonferensen. Där kan man snacka om "press".

Jag tror att han är en van man, med mycket inbundna rutiner.
EN kvällspromenad, en kopp varm dryck, en dusch, en god bok. .. lite småprat med frugan
"ja imorgon blir det en intressant dag.. dags att sova lite"

Rätt odramatiskt tror jag.
Citera
2020-06-09, 21:37
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Håller med dig!
Hade det varit min pappa hade jag ställt till ett helvete.
Det värsta är att de tjänar pengar och får uppmärksamhet på sånt här skit.
Vem köper det här?
Sitta på en föreläsningen och lyssna på sånt här dravel...säger mer om publiken än författarna.Lite pengar drar de säkert in.

Samma här, om det var en avliden familjemedlem, hade jag kavlat upp armarna och ringt landets främsta advokat i ämnet och gjort rent hus med Hedberg. Det är så in i helvete lågt av Hedberg, att det faktiskt är svårt att riktigt greppa hur jävla lågt en människa kan sjunka, han lär vara kraftigt empatistörd som inte begriper vad han ställer till med för sönerna.

Jag törs inte ens tänka på vilka personer som närvarat vid hans föreläsningar, jävla skräpmänniskor.
Citera
2020-06-09, 21:38
Medlem
I-van-Toers avatar
Varför har hela tiden narrativet varit att GM är avliden? Vem har skapat det? Samma sak med vapnet. Som att det måste ha hittats. Jag tror inte på varken det ena eller det andra.

Jag är övertygad att GM lever och att denne har vapnet i sin ägo. Och det här med DNA är skitsnack.

Krister Peterson är en mytoman. En wannabe. Sanna min ord.

Mordet på Palme kommer ALDRIG att lösas. För starka krafter styr.
Citera
2020-06-09, 21:38
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det som gör att det lutar åt Stig Engström i media och för många andra är att det kommit mycket rapporter om utredningsåtgärder kring honom parat med KP: s uttalande om att gå tillbaka till brottsplatsen. Där befinner sig tveklöst Engström medan andra konkurrerade teorier som Sydafrika och dess agenter verkar kräva för mycket för få ned till mordplatsen.

Att Sydafrikanska underrättelsetjänsten skulle låta ett mordvapen finnas med risk för ett avslöjande finns inte på kartan. Den Självdestruktiviteten hade inte Bothas gossar.
Citera
2020-06-09, 21:39
Medlem
I morgpn får vi bekräftat att det var Christer Petterson.
Kom ihåg var ni läste det först..
Citera
2020-06-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Varför har hela tiden narrativet varit att GM är avliden? Vem har skapat det? Samma sak med vapnet. Som att det måste ha hittats. Jag tror inte på varken det ena eller det andra.

Jag är övertygad att GM lever och att denne har vapnet i sin ägo. Och det här med DNA är skitsnack.

Krister Peterson är en mytoman. En wannabe. Sanna min ord.

Mordet på Palme kommer ALDRIG att lösas. För starka krafter styr.

Jag kan faktiskt tro att GM kan vara levande, men det enbart om det är en utländsk aktör.
Annars död.
Citera
2020-06-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hittade dom mordvapnet på vinden i Spånga-huset?

Det går ett rykte om det. Enligt ex-frun hade dom varit på vinden med metalldetektorer men det funkade inte för den gav utslag för varenda spik. Mer vet vi nog inte annat än att PU ska ha meddelat henne att Jensen var för kort för att vara gm.
Citera
2020-06-09, 21:42
Bannlyst
...

GW tror ju att mördaren lever, tänk om det skulle vara så och på onsdagen den 10 juni sitter KP och berättar hela deras lösning och i en annan stad sitter den riktiga mördaren med en nysprättad stark bock öl i soffan med pistolen liggandes bredvid och ser på cirkusen i tv'n ..

de vore nåt de ...

Senast redigerad av one4two 2020-06-09 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Att Sydafrikanska underrättelsetjänsten skulle låta ett mordvapen finnas med risk för ett avslöjande finns inte på kartan. Den Självdestruktiviteten hade inte Bothas gossar.

Om man inte fiskat upp den.. men visst, det är ett ärr i hela teorin.
Citera
Medlem
Jag är säker på att Skandiamannen inte är mördaren till Olof Palme, det är en person i Skandia mannens umgängeskrets ett antal på fem till sex personer som hatade och ansåg Palme som en säkerhetsrisk, vapnet kom från skandia mannens kompis vapenhandlaren, mördaren är idag död men både Skandia mannen och vapenhandlaren visste vem mördaren var.
Så är det punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in