2020-06-09, 19:33
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Det går fort fram här nu, och jag kanske inte hinner med. Men som en tidigare användare påpekade så pluggade Daniel data, och offrets pappa ägde en databutik. Kan det vara motivet? Daniel sökte kanske jobb i butiken men nekades. Eller något liknande. Kanske finns det ingen koppling alls, men jag önskar att det fanns någon som helst förklaring till varför även om inget rättfärdigar dåden.

Kan tänka mig att Daniel handlat i butiken och blivit bemött på ett sätt som han inte gillade, vilket kan ha lett till ett hämdbegär.
Eller så hade han fantasier om att mörda liksom Mantorpmördaren.
Eller så mådde han bara dåligt, var frustrerad och hade ångest och ville bara göra något åt sin ångest, mildra den genom att mörda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Följde ett tips i tråden och har nu läst igenom alla "jordgubbsflickans" inlägg (jordgubbsflickan antyder en kvinna, men det kan vara en dimridå) jag är helt säker på att den personen hela tiden visste vem som var GM. Inte hittat något som skrivits av denne som inte stämt med vad som nu framkommit.

Angående att GM klarat sig tills nu kan helt enkelt vara pga det ovanstående person skrev i ett inlägg
"problemfritt förflutet, med bra betyg, många vänner och bekanta och är intelligent."
Han har helt enkelt levt ett vanligt normalt svenssonliv EFTER vansinnesdåden, han hade levt ett vanligt liv även INNAN morden. Med andra ord likheter med Hagamannen, ett ordnat liv utan tidigare känd kriminalitet.

Jordgubbsflickan antyder flera gånger att det var en psykos som orsakade allt, men som sedan "gick över". Låter rimligt det med.

I så fall sitter även hen (jordgubbsflickan) i ett förhörsrum på polishuset, i detta nu, i väntan på att bli anhållen. Polisen har naturligtvis redan identifierat oss allihopa i denna tråd.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Var bodde GM när morden skedde? Skulle vara intressant att veta om teorin att GM bodde nära brottsplatsen stämmer.

Polisen har ju hela tiden trott att anledningen till att GM sprang i en cirkel runt brottsplatsen berodde på att han skulle springa hem efter morden.

Som sagt den DN-artikeln är bara svammel. Man har klippt ihop olika delar.
Nu har de ju låst artikeln så jag kan inte citera.

Det var något om en lista med topsvägrare och högst upp i listan fanns GM och han bodde 120 meter från BP.

Jag tror inte denna person vägrat topsas eller bott 120 meter från BP.
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Jordgubbsflickan hade fel om GM på många punkter. En av dessa var att han inte skulle ha vetat om att han begick mordet. Han erkände ju nu så kan inte vara han.
Citera
Bannlyst
Nu behövs bara en ny bild på DÖN, motiv och sedan flyktväg.

Hur fan tog han sig efter mordet ända till Sturefors?

Han verkade ha levt ett väldigt ensamt liv i sin sunkiga etta utanför Linköping.
Citera
2020-06-09, 19:34
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vem får hittelönen 40k eller var det 400k?
https://www.expressen.se/nyheter/lillflickan-dops-efter-mordade-anna-lena/
GW lovade en miljon, men nu verkar det ju ej lösts med hjälp av tips:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvWMWG/nagon-dar-ute-vet-vem-han-ar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Vad var motivet?

Inget motiv har framkommit än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fyfan det var faktiskt fint!

Hoppas mördaren berättar varför han gjorde det.

Bild på GM och fantombilden: http://www.bilddump.se/bilder/20200609172742-185.113.96.28.jpeg

Han ser ju verkligen svensk ut. Var han rasist? Han är ju inte ful direkt. Mobbad? Kan ingen berätta mer om honom? Han ser verkligen inte ut som en galen barn och kvinnomördare...

Tycker tvärt om att han är skitful. Påminner om Kristoffer som mördade Ida och våldtog hennes lik. Syns att han har en störning...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Den sk Jordgubbsflickan "bekräftade" dessutom i ett inlägg att GM skulle ha varit över 30 år vid tiden för mordet vilket är helt fel med ganska god marginal. Jordgubbsflickan är inget annat än ett troll.
Nja, jag läste precis och då va väl hens svar "dessvärre inte", däremot hade frågeställaren svarar ja direkt efter. Det såg luddigt ut.
Citera
Medlem
Killen på bilderna som pekas ut att vara den som nu erkänt morden är ganska säkert homosexuell. Kan han ha försökt något med pojken? Försökt att med knivhot ta med pojken in i buskar i närheten? Sen när pojken gjort motstånd och kanske även kallat honom för bög så har han blivit vansinnig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Hur gick det till? Först angrepp GM , pojken Muhammed och sedan kom SFI läraren la sej i, därav blev det dubbelmord?

Varför angrepp han Muhammed för?

Hade spelat COD och fick väl någon psykos och fick för sig att han skulle "stabba" någon jävel i verkligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Vad jag har fått höra från relativt säkra källor så har Daniel länge mått dåligt, varit arbetslös och väldigt deprimerad. Länge en ensamvarg. Att han inte verkar finnas alls på sociala medier pekar väl också mot det.

Tror du har helt rätt och jag tror vi kan se framför oss vård RPV med särskild utskrivningsprövning. Låt oss hoppas att han äntligen får den vård han förmodligen skulle behövt för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in