Citat:
Ursprungligen postat av
chicc90
Men är det inte väldigt underligt att T behöll huvudet hemma när han garanterat visste att han var den enda misstänkta? Isf är inte teorin om en psykos inte helt fel för det går emot all logik att behålla huvudet hemma i sin egna lägenhet..
Om vi utgår ifrån att W dog halvsent på kvällen den 14 nov. T är i psykos och stirrar sig blind på att bli av med kroppen och han har fullt upp med att städa - samtidigt har han folk som kommer dit (anhöriga) vid i varje fall 2 olika tillfällen, vilket sker relativt i dagarna strax efter dvs mellan den 15 och 17 nov.
Den 18 jobbar han också. Även en kort stund på morgonen den 19:e innan han greps ca kl 10 denna dags morgon.
Då har han inte haft så många dagar ifred att hinna få undan spår och kroppsdelar - förutom just huvudet som han inte visste riktigt vart han skulle göra av eller hann inte.
I det stora hela hade han drygt dag 15, 16, 17 som hela dagar - undantaget den tiden när för de besök han hade. Dag 14 hade hann natten på sig men då tror jag det hade hörts om han hade rumsterat runt. Den 18:e jobbade han väl om jag inte minns fel och hade inte många timmar på sig av resterande dag.
Han hade ju nämnt till kompisarna att han knappt hade sovit på 3-4 nätter. Då tror jag att han har försökt att städa och forsla bort kroppen - men på nätterna hörs det tydlig om någon spolar vatten eller skulle dammsuga och dongla med saker så han var tvungen att göra det väldigt försiktigt. Under tiden var han nog väldigt fixerad vid att göra rent ifrån synliga spår såsom blod och det fanns det en hel del utav enligt FUP.
Så jag tror helt enkelt inte han hann göra sig av med huvudet och passet.