2020-06-09, 21:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Denna polisutredning har varit enorm!
Hade detta lösts om det varit två missbrukare i en pundarkvart som blivit mördade? Det känns som de lagt extra resurser på detta för att det var ett dubbelmord med helt oskyldiga offer.

Egentligen.ska alla mord utredas lika grundligt men detta fall känns faktiskt extra angeläget att få uppklarat!

Hoppas polisens nya metod leder till fler uppklaranden!
Citera
2020-06-09, 21:33
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Betalt av någon för att mörda en 8-åring?
Hämd i kärlek och krig är allt tillåtet. De var kanske före sin tid. Nu tar de flickvänner och barn har blivit beskjutna.
Citera
2020-06-09, 21:33
Medlem
Det kan vara en stark kick för GM att leva med att "det var jag, men ingen vet", det ger en inre styrka åt honom i hans gråa liv. Konstigt nog, det finns sådana exempel i litteraturen.
Citera
2020-06-09, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Efter all tid så ska vi gissa på först straffrabatt för att det gått så lång tid och sen rabatt för att han va ung och sen rabatt för att det handlar om en förstagångsförbrytare, så summan av kardemumman landar kanske på ett par år.
Ja. Precis som mördaren i perrongmordet i Umeå. Han är ute om nåt år.
Citera
2020-06-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvsjo
Kan inte vara någon vidare karta. Det är närmare 3 km fågelvägen.
Nog mitt fel, inte kartans. Men frågan kvarstår, varför inte flytta någon helt annanstans, till annan ort? I mitt huvud känns det som att skuldkänslor saknas.
Citera
2020-06-09, 21:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Någon som kan sammanfatta vad grejen med Jordgubbsflickan är? Så mycket prat om henne.

Det var en användare som skrev i tråden tidigare och som påstod sig veta vem GM var, långt innan polisen hade fått tag i GM. Vissa saker användaren beskrev stämde överens med den nu gripne, andra inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm....

Är det inte som så, att schizofreni brukar debutera vid ca. 20 årsåldern..?

Schizofreni har ha nog inte, då tror jag inte han hade erkänt mordet för folk eller tagit livet av sig.
Citera
Medlem
Är det någon som skakat fram en bild på GM i nutid?
Citera
Medlem
Jag hoppas att denna GM lider i både kropp och själ. 16 års gömma och tro att allt är som vanligt är alldeles för mycket grädde till tårtan, man kunde haft lite ynka respekt åtminstone till honom om han hade kunnat erkänna dådet ett år eller några år senare men nu snackar vi om 16 år. Hoppas att denna jävla fitta till människa blir utplånad på alla möjliga sätt.
Citera
2020-06-09, 21:36
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Denna polisutredning har varit enorm!
Hade detta lösts om det varit två missbrukare i en pundarkvart som blivit mördade? Det känns som de lagt extra resurser på detta för att det var ett dubbelmord med helt oskyldiga offer.

Egentligen.ska alla mord utredas lika grundligt men detta fall känns faktiskt extra angeläget att få uppklarat!

Hoppas polisens nya metod leder till fler uppklaranden!
Ja räkna med att det är många fria mördare som nu fått byta kalsonger o trosor mer än en gång under det senaste dygnet
Citera
2020-06-09, 21:37
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det kan vara en stark kick för GM att leva med att "det var jag, men ingen vet", det ger en inre styrka åt honom i hans gråa liv. Konstigt nog, det finns sådana exempel i litteraturen.

Tror snarare på motsatsen. Han har nog burit på en enorm ångest och ett enormt grubblande genom åren. Därav hans enstöriga livsstil. Måste ha varit jobbigt att bära denna hemlighet helt själv. Han känner sig förmodligen lättnad just nu.

Men visst, kan vara som du säger, men då pratar vi ju om en extrem psykopat.
Senast redigerad av Belavia 2020-06-09 kl. 21:39.
Citera
2020-06-09, 21:37
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Nej de har de inte utan man får själv bestämma om DNA:t ska vara tillgängligt för polisen eller inte. En gissning är dock att de allra flesta som testat sig tillåter tillgång.
Intressant. Jag vill minnas att det blev så mycket liv efter polisen använde 23andMe-databasen för att lokalisera Golden State Killer att 23andMe började köra opt out som standard. Har för mig att bara ~15% av användarna hade gått in i inställningarna och gett sin tillåtelse ett år efter det, men jag hittar inte artikeln om det längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in