Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Jo visst bland jämnåriga möjligtvis men en åttaåring som säger så här till en man som är dubbelt eller tredubbelt så större än en själv? Tveksamt. Finns bilder på google på mordplatsen där det finns buskage i nära anslutning till bebyggelse, det har ju hänt att våldtäkter har även skett på såna här platser. Men jag kan gå till godo med teorin att GM kan ha försökt våldta mohammed.
Ja det ska nog en modig pojke till för det eller om de bland kamrater mest skojat när de sagt ordet bög så det inte ligger lika stor vikt i det som hos äldre.
Våldtäktsförsök som spårat ut kan vara en lösning på varför morden skedde. Möjligen därför han inte gjort fler försök att våldta någon igen då det gick så illa första gången. Att dölja sin sexualitet kan ha gjort honom deprimerad genom åren. Kanske till och med är lättare för honom att erkänna dubbelmorden än sin sexualitet.
Citera
2020-06-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vad levde han på? Enligt Expressen var han låginkomsttagare. Någon som kan göra kredit upplysning på GM?

N*qvist D*niel Ö*jan, Sko*sgatan 87
Årsinkomst: 113 298
Inkomst av kapital: 0
Senast redigerad av ShaGuar 2020-06-09 kl. 20:01.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag undrar detsamma. Kanske för att han har erkänt i förhör? Men policyn brukar vara att namn och bild på förövare publiceras efter rättegångsdom. I jämförelse är Wilmas mördare fortfarande pixlad.
Eller för att Wilmas misstänkte mördare är en blatte, medan Daniel verkar vara en pursvensk.
Borde han inte be om ursäkt till BLM också?
Citera
Medlem
Känner endel som jobba där och att när en kund kom in med trasiga raminnen som de köpt. Att han kunde lägga in dem i hyllan igen och hoppas att nästa kund inte orka komma in.

En sådan attityd när man har en butik kan ju i förlängningen bli problem. Riktig spekulation but still.
Senast redigerad av Kokmastarn 2020-06-09 kl. 20:03.
Citera
2020-06-09, 19:59
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hans föräldrar var nog de enda som han hade kontinuerlig kontakt med,som han möjligtvis var beroende av.
Nu när de är döda är det väl egalt vad som händer med honom i framtiden, därav det snabba erkännandet från honom.
Han har förmodligen varit deprimerad över föräldrarnas bortgång och sin livssituation. Men jag tror knappast han fällt en tår, för dem han dödade.

Jag instämmer med dig där,när föräldrarna dog så
mådde han sämre och sämre.

Tror inte GM haft så vidare bra
kontakt med sin bror IRL heller.
Och brodern har ju familj
så därför bryr GM sig inte om brodern.
Citera
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Jag vet ju att vad gäller själva gärningen, så ligger ju bevisbördan på åklagarsidan.

Men spekulativt

Hur funkar det rent juridiskt om mgm och hans försvar skulle hävda att han var under en psykos eller att han var/är psykiskt sjuk och yrkar på rättspsykiatrisk vård istället för fängelsestraff.

Är det då försvaret som måste bevisa psykos eller psykisk sjukdom, eller är det åklagaren som måste bevisa att han inte led av psykos och/eller psykisk sjukdom?

Tror det faller som försvar att hävda psykiskt sjukdom, normen är att anta att gm INTE är psykiskt sjuk, och eftersom psykisk sjukdom in te kan bevisas såhär långt efteråt så döms han till vanligt fängelse,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vilka soviala medier/forum var populära innan mordet? Tänker att gm måste ha haft några konton där. Han spelade tydligen CS, kanske ett konto på fragbite?
Msn, playahead, snyggast.se, kanske bilddagboken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Åtal lär det väl bli om några månader. Polisen och åklagaren lär knappast ta några chanser nu. 37-åringen lär övervakas dygnet runt på häktet för att förhindra självmord?

Frågan är om det blir aktuellt med rättspsykiatrisk vård eller fängelse på livstid?
Kanske att det kan bli en "Mattias Flinck dom" av detta??!
Dvs att GM sexton år senare bedöms ha befunnit sig i en svår psykos då morden begicks.
Men att han - av omsorg om populasens välbefinnande - inte kan släppas nu, när han efter en kommande RPU bedöms vara frisk. Utan "måste" dömas till ett långt fängelsestraff.
Det skulle innte....förvåna mig!!
Citera
2020-06-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skool-sucks
Ja, det är tydligt att GM var ute efter pojken och att kvinnan bara råkade komma i vägen. Alltså finns motivbilden i pojken och hans närstående. Databutiken och en missbelåten kund som kännt sig lurad är ett stort spår som förekommot i tråden sedan början för 16 år sedan - till skillnad från övriga teorier har jag alltid funnit den trovärdig. En ung datanörd har framhållits som tänkbar mördare. Motivbilden kommer nog visa sig ligga där
Finns inte många exempel på missbelåtna kunder som tagit ut sin ilska på en oskyldigt 8:a åring, speciellt på ett sådant planerat sätt i efterhand. Om han haft något problem med butiken hade han väl hoppat på butikspersonalen inte ungen. Känns väldigt långsökt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det påminner om ett annat mord. Minns inte exakt. En ung man som dödar en ung kvinna i närheten av en tågstation tidigt på morgonen. Jag tror han hade gevär.

Ja i Umeå var det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Måste vara någon som trollar, annars får ju polis gå in här och anmäla denne person för medhjälp.

Jag tror det är ett trolololl. Vet denne användare vem det är så vet ju fler, och alla håller knappast tyst i 16 år. Speciellt inte i ett så här uppmärksammat fall.

Möjligen om släktet är inavlat eller från utländsk kultur. De brukar vilja ”hålla det inom familjen” och ”lösa det” den vägen.

Återstår väl att se.

Personen är ute och cyklar, den gripne är ju född 1983 enligt åklagare, jordgubben påstår GM var över 30 2004 här: (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

EDIT: Såg nu jag såg fel på Jordgubbens svar, citeringen krånglade till svaret.
Senast redigerad av marxisten 2020-06-09 kl. 20:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I tråden läste jag att dom dog -18 och -19, och nu detta. Inga bra tre år för GM...

Fast man vet ju inte vilken relation han hade gentemot föräldrarna, och kanske förstod han att de förstod att han var GM.
Så kanske en typ av lättnad när de gick bort. Och därtill ett (välbehövligt) arv.

Avdelning spekulerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Profiler gör man väl ofta utan att känna till gärningsmannen, är väl lite tanken med det hela.

Ja, precis det jag ville få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in