2020-06-09, 21:25
Medlem
Släkten Ammouri har ett digert brottsregister, misshandel, narkotika, rån och våldtäkt, det gäller också Hassan Ammouri. Mordet var förmodligen en sorts hämnd för någon av dessa brott. Detta är i sig kriminalhistoria, första gången en svensk utövar blodshämnd enligt mellanösterns klanstruktur. På något märkligt sätt, kommer nog klanen Ammouri att acceptera dådet.
Citera
2020-06-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om han och brodern vägrade bli toppsade. Förstod brodern att polisen skulle se ett samband via deras DNA
. Det är väl en form av skyddade av brottsling?
Är fallet så?
Citera
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tror starkt på att han varit här och postat, frågan är under vilket konto i en tråd med över 24,000 inlägg.

Inte för att jag bryr mig om MGM klottrat i tråden. Men om MGM gjort det så riskerar han massor. Han verkar inte vara någon som har spänning som trigger. Då hade detta garanterat inte varit enda brottet. Kan MGM fått betalt av någon för att göra det, därav den klantiga fjortis rekvisitan som kniven som exempel.
Citera
Medlem
.-.-.s avatar
Efter all tid så ska vi gissa på först straffrabatt för att det gått så lång tid och sen rabatt för att han va ung och sen rabatt för att det handlar om en förstagångsförbrytare, så summan av kardemumman landar kanske på ett par år.
Citera
2020-06-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Om de nu är oskyldiga vet man inte, kanske kände de till det eller lyckades han dölja det så bra när nyheten kom? De måste ju ha pratat om mordet även hemma hos honom i början.

Hur vet du hur han hade det hemma? Och föräldrar vill sällan tro ont om sina barn, allt han behövde göra var att hålla käften och nicka när det ojjade sig över det förskräckliga mordet som hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Expressen går alltså ut med namn och bild samma dag som personen arresteras. Ska bli intressant att se om allt som grävs fram om honom nu. Varit livrädd i alla dessa år eller levt på som vanligt?
Varför väljer man att flytta till ett område där man mördat två personer några år tidigare? Det rimliga borde vara att flytta långt bort, eller om man är bunden till orten åtminstone till ett helt annat område. Jag känner inte till Linköping men på en karta ser det inte ut att vara mer än 1,5 km mellan brottsplats och Skogsgatan.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Tror tvärtom faktiskt, tror han har försökt förtränga det, han slår mig inte som en typisk seriemördare som dödar och älskar uppmärksamheten

Jag var inne på samma spår i början men sedan kom det fram att han flyttat till en lägenhet 4 km bort från brottsplatsen, känns väl sådär för en människa som försöker förtränga ett dubbelmord. Hade varit mer vettigt om han flyttat till en annan stad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Jo, någon borde definitivt känt igen mössan.

Runt 1,80 och ganska normal kroppsbyggnad.

Ja hur en människa kan göra så mot ett oskyldigt barn, det är sinnesjukt.

Några år innan mordet var det där en väldigt vanlig mössa i Linköping. Jag hade en själv, fast i annan färg. Som student var det mycket mössa för pengarna. Det var en av mackarna i Ryd (studentstadsdelen i Linköping) som sålde dem, med matchande halsduk...
Citera
2020-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDetective
Osannolikt att han hade någon som helst koppling till offren. Psykisk sjukdom som ligger bakom det här, med en extra psykos triggad av "konstnärens" skyltar som hängdes upp dagarna innan mordet om att nu ska vi mörda dem. Kvinnan blev vittne, och därför mördade han henne med.
Men sjukt, psykisk sjukdom och lyckats hålla sig borta från brott under 16år.
Han verkar vara en enstörining
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om han och brodern vägrade bli toppsade. Förstod brodern att polisen skulle se ett samband via deras DNA
. Det är väl en form av skyddade av brottsling?

Exakt varför brodern vägrade är väl oklart men det var någon här i tråden som uppgav att ca. 1500 hade tackat nej till topsning, så man kanske inte ska lägga allt för stor vikt vid att GM:s bror var en av dem. Skulle ett nej till den förfrågan vara ett klart tecken på skyddande av brottsling eller mörka familjehemligheter kan man undra vad som försiggår i de övriga 1499 familjerna.
Citera
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Inte för att jag bryr mig om MGM klottrat i tråden. Men om MGM gjort det så riskerar han massor. Han verkar inte vara någon som har spänning som trigger. Då hade detta garanterat inte varit enda brottet. Kan MGM fått betalt av någon för att göra det, därav den klantiga fjortis rekvisitan som kniven som exempel.

Betalt av någon för att mörda en 8-åring?
Citera
2020-06-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frunzy
Jordgubbsflickan kanske?

Det har sagts flera gånger, men i så fall bör det handla om en person som är sällsynt skicklig på förställningskonst, då andra svar i andra ämnen helt klart pekar på att det är en kvinna bakom det nicket. Inget är omöjligt förvisso, men påfallande ofta kan man trots allt läsa ut ett och annat om vad för ett slags människa som döljer sig bakom ett nick. Inte identitet, men väl personlighetstyp, kön, ungefärlig ålder och bakgrund etc.

(Bara som ett drastiskt exempel, den typ av Flashback-postare som ofta avslutar sina inlägg med "din efterblivna dj-vel" ditt dj-vla grottmongo" etc; kalla mig fördomsfull, men jag tror att dessa mycket sällan är kvinnor, nästan lika sällan är över 40-50 år gamla, och nästan lika sällan har en universitetsexamen. Till exempel.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in