2020-06-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
håller med dig åklagaren pressar GM att få ett erkännande. Men GM kommer neka och bli frikännd från detta mord och få ett fett skadestånd .
Ja tyvärr lite så känns deyt. Tror han är medveten om att bevisningen mot honom inte räcker och därför behöver han heller inte erkänna. I värsta fall döms han kanske för brott mot giftefriden
Citera
2020-06-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
håller med dig åklagaren pressar GM att få ett erkännande. Men GM kommer neka och bli frikännd från detta mord och få ett fett skadestånd .
Luktar lite abbe blatelito målet. Man viste att hon dött UTav tramadol förgiftning MEN inte att hon dog av JUST den sprutan han gav eftersom hon hade tramadol i blodet i form av tabletter i magsäcken eller liknande qå kunde man inte konstatera att hon faktiskt dog av aprutan. Och han friades.
Citera
2020-06-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Visst har du tagit del av FUP!?
Där är bilden av ett mord väldigt målande.
Man kan ju bara hålla sig till den faktiska ramen och inte bygga egen bevisning.
Här måste det vara det faktiska och i saken se det som saknas för att den bevisning du har framför dig finns där.

Om man själv vittnar sig till platsen i tidsintervall och man grips med ett huvud i garderoben har Den åtalade egentligen redan erkänt.

Eftersom han dessutom spetsar sitt vittnesmål med att den döde gjort nycklar
Blir ju allt ännu mera målande om hans skuld.

Han är inte smartare än så tyvärr. Hans vittnesmål och tystnad säger allt.
Han är 100% en barnamördare
Givet, jag håller med dig. Hade jag suttit som dommare hade jag dömt han för mord utan att blinka. Finns ingen annan trolig mördare. Och om det skulle finnas någon annan qom velat skada wilma varför skulle denne döda wilma hos pojkvännen och placera huvudet där utan att drt luktat? Men tyvärr ser rättsystemet i sverige ut såhär och det är inte bekräftat svart på vitt att han är mördaren det är inte så kallat bort om rimligt tvivel
Citera
2020-06-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Alltså .. vad är det frågan om.

Tyskarna kan inte genomföra en länk?????
Är de totalt tappade bakom en soptunna?

Dra en teamviewer till hans dator. Installera ett program och koppla upp fanskapet.
In med en tolk i salen och kör på. Hur svårt får det va!
Lite off topic men en gubbe dödades i skogen och man lade in ett privatplan betald av svenska staten närmare en kvart miljon för att flyga in två kronvittnen inför rättegången

https://www.vxonews.se/nyheter/huvudvittnen-flygs-in-i-privatjet-for-230-000-kronor/

Enligt Växjö tingsrätt, kommer de båda huvudvittnens att flygas in till mordrättegången i ett specialchartrat plan från Ukraina. Flygresan på två timmar och 15 minuter kostar enligt rättens ordförande Anne Zeift 20 700 euro, motsvarande över 230 000 svenska kronor, tur och retur.

Här kan man inte ens delta via länk?
Citera
2020-06-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Blodbilden visar att Wilma blivit allvarligt tilltygad i lägenheten. Det finns inga indikationer på att någon annan än MGM varit i lägenheten förutom de korta episoder då anhöriga varit på besök. Att MGM då inte har en förklaring till vad som skett utan att han hävdar att Wilma lämnat lägenheten utan att något handgemäng någonsin utspelat sig är ju bara dumt. Är säker på att han bara dömts för hantering av kroppen om han lyckats hitta en alternativ förklaring till hur Wilma skadat sig/förlorat livet. Han har ju fått ta del av all bevisning; hur kan han vara dum nog att inte hitta på något bättre än att förneka all kännedom?!
Håller med dig. Det finns inga indikationer på att annan än mgm varit där. Däremot utesluts inte att någon annan kan endå ha varit där.

Nu, skulle jag säga att detta alternativ är 1000% uteslutet men wilma kan ju ha tagit livet av sig själv, och Blodflödet kan ha uppkommit av halshuggningen som mgm orsakat. Detta vore osannolikt men det jag försöker komma fram till är att det finns rimligt tvivel och detta gör att han TYVÄRR inte kan dömmas.för brottet.

Sen hittade man väl oidentifierad fingeravtryck på foliet/väskan där wilams huvud var?
Citera
2020-06-09, 21:25
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Vi är några som tog upp detta för ett tag sedan.

Precis, senaste par veckorna i omgångar, men inte innan dess. Först den 28/5 som det nämns att NCIS gick kl 17-18. Förundersökningen har inget om detta och åklagarna tog inget upp idag. Det är rätt kass research av åklagarsidan. De hade starkare kunnat låsa in tidslinjen och knutit både troliga mordet och T till kl 17-18 vid vittnesförhör med G, om de hade haft koll.
Citera
2020-06-09, 21:32
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
aaah .. insåg det oxå till slut. =)

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Om vi utgår ifrån att W dog halvsent på kvällen den 14 nov. T är i psykos och stirrar sig blind på att bli av med kroppen och han har fullt upp med att städa - samtidigt har han folk som kommer dit (anhöriga) vid i varje fall 2 olika tillfällen, vilket sker relativt i dagarna strax efter dvs mellan den 15 och 17 nov.

