Journalisten Lars Borgnäs
menar också att det ska vara Sydafrikaspåret:
Citat:
– Man kommer peka på att de ansvariga fanns i Sydafrika, och man namnger en grupp sydafrikanska agenter som sannolikt utförde mordet. Men det kommer inte bli något åtal, sa Lars Borgnäs till Expressen i februari och berättade att han fått uppgifterna från en ”person med insyn i utredningen”.
I dag säger han samma sak till Aftonbladet.
Samma från Gunnar Wall:
Citat:
Även Gunnar Wall, journalist och författare som skrivit flera böcker om Palmemordet, är inne på samma spår.
– Det är uppgifter från ett par olika håll, från folk som kan ha viss insyn i utredningen. Det är sagt med alla reservationer. Jag håller öppet för att det kan vara så. Jag vill inte påstå att jag sitter på någon kunskap om vad det är de kommer att säga. Men det går inte att utesluta, säger han till Aftonbladet.
Intressant är att Daniel S, Lars B och Gunnar W alla hänvisar till källor i den pågående utredningen. Det har också sagts att "lösningen" kommer att väcka en hel del diskussioner, något som känns dramatiskt sagt om det t.ex. skulle handla om Stig Engström eller Christer Andersson. Ja, alltså förutom drama om hur illa skött utredningen varit då förstås, men jag läste mellan raderna att dramat skulle vara konsekvenserna snarare än det.