2020-06-09, 18:55
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Ett jävla tjat om preskriptionstid och GM's anhöriga. Har vi inte ältat klart det?

Fan vad sjukt att prata om familjemedlemmar som GM en gång i tiden växte upp med. Vi vet inte ens om de haft någon nära kontakt de senaste 16 åren.

Var det någon som visste något, så var det nog snarare vänner/kärleksrelationer till GM.
Citera
2020-06-09, 18:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej. Vi kan väl kalla det trådsanning innan det blir helt bekräftat. Det borde ju vara så om man nu precis begått ett dubbelmord så vill man hålla sig under radarn, dvs inte besöka Vårdcentralen. Det om trådsanningen stämmer var ju bara mer omplåstring, något personen kunde klarat själv tillsammans med några alvedon.
Det är väl bekräftat att en person med skärsår i handen besökte en vårdcentral den dagen? Eller är det inte det?
Citera
2020-06-09, 18:57
Medlem
Duriens avatar
Det är ju otroligt att de kunnat ringa in denne mördare efter så relativ lång tid.
Han har erkänt och med all stödbevisning kommer han med all sannolikhet bli fälld.

Att han kommer ut i frihet under de nästa 30 åren är högst osannolikt.
Citera
2020-06-09, 18:57
Medlem
Hej vilken sida finns fantom bilden på mördaren och den som nyligen erkänt bara undrade.
Citera
2020-06-09, 18:58
Avslutad
För folk som inte vet vem mördaren är..

https://postimg.cc/5Q1vQWW5
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Hur menar du nu? Utveckla gärna varför det skulle vara oproblematiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Helt oproblematiskt är det inte men det är rätt att göra det i det här fallet. Eftersom vi har DNA är saken klar. Hade målet varit baserat på vittnen och annat hade det inte varit en bra idé att visa bild innan rättegång.

Oproblematiskt i den meningen att Expressen eller andra media vare sig riskerar fällning i domstol eller av pressombudsman (med tillhörande risk för skadeståndskrav för förtal vid friande dom). Dubbelmordet är högprofilerat och den anhållne har efter enligt polisen övertygande DNA-bevisning erkänt. Vid mord med stort allmänintresse anses det befogat att namnge och visa bild på den enbart misstänkte ej dömde förövaren, typ Christer Pettersson, Mihailovic och terroristen Akilov.
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Min son bodde i Linköping på denna tiden. För ca 4 år sedan blev han kallad till förhör. Han förhördes och då frågade man om man fick topsa honom. Syftet med förhöret var att avfärda personer inte att finna mördaren för mördaren skulle inte infinna sig till vare sig förhör eller topsning. Topsning får man bara göra vid stark misstanke.

Man hör ju själv hur djävla korkat detta låter.
Det är väl bara så dom säger. Alla som nekar till topsning hamnar i en egen mapp sedan.
Citera
2020-06-09, 18:59
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Nej din antirasist haha, han visade bara upp kniven som ett skydd mot stryk och så försökte GM avväpna honom vilket inte var så lätt ... Japp, vi får se och jag kan ha fel men med Åkesson på min sida? Annat är omöjligt i min värld. Mörda en grabb i ljuset på en gångväg strax utanför eget hus när folk är på väg till jobb och skola. Nej.

Nej vad? Det var ju det som hände.

Varför kidnappade Ted Bundy ett av sina offer utanför idrottssalen som var fylld med folk mitt på ljusa dagen? För att han gjorde det, och han lyckades också hålla sig borta från lagens långa arm.

Det behöver inte alltid finnas förklaringar när ett begär blir för starkt.
Citera
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Danne.

Får SD-vibbar av bilden från skolkatalogen och Blåeldsvägen i Sturefors.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tror inte GW tar upp det då han är samma PK-pajas som poliserna. Hela tråden har drivits av hurrarop till polisen och imorgon är han fast och hängd högt. Äckligt drev i tråden utan cool spanar logik och har nu visat sig ännu mer idag med nya namn i tråden som bara skriker hämnd, visa ansiktet, jag tar honom eller mina kompisar på kåken.

Mannen är ju för fan en mästare som hållit sig undan Kling&Klang i 16 år och bott utanför deras tröskel. Jag vill tro att han lämnat in sin dator i familjens butik och att det där hänt något mellan honom och grabben som var känd som en retsticka. Nu skulle han läxa upp grabben.

Då gick något helt fel. Vem kom med kniven? En 21 åring med kniv mot en 8 åring? Och varför i helvete kastade han bort sin egen kniv vid mordplatsen när han kunde fällt in den och stoppat den i fickan? NEJ! Som jag skrivit tidigare tror inkallad mordexpert Åkesson att kniven var grabbens.

GM ser inte ut att vara ett psykfall eller hardcore. Jag tror grabben högg honom med kniven och så blev han vansinnig och sen fått stöd av släkten. En libanes med en kniv är väl som en svensk med en nyckel i fickan. Men det kan inte inavel förstå som aldrig levt i MÖ. En oskyldig pojk, jaja jag vet vad pojkar kan göra som kommer från krigszoner och även från England.

Ja det här är en nagel i ögat för samhället. Polisens metoder är värdelösa med andra ord? Eller de kan inte ens fånga en Svenson hur ska de kunna fånga en mästermördare? En vit normalbegåvad man som fick psykbryt och kom undan.
Han kommer bli frikänd. Psykos kommer domstolarna gå med på.

Min pappa lärde mig en sak i livet. Smarta människor begår inte brott.
Hur mycket har smarta människor annars kommit undan med?
Citera
2020-06-09, 19:00
Medlem
Inte nog med han kommer att få sitta in en väldigt långt tid, man kommer nog även behöva isolera honom likt Anders Breivik. Mördar man någon som heter Mohammed som är 8 år gammal så kommer man definitivt få muslimerna efter sig därinne.

Verkar vara en ensamvarg så det kanske passar honom.
Citera
2020-06-09, 19:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det är väl bekräftat att en person med skärsår i handen besökte en vårdcentral den dagen? Eller är det inte det?
Ja, enligt DN-artikeln så är det så. En tysk som uppträdde konstigt eller någon liknande beskrivning, enligt sjukvårdspersonalen. Troligtvis inte vår GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in