Den 18 jobbar han också. Även en kort stund på morgonen den 19:e innan han greps ca kl 10 denna dags morgon.

Då har han inte haft så många dagar ifred att hinna få undan spår och kroppsdelar - förutom just huvudet som han inte visste riktigt vart han skulle göra av eller hann inte.

I det stora hela hade han drygt dag 15, 16, 17 som hela dagar - undantaget den tiden när för de besök han hade. Dag 14 hade hann natten på sig men då tror jag det hade hörts om han hade rumsterat runt. Den 18:e jobbade han väl om jag inte minns fel och hade inte många timmar på sig av resterande dag.

Han hade ju nämnt till kompisarna att han knappt hade sovit på 3-4 nätter. Då tror jag att han har försökt att städa och forsla bort kroppen - men på nätterna hörs det tydlig om någon spolar vatten eller skulle dammsuga och dongla med saker så han var tvungen att göra det väldigt försiktigt. Under tiden var han nog väldigt fixerad vid att göra rent ifrån synliga spår såsom blod och det fanns det en hel del utav enligt FUP.

Så jag tror helt enkelt inte han hann göra sig av med huvudet och passet.

Nja jag tror han fått hjälp av pappan att bli av med kroppen och att huvudet var kvar tror jag att han var så 100% säker på att klara sig så han ville spara det för det var ju hans älskling.
Därav blodspår av W i pappans bil
Citera
2020-06-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Precis, senaste par veckorna i omgångar, men inte innan dess. Först den 28/5 som det nämns att NCIS gick kl 17-18. Förundersökningen har inget om detta och åklagarna tog inget upp idag. Det är rätt kass research av åklagarsidan. De hade starkare kunnat låsa in tidslinjen och knutit både troliga mordet och T till kl 17-18 vid vittnesförhör med G, om de hade haft koll.

Känns märkligt att de inte har bättre koll. Tidsangivelser måste ju ha en primär roll.
Citera
2020-06-09, 21:41
Medlem
Kl 17.03

W och hennes mamma har telefon kontakt.

Mordet inträffade strax efter?
Var det något i samtalet som triggade det hela?

Vad pratade det om i samtalet??
Citera
2020-06-09, 21:41
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Håller med dig. Det finns inga indikationer på att annan än mgm varit där. Däremot utesluts inte att någon annan kan endå ha varit där.

Nu, skulle jag säga att detta alternativ är 1000% uteslutet men wilma kan ju ha tagit livet av sig själv, och Blodflödet kan ha uppkommit av halshuggningen som mgm orsakat. Detta vore osannolikt men det jag försöker komma fram till är att det finns rimligt tvivel och detta gör att han TYVÄRR inte kan dömmas.för brottet.

Sen hittade man väl oidentifierad fingeravtryck på foliet/väskan där wilams huvud var?

Klart han kommer dömas. Alla vet att han är skyldig, bortom rimligt tvivel. Dessutom finns det flera grannar som hört samma bråk vid den tidpunkten mordet skulle ägt rum. Det finns inget som tyder på att W skulle tagit sitt egna liv, finns varken missbruk eller psykiska problem.

Sen förstår jag inte hur du resonerar kring det? Skulle hon då skurit av sitt eget huvud menar du? T har haft ihjäl henne med ursinnigt våld. Det är den anledningen varför hon inte finns i livet längre.

Klippt ur rapporteringen från rättegången:

"Kriminalteknikern säger att slutsatsen är att Wilma på något sätt har skadats i vardagsrummet. Men att man även fann blod av den misstänkte." Han och ENBART han har varit med W och dödat henne.
Senast redigerad av Horrorgram 2020-06-09 kl. 21:47.
Citera
2020-06-09, 21:58
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Kl 17.03

W och hennes mamma har telefon kontakt.

Mordet inträffade strax efter?
Var det något i samtalet som triggade det hela?

Vad pratade det om i samtalet??
”Tack mamma för busspengarna till tandläkaren i Lysekil.”
Något sånt.
Citera
2020-06-09, 21:58
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Med rimligt tvivel utesluts det. Ingen annan hade tillgång till lägenheten.

Det är av denna anledning det är korkat av honom att inte komma upp med en alternativ förklaring till vad som skett. DÅ hade det kanske kunnat finnas rimligt tvivel om försvaret kunnat argumentera på ett vettigt sätt. MGM skjuter sig dock i foten genom att låtsas som att han inte vet någonting.

Bevisningen är svårt, men jag är inte att det är helt omöjligt att han ändå blir fälld.

Gällande fingeravtrycken är de oidentifierade, men som jag förstår det för att de är så dåliga att de inte kan analyseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in