2020-06-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Någon som vet om Content Mods rekryterar?

Såg en post på facebook idag om det, men hon skrev på norska så vet ej om det är till norsk chatt.
2020-06-09, 12:48
Medlem
Fan vad irriterad man blir om alla mina meddelanden från igår bara försvunnit nu. De har fortfarande inte registrerats, och det har aldrig hänt förut kan tilläggas...

ingen annan som har samma problem eller har haft innan? är det någon bugg som löser sig efter en stund?
2020-06-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaoznazz3
Fan vad irriterad man blir om alla mina meddelanden från igår bara försvunnit nu. De har fortfarande inte registrerats, och det har aldrig hänt förut kan tilläggas...

ingen annan som har samma problem eller har haft innan? är det någon bugg som löser sig efter en stund?

Låter sugigt. Vad säger de på cw?
2020-06-09, 13:27
Medlem
vaxelnhallos avatar
Citat:
Skatt? Staten har inte fått ett öre från mig från dessa chattjobb. Kommer inte få det heller.

men hur kan man använda dessa cash utan att staten knackar på dörren?
2020-06-09, 14:59
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Såg en post på facebook idag om det, men hon skrev på norska så vet ej om det är till norsk chatt.
Ok, känns sugigt när man har gjort en ansökan men inte fått svar på veckor!
2020-06-09, 15:01
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaxelnhallo
men hur kan man använda dessa cash utan att staten knackar på dörren?
Ja ge fan i att sätta in dem på svenskt bankkonto. Ta ut dem när du handlar.
2020-06-09, 15:05
Medlem
Ni som jobbar med detta, skulle ni kunna berätta hur ni gör när ni har fått lön osv? Är det veckovis eller månadsvis lön? Går det att överföra pengarna man får till ett vanlig svenskt bankkonto och hur går man tillväga för att skatta dessa pengar? Tacksam för seriösa svar
2020-06-09, 15:37
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadeeden
Ni som jobbar med detta, skulle ni kunna berätta hur ni gör när ni har fått lön osv? Är det veckovis eller månadsvis lön? Går det att överföra pengarna man får till ett vanlig svenskt bankkonto och hur går man tillväga för att skatta dessa pengar? Tacksam för seriösa svar

Jo klart att det går att överföra till svenskt konto, varför man nu vill göra det... Vissa företag kör veckolön, andra månadslön.

Då vill jag ställa en seriös fråga, varför vill du skatta dem?

Om du gör det får du pröjsa 50% då du är FRILANSARE och inte ANSTÄLLD. Tänk på att du får stå för sociala avgifter och allt. Är det värt det?
2020-06-09, 15:39
Medlem
Citat:
Då vill jag ställa en seriös fråga, varför vill du skatta dem?

Om du gör det får du pröjsa 50%. Tänk på att du får stå för sociala avgifter och allt. Är det värt det?

Okej, alltså jag har ingen aning så undrar hur Ni som jobbar med detta gör. Man får alltså lönen via vad? Hur gör du till exempel?
2020-06-09, 15:49
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Okej, alltså jag har ingen aning så undrar hur Ni som jobbar med detta gör. Man får alltså lönen via vad? Hur gör du till exempel?
Gå in på deras hemsidor och läs så får du reda på all fakta på en gång. Man får lön till den metod man angett, precis som vanligt.
2020-06-09, 15:49
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
En bekant som fick in lönen från CW på sitt svenska konto fick omedelbart frågor om varifrån pengarna kom osv.

Jag använder en utländsk bank. Finns flera. Revolut/Payoneer/Bitsafe/Transferwise. Bitsafe är nog säkrast vad jag vet, det är Verotel (företaget vars paymentgate många sajter använder) som äger den, sen gör jag alla köp osv med kortet, och tar ut pengar varje gång jag handlar mat. Dessa pengar kan man sen betala räkningar och annat via Kassagirot även om det kostar en liten slant för varje räkning. Samt är det skönt att ha cash i madrassen.
2020-06-09, 15:51
Medlem
R4hu7s avatar
Idag var det mycket "No messages available" på den svenska avdelningen. Kom upp i 18 st efter det tredje visade "No messages available" meddelandet. Och mellan "pauserna" hann jag med 58 på den australienska avdelningen. Var tog den svenska trafiken vägen haha! Aja, tur man ändå fokuserar på den australienska mest.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in