2020-06-09, 20:49
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm....

Är det inte som så, att schizofreni brukar debutera vid ca. 20 årsåldern..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Svenskar är så efterblivet indoktrinerade med vänsterpropaganda så de antar enda sättet att vara ond är att vara nazistfascistrasist.

Ja, han tog säkert ihjäl en svensk kvinna för att han var en sån hemsk nazist hörredu. Idiot.

Hon mördades troligtvis för att hon var ett vittne. Tattare.
Citera
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
"Igår, 05:44
Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Postat av jordgubbsflickan
Svar: 24 541
Visningar: 3 363 434
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Nå jordgubben lever GM?

Ja"

Sjukt att detta postas så kort innan Polisen slår till. Kan de ha spårat varifrån inläggen skrevs, och slagit till mot den adressen?

Nej de har letat rätt på GM genom eftersökningar av DNA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm....

Är det inte som så, att schizofreni brukar debutera vid ca. 20 årsåldern..?

Vet inte men tror inte att det debuterar först då men tror att diagnos först kan ställas i vuxen ålder.
Citera
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Jordgubbsflickan skrev sitt senaste inlägg 05.44 igår (d v s natten mellan 7-8 juni. Vid det laget borde väl GM ha gripits?

Eller kan media ha snappat upp nyheten så snabbt från det att gripande skedde?

Oavsett vad så är jag övertygad om att GM finns på Flashback, precis som alla andra svaga individer.

Att han hållt sig undan radarn även på internet är inte så konstigt egentligen. Han har antagligen aspberger, autism och hela spektrat och har inget behov av att umgås socialt varken irl eller över internet.
Gripandet av MGM skedde vid halv sju på morgonen.
Citera
2020-06-09, 20:50
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Problemet med en del av dessa tystlåtna och lugna människor är att de finns dem med sjuka fantasier och idéer i huvudet och det kommer inte fram då personen inte gärna pratar med andra.
De sitter tysta och verkar normala, om än väldigt tystlåtna.
Det problemet börjar att belysas mer och mer, då många skolsjutningar och masskjutningar begås av den typen av människor.
Ibland finns tecknen där, men förbigås ofta pga att man tänker att personen verkar så mesig och inte tycks kunna göra en våldsam sak.
Man har som sagt en ibland fördomsfull bild av hur en mördare ska vara.
Är det säkert att han var särskilt tillbakadragen innan morden? Att han varit det efteråt kan väl vara en anpassning till situationen. En gammal lärare säger att han var trevlig men inte utmärkte sig särskilt (Expressen). De flesta utmärker sig inte särskilt.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Ja? Du får nog läsa på lite om vad preskriptionstid handlar om.

Preskriptionstiden är avskaffad för dessa mord.
Citat:
Beslut
Preskriptionen avskaffas för allvarliga brott (JuU10)
Preskriptionen för mord, dråp, grovt folkrättsbrott, folkmord och terroristbrott som begås genom mord eller dråp avskaffas för vuxna lagöverträdare.
Ändringarna ska gälla också för begångna brott som den 1 juli 2010 ännu inte har preskriberats.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/avskaffande-av-preskription-for-vissa-allvarliga_GX01JuU10

DN var vid dådet 21 år och 7 månader. Han har därför heller ingen straffrabatt.

Dock döms han efter lagen/straffsatsen som gällde 2004, den ändrades även den 2009. Det innebär att om inte livstid döms ut så är maxstraffer 10 år.

Vid tiden för dådet var inte livstid den normala påföljden, utan endast vid särskilt brutala mord. Vet inte om detta når upp där, men mord på barn med nedsatt försvarsförmåga (kanske även gäller kvinnan) ska göra att livstid ska kunna utdömas.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/_GW01JuU17

Sen är nästa pilsner den om tillfällig sinnesförvirring som en psykos gett (så som jordgubbsflickan beskrivit det) ses som förmildrande omständighet.

Jag tror att det landar i 10 års fängelse, men hoppas på livstid.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-06-09 kl. 20:53.
Citera
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Jag kan inte köpa att det här mordet var välplanerat av en beräknande typ. Beräknande typer som planerar att döda, eller ens skrämmas, använder inte en sådan värdelös butterflykniv. Och kastar inte mössa, kniv och annat med DNA utmed flyktvägen.

Därför tror jag mer på psykiskt sjuk, missbrukare eller väldigt ung som gärningsman.

Skälet att den här tomten kommit undan är antingen pga att han är död, sitter inom psykvården eller flyttat utomlands.

Du hade 100% rätt
Citera
2020-06-09, 20:51
Medlem
Försörjningsstöd ligger inte många meter från mordplatsen. Han kanske hade ärende dit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja det var ju tidigt en teori om mordet. Farsan hade ju nån databutik som hade fått dåligt rykte. Mördaren kanske hade en konflikt med gubben och skulle hämnas genom att skada grabben...

Det är min teori och har alltid varit, kränkt datanörd incel som ska hävda sin rätt.
Citera
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Jag tycker att jag kan vara rätt kreativa med mina förolämpningar ibland men du tog hem precis priset.
Ontopic: Hela slutspelet, vad tror ni kommer hända? Kommer GM sitta i ett vanligt fängelse och sitta i en sån där terrorist cell där han inte kommer få träffa någon eller få rättspsykiatrisk behandling? Jag tror det sistnämnda. Advokaten lär mjölka ut det bästa alternativen för honom.

De var just den frågan jag ställde i tråden.

Lag om rättspsykiatrisk*vård*(1991:1129), förkortat LRV, är en svensk lag som berör den som av brottsdomstol överlämnats till sådanvård. I dessa fall är förutsättningen att personen begått ett brott, men på grund av allvarlig psykisk störning vid den tidpunkt då brott begåtts inte kan*dömas*till fängelse.

Hur skall advokaten bevisa hur hans klient mådde 2004. Skall bli intressant att följa
Citera
2020-06-09, 20:52
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ina666
Försörjningsstöd ligger inte många meter från mordplatsen. Han kanske hade ärende dit?

Handlingen verkar lite mer planerad än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in