2020-06-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Självklart har hon läst förhör. Blir intressant imorgon när SE mest troligt presenteras och det visar sig att jouranlisterna haft rätt och låtsasexpeterna på flashback i vanlig ordning haft fel.
De enda som haft otroligt fel är alla som satte CP i focus under 25 år. Utredare, politiker, Pressen och då särskilt Expressen och Håård med roll inom krigsorganisation. Personer med bakgrund inom underrättelsetjänsten som Donald Forsberg som med otrolig energi drivit CP spår med kustjägare Hylin. SÄPOMÄN som Knoll och Tott som än idag driver varianter av PKK spår.
Privatspanarna som återanvänder gamla teorier med snabbt avslöjade genvägar och grundlösa påståenden.

Talar om Filter och Stocklassa t ex men där alla påhitt förfalskninhgar kring t ex Sydafrikaspår sticker ut.

Det är alla de som är hela orsaker till att mordet inte lösts och de skall skämmas ögona ur sig.

Det är en liten grupp "PRIVATSPANARE" som drivit oss t till det läge vi är idag rent konkret.
Vad gjorde de andra då CP var huvudspåret?

Strax innan 25årsdsgen bildades en lös allians med bland annat mig själv, Jallai och framför allt Wall med syftet att spräcka föreställningen att CP var skyldig ändå. Släcka den för gott och få fokus på företeelser som Wt-personer, polisspanig och allt det som man blundat för.

Lösningen måste finnas där. Den kampen vann vi och det är skälet till att vi nått hit där vi är nu. NÄR NYA UTREDARE SLÄPPT CP för gott öppnades för att finna sanningen.

Så det är 100 % ett litet antal PRIVATSPANARE med olika förståelse för vad som verkligen hände som drivit fram det som nu sker. 100%

De som kastat sig in efter att CP avskrivit ofta hastigt inlästa på gamla spår där de associerar och fantiserar ihop kitt är charlataner.

Även om Wall och jag har mycket olika syn på politik och annat så här vi burit det stora lasset att komma dit vi är nu. Utan oss hade vi för 5 år sedan sett en nedläggning med slutsatsen att det nog var CP ändå med familjen Palmes välsignelse och partiledningens.

Så göm dig under filten igen.
Citera
2020-06-09, 08:41
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Inge M:s observation måste inte vara korrekt.

Löjeväckande att kalla journalister för jubelidioter.
SE-logiken är ungefär så här:
- IM ser någon stå och vänta vid Dekorima: IM har fel, det är inte GM.
- AB ser en stickad mössa på GM: AB har fel (eller så har SE mössa just denna kväll...)
- LP pekