2020-06-09, 11:18
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Leif GW har i en av sina romaner beskrivit detta. Utan tvekan trovärdigt.

Nu är ju LGWP:s kriminaltriologi om palmemordet en romansvit med ett stort och betydande inslag av spekulativt drama.
Välskrivna utan tvekan, även om jag personligen tycker att han är väldigt "pratig" i sina texter men det är ändock bara fantasier som går i samma stil som hans tidigare romaner i kategorin samhällskritik, Grisfesten och Samhällsbärarna.
Citera
Medlem
Börjar få ont i magen nu av att GM ännu inte är bekräftad i media. Orkar fan inte vänta längre. Visst måste väl GM läcka ut under dagen?
Citera
Medlem
andersaanderssonas avatar
Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/LA25Vx/att-langa-fram-ratt-revolver-racker-inte

''Det Petersson behöver lägga fram för att övertyga är tung teknisk bevisning som knyter den utpekade till mordet. Det vill säga någonting som hade räckt till åtal om den misstänkte var i livet''.

Alltså precis det jag skrev innan denna artikeln skrevs. En självklarhet för alla som vill lösa mordet.

''Men det räcker inte med att kunna langa fram rätt revolver. Den ska dessutom gå att knyta till en människa som i sin tur ska kunna bindas till Sveavägen. Ni hör själva. Det här blir inte lätt''.

Också en självklarhet som många idag bortser från.

''Nationen har varit tålmodig och gjort sig förtjänt av sanningen.

Alla dessa spår: 33-åringen, PKK, inhemska högerextremister, poliser, finska kroppsbyggare, aktiespekulanten Christer A, israeliska vapenhandlare, militärer, Säpo, CIA, KGB...''

''Alla dessa år utan en lösning av det största politiska brottet i Sverige sedan mordet på Gustav III''. För en gångs skull håller jag med Cuntwell.
Citera
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Om det är SE eller CA skulle det framstå som att Polisen missat grovt.
Kanske något mindre så om det visar sig vara SA-spåret.
För Polisen är således SA den bästa lösningen.
Tvärtom skulle jag säga. Är det SA så är det med garanti svenska poliser involverade. Finns sidospår som tyder på det.
Citera
2020-06-09, 11:22
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
"aktiespekulanten C******* A"

Aftonludret och pajas-Cantwell verkar inte veta att förtal även gäller avlidna.
Citera
2020-06-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Tvärtom skulle jag säga. Är det SA så är det med garanti svenska poliser involverade. Finns sidospår som tyder på det.
Är inne på din linje. Ser inget bekvämt med SA. Om jag hade till uppdrag att för SA's räkning utföra mordet på en statsminister så hade min första tanke varit att det absolut inte fick finnas något som pekade åt mitt/uppdragsgivarens håll. Helst skulle jag vilja förmå inhemska förmågor att göra det, och helst då utan att förstå vem de arbetade åt. Så... Allt snack om att "det kan inte vara SA för då hade det inte funnits vapen" osv håller inte enligt mitt sätt att se det.

Därmed inte alls sagt att SA ligger bakom, men de flesta argument jag sett mot att de ens KAN ligga bakom är rätt tunna.
Citera
2020-06-09, 11:24
Medlem
Det intressanta är dock att AD säger att det verkar som det skett ett samtal mellan GM och OP/LP

Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Problemet med IM är dock att han lägger till och broderar ut mer och mer för varje förhör. Dekorimamannen som står i minuter och väntar kommer in i senare förhör. Om du läser det allra första finns han inte med. Där dyker GM upp bakom OLP sekunderna innan skotten.

KP har antytt att de tagit fasta på de tidiga förhören, snarare än de sena, eftersom vittnena påverkades så mycket av varandra och allt som skrevs i media.
Citera
2020-06-09, 11:26
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu är ju LGWP:s kriminaltriologi om palmemordet en romansvit med ett stort och betydande inslag av spekulativt drama.
Välskrivna utan tvekan, även om jag personligen tycker att han är väldigt "pratig" i sina texter men det är ändock bara fantasier som går i samma stil som hans tidigare romaner i kategorin samhällskritik, Grisfesten och Samhällsbärarna.
Otvivelaktigt.

Men samtidigt är det ett faktum att det finns personer som är villiga att alla köpa objekt som intresserar dem. Vilket var författarens andemening.
Citera
2020-06-09, 11:32
Medlem
Jag har funderat i liknande banor. Det är också märkligt att många högt uppsatta socialdemokrater stöttar LPs utpekning av CP, kolla bara vad Löven sa på klippet som länkades tidigare i tråden från 2016. När LP dog 2018 verkade det som något började lossna. Och jag kan fortfarande inte släppa att vittnet AD säger att det verkar att skett någon form av samtal mellan MP och GM. Jag länkar igen till vittnesmålet men det har postats flera gånger förr. Observera att detta förhöra sker endast 1 timme efter mordet!

http://www.itdemokrati.nu/page36f.html

Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Har hela tiden trott att Lisbeth palme och SM kände varandra på något sätt , är det inte konstigt att hennes vittnesmål är helt galet fel om man jämför med dom 4 närmaste vittnera som alla gav samma beskrivning på GM
Citera
2020-06-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Håller med, men dessutom har jag svårt att se att en sammansvärjning skulle ha tillåtit mördaren att efter ett väl genomfört mord och flykt dra till sig uppmärksamhet genom att envist hävda att han var med på mordplatsen strax efter mordet. Det verkar helt orimligt och jag kan inte se att de skulle tjäna någonting på att han fick uppträda så.
Svårt att vara tvärsäker här eftersom vi inte vet hur den eventuella konspirationen var upplagd. T ex: Visste skytten vilka som ingick i konspirationen, motivet etc? Fanns det fler än en skytt osv.
Citera
2020-06-09, 11:35
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Om det nu är så att man hittat mordvapnet så blir jag förbluffad. Det strider mot all sans och förnuft. En gärningsman som lämnar bevis efter sig. Alternativt efter sin död. Obegripligt!

Som samtidigt får Petersson att hitta tekniska bevis via samma vapen i så fall. Vilket skulle innebära att samma vapen aldrig blivit rengjort/destruerat eller begravt för all framtid.

Vilket skulle leda till att mordvapnet blev en sparad trofé eller ingick i samlingarna efter en samlare av artefakter med stort historiskt värde.

En sak är jag däremot säker på. En konspiration skulle aldrig tillåta en enskild person att få behålla och spara ett bevis för deras gemensamma skuld.

Ja det tyder på en mördare med mer irrationella motiv som kan tänkas sitta hemma framför brasan och mysa med mordvapnet i ena handen och en konjak i den andra. Där minns han sin stora stund i livet, när han pangade ner en gubbe bakifrån på öppen gata.
Citera
2020-06-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Svårt att vara tvärsäker här eftersom vi inte vet hur den eventuella konspirationen var upplagd. T ex: Visste skytten vilka som ingick i konspirationen, motivet etc? Fanns det fler än en skytt osv.

Ja, men jag förutsätter att polisens huvudspår nu är att det var Skandiamannen som faktiskt sköt Palme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in