2020-06-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Alltid vart anonym, Aspergers lr någon form av autism säkerligen. Vet inte om han fått diagnos dock.

hur chockade är hans gamla skolkamrater??? måste vara en enorm chock ju? Ingen som ens tänkt tanken de är han sannolikt?
Citera
2020-06-09, 20:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Utan vadå?

Man kommer att väga in att det gått väldigt många år sedan brottet, samt hans då relativa ungdom och att han varken före eller efter brottet haft ett kriminellt levene.

Vilken straffrabatt det kan ge ville jag inte spekulera i.

Sen vill jag nog också sätta ett stort frågetecken för hans dåvarande / nuvarande psykiska status. Men därvidlag är man väldigt hårda i sin bedömning i dag.
Citera
2020-06-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Stavningen blev fel. Det var två bilder i något inlägg här. GM hade en tröja med tryck "teutonic knights." Jag tror på rasistdåd. Familjen hade tydligen blivit hotad.

Det stod inte Teutonic knights på hans tröja, det stod "??tonic Light - Professionell ljusteknik", så det är förmodligen en tröja från nåt tidigt jobb han haft.
Citera
Medlem
Spearos avatar
Nån härinne måste ju gått i killens klass eller parallelklass som kan berätta något om honom.
Citera
Medlem
Jordgubbsflickan skrev sitt senaste inlägg 05.44 igår (d v s natten mellan 7-8 juni. Vid det laget borde väl GM ha gripits?

Eller kan media ha snappat upp nyheten så snabbt från det att gripande skedde?

Oavsett vad så är jag övertygad om att GM finns på Flashback, precis som alla andra svaga individer.

Att han hållt sig undan radarn även på internet är inte så konstigt egentligen. Han har antagligen aspberger, autism och hela spektrat och har inget behov av att umgås socialt varken irl eller över internet.
Senast redigerad av Miocic 2020-06-09 kl. 20:47.
Citera
2020-06-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKsthlm
Nu hittar jag inte länken från DN angående släktforskning osv osv.
Men där skrev det att det ville topsa 10000 var av 1500 st inte ville bli topsade (ta siffrorna med en nypa salt, minns ej exakt vad som stod)

Men därav har de troligen "missat" honom
Det jag funderar är varför ej heller brodern har blivit/velat bli topsad.
Då hade man förmodligen löst detta mord då syskon har liknande dna.
Var det här brottet något hela familjen visste om och skyddade mördaren.. Många frågor.
~Familjehemlighet~
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Man kommer att väga in att det gått väldigt många år sedan brottet, samt hans då relativa ungdom och att han varken före eller efter brottet haft ett kriminellt levene.

Vilken straffrabatt det kan ge ville jag inte spekulera i.

Sen vill jag nog också sätta ett stort frågetecken för hans dåvarande / nuvarande psykiska status. Men därvidlag är man väldigt hårda i sin bedömning i dag.

Dubbelmord tidsbestämt? Oerhört sällsynt. Rabatt pga tiden, jag betvilar inte ditt resoneman, jag kan tänka mig de blir så också men märkligt ändå.
Citera
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
En viss person som många härinne verkar tro är identisk med GM har skrivit det. Nu är det ju inte tillåtet att forska i användares identitet, men det är ett besynnerligt sammanträffande att den personen, som tidigare har spekulerat frekvent i tråden, håller sig borta idag när det händer saker...

"Igår, 05:44
Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Postat av jordgubbsflickan
Svar: 24 541
Visningar: 3 363 434
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Nå jordgubben lever GM?

Ja"

Sjukt att detta postas så kort innan Polisen slår till. Kan de ha spårat varifrån inläggen skrevs, och slagit till mot den adressen?
Citera
2020-06-09, 20:47
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Klart det är, men har dom verkligen inte fattat någon som helst misstanke under 16 år?

Fast hur ska man göra det egentligen, det är väl ofta bland de sista man tror om sina syskon (om det nu är normala). Ibland kan det väl även vara svårare att se om man är nära, just för man vill tro det bästa om sina syskon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag har också sett det men det behöver ju inte betyda att hon dött av det. Verkar så konstigt att både mamman och pappan, rätt kort tid efter varandra, skulle dö av cancer i relativt ung ålder

Radonhus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
I min bok är du dummare än ett par smutsiga strumpor.
Jag tycker att jag kan vara rätt kreativa med mina förolämpningar ibland men du tog hem precis priset.
Ontopic: Hela slutspelet, vad tror ni kommer hända? Kommer GM sitta i ett vanligt fängelse och sitta i en sån där terrorist cell där han inte kommer få träffa någon eller få rättspsykiatrisk behandling? Jag tror det sistnämnda. Advokaten lär mjölka ut det bästa alternativen för honom.
Citera
2020-06-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
På tal om trådsabotage, hur stämmer det här med din teori om att DNA-spåret var bluff för att mörka att det var en invandrare som begått morden?
Har polisen haffat en stackars oskyldig svenne bara för att slippa gripa en blatte?
Du är bara löjlig! Det var värdet hos hårstrån i mössan som var osäkert och vad polisen höll på med. Kling&Klang såg inget annat under många år än en psyksjuk man och där kom JF in med sin historia. Låg du under en sten vid tiden för morden. Inte ens en bild på ett finger visades om inte fingret hade rätt färg och än idag slipper många straff samt utredningar läggs ned, mörkas.

Ja, jag litade inte på att polisen berättade vad de visste. Enda sättet för oss var att läsa tidningsartiklar ofta från lokalpressen eller höra TV GW säga att han inte heller var nöjd med polis arbetet.

Men det som fick mej att spana in familjen var familjens business. Och idag läsa snyftartikeln i AB att dom kom från Libanon till Linkan för att söka frid var ju bara äcklig S propaganda. De kom till Värmland och där ... sedan till Linkan och där ... vg läs tråden. Men du kan kanske varken läsa eller förstå vad denna familj sysslat med då du är PK-blind så jag ger dej inget mer att förneka och bli arg över.

Du borde veta att det inte är jag som kommer att utredas utan GM samt hans motiv, idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in