2020-06-09, 10:44
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Det är därför G*ran inte skulle yttrat sig om tider när han inte har någon koll, P*ter har ju hört skriken vid 18-tiden och då sett G*ran gå uppåt i trapphuset, att det är runt 18:00 tiden borde vara rätt uppenbart så vet inte vart försvaret vill komma.
Ska dom trycka på att W mördades, styckades och hela lägenheten blev städad på de 3 timmarna som T var Ljungskile?

Han var tvungen att yttra sig om tid. Däremot var han tydlig med att han inte säkert kunde veta, med tanke på omständigheterna. Tror varje normalbegåvad person också förstår att det är oerhört svårt att i efterhand komma ihåg tidpunkter om du inte har något särskilt att hänga upp det på.
Citera
2020-06-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ostridigt??? Vad menar du???

Jag har sett det i FUP - samt påtalat det otal ggr i tråden - NÅGOT har han gjort - givetvis, varför skulle han inte åka hem - hela 5 ggr på ett kort arbetspass på en och samma dag ... Klart han haft något han tyckt sig måst att göra - helt klart.

Du verkar inte veta vad ”ostridigt” i detta fallet betyder. Så jag ställer om frågan: Är inte åklagaren och Tishko överens om att han varit hemma under ett antal tillfällen under sitt arbetspass?
Citera
2020-06-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Han var tvungen att yttra sig om tid. Däremot var han tydlig med att han inte säkert kunde veta, med tanke på omständigheterna. Tror varje normalbegåvad person också förstår att det är oerhört svårt att i efterhand komma ihåg tidpunkter om du inte har något särskilt att hänga upp det på.

Tänkte mer på hans förhör där han tyckte sig vara säker på att skriken kom mellan 21-22, efter han hade sett CSI.
Citera
2020-06-09, 10:48
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Mycket osannolikt att han skulle hunnit avlägsna huvudet från kroppen, slagit in kroppen tillräckligt bra för att kunna frakta den utan problem gåendes till stationen, på tåget till Ljungskile samt begrava den i trakterna där på ett tillfredsställande sätt utan att dra uppmärksamhet till sig.
Kroppen även utan huvudet väger runt 40 kg, helt omöjligt utan bil att transportera den.
Citera
2020-06-09, 10:49
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Tågvärden säger att han hade bylsiga kläder där på tåget. Det stämmer inte alls med den bild jag har av honom genom förhören där alla beskriver honom som "prydligt klädd". Låterinte heller direkt som att han bara har t-shirt på sig då? Eller?

Tydligen bylsig jacka till och med. Polisen som plockar upp honom reagerar på att han trots kylan bara har en tunn tröja.

Kan han ha gömt sina blodiga kläder (de som aldrig hittats) i jackan och att den därmed ser bylsig ut? För att sedan dumpa dem? Vet att det har gjorts sök där han iakttagits utan framgång.
Citera
2020-06-09, 10:51
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Tänkte mer på hans förhör där han tyckte sig vara säker på att skriken kom mellan 21-22, efter han hade sett CSI.

Jaha, okej. Då förstår jag. Tänker att det blir ännu svårare att veta när det är november och mörkt sedan tidigt. Går inte att härleda till ljuset heller. Tror han varit vettig och tänkt efter i efterhand att han inte kan vara helt säker.
Citera
2020-06-09, 10:52
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Kroppen även utan huvudet väger runt 40 kg, helt omöjligt utan bil att transportera den.

Exakt min poäng. Att tro att detta skulle vara ett försök att göra sig av med kroppen är befängt. Han har ju knappast bråttom heller.
Citera
2020-06-09, 10:52
Medlem
StellHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
De tar in tågvärden för att bevisa att han åkt tåg, eller vad?
Det är väl redan utrett sen flera månader tillbaka .. fattar inte varför de kallar in henne som vittne för.

Två frågor fick hon... LÖNT!

Mycket bra i min mening.

Hon vittnar om att han hade jacka på sig på tåget.
Polisen vittnar sen om att han inte hade jacka på sig när han blir upplockat på E6:an.

Han har alltså gjort sig av med jackan i Ljungkile, och kanske fler saker?
Citera
2020-06-09, 10:53
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Jaha, okej. Då förstår jag. Tänker att det blir ännu svårare att veta när det är november och mörkt sedan tidigt. Går inte att härleda till ljuset heller. Tror han varit vettig och tänkt efter i efterhand att han inte kan vara helt säker.

Angående ljust/mörkt så är nog Göteborg närmsta ort vi kommer med hjälp av denna sida:
http://www.stjarnhimlen.se/2019/goteborg.html#nov
Citera
2020-06-09, 10:54
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellHell
Mycket bra i min mening.

Polisen vittnar sen om att han inte hade jacka på sig när han blir upplockat på E6:an.

Citat:
Tydligen bylsig jacka till och med. Polisen som plockar upp honom reagerar på att han trots kylan bara har en tunn tröja.

Kan han ha gömt sina blodiga kläder (de som aldrig hittats) i jackan och att den därmed ser bylsig ut? För att sedan dumpa dem? Vet att det har gjorts sök där han iakttagits utan framgång.

Exakt, se mitt inlägg här ovan. Mycket troligt att han gjort sig av med kläderna på en gång tänker jag.
Citera
2020-06-09, 10:54
Medlem
tojos avatar
Citat:

Han hade väl ingen anledning att ta med sig blodiga kläder om hela lägenheten var full med blodiga föremål, men det kan ha varit en panikåtgärd. Kläder och mordvapen är några föremål som han nog snabbt ville göra sig av med. Han måste ha glömt Wilmas telefon som stängdes av först dagen efter. Manuellt dessutom vill jag minnas, inte för att batteriet tog slut där den slängts. Rätta gärna om den delen inte är korrekt.
Citera
2020-06-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellHell
Mycket bra i min mening.

aaah .. insåg det oxå till slut. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in