2020-06-09, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
N*qvist D*niel Ö*jan, Sko*sgatan
Årsinkomst: 113 298
Inkomst av kapital: 0

Lukta A kassa eller F kassa som inkomst.
Citera
2020-06-09, 20:01
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shusst
En fråga, jag har följt tråden läänge, och har garanterat läst svaret någonstans Men jag undrar om fantombilden är baserad på killen i trädgårdsföreningen, killen som någon mötte på trottoaren eller en kombination, eller nån helt annan?

"Fantobilden" gick vid ett tillfälle över ett övergångsställe och mötte ett vittne.
Citera
2020-06-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej vad? Det var ju det som hände.

Varför kidnappade Ted Bundy ett av sina offer utanför idrottssalen som var fylld med folk mitt på ljusa dagen? För att han gjorde det, och han lyckades också hålla sig borta från lagens långa arm.

Det behöver inte alltid finnas förklaringar när ett begär blir för starkt.
Jovisst är det så, men det var trådens övertygelse att GM stått och spanat in grabben i flera dagar på morgonen. Hans syster gick med honom ibland. Vi kasserade det spåret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Som sagt den DN-artikeln är bara svammel. Man har klippt ihop olika delar.
Nu har de ju låst artikeln så jag kan inte citera.

Det var något om en lista med topsvägrare och högst upp i listan fanns GM och han bodde 120 meter från BP.

Jag tror inte denna person vägrat topsas eller bott 120 meter från BP.
Åt vilket håll? Sprang han åt det hållet där han bodde efter att han lämnat mössan vid ica?
Citera
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Lukta A kassa eller F kassa som inkomst.

Fast kan också innebära svartarbete, kanske reparera datorer i detta fallet
Citera
2020-06-09, 20:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Inte nog med han kommer att få sitta in en väldigt långt tid, man kommer nog även behöva isolera honom likt Anders Breivik. Mördar man någon som heter Mohammed som är 8 år gammal så kommer man definitivt få muslimerna efter sig därinne.

Verkar vara en ensamvarg så det kanske passar honom.

Om GM begått dubbelmordet ett drygt halvår tidigare så hade han gått fri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Menar du att Expressen publicerat en felaktig bild. Bild på någon annan än DÖN? Har svårt att tro att de skulle vara så oförsiktiga.

Nej, bilden som en användare slängde upp i tråden. Som var på någon helt annan
Citera
Medlem
Kiiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marxisten
Personen är ute och cyklar, den gripne är ju född 1983 enligt åklagare, jordgubben påstår GM var över 30 2004 här: (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Läser du ser du att det är citat.
Personen skriver under "Nej dessvärre inte", vilket jag förstår som att personen är under 30
Citera
Medlem
Så ingen har alltså hittills lyckats luska fram en nytagen bild på GM?
Citera
2020-06-09, 20:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Vilket jävla skitsnack, du lyssnar för mycket på vad media säger.
Motsägelsefull är du också.
Folk i allmänhet känner till toppen av all kriminalitet som sker, om ens det. Och media rapporterar om de som dom tror kan sälja. Och du köper.
Att tro att du kan se på någons utsida och sedan döma denne därefter så är du lika vilsen och farlig som pöbeln var på 1500-talet.

Tänker man som dig, så kommer rättsväsendet aldrig att utvecklas och mindre brott kommer att lösas.
Det är INTE media som mördar,de hittar inte på, de återger bara fakta som kommer fram av rättegångar, förhör, kontakter med omgivningen osv
Det är inte spekulation, jag vet inte vilken tidsera du kommer ifrån, men du hänger inte med uppenbarligen.
Till slut blir det ju oundvikligt att inte se att många av dessa gärningsmännen är av en viss typ. Problemet är att man inte kan som du inte tycks fatta, se alla gånger vem som är en mördare.
Citera
Medlem
hejabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
"Fantobilden" gick vid ett tillfälle över ett övergångsställe och mötte ett vittne.

Fantombilden är baserad på flera vittnesuppgifter.

"Flera vittnen såg också den misstänkta gärningspersonen på nära håll efter knivdåden och har därefter tillsammans med polis fått fram en fantombild."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/jagade-dubbelmordaren-beskrivs-som-datanord/
Citera
Medlem
Enl AB har han lämnar DNA-prov men utredarna har inte kunnat härleda provet till GM. Hur är det möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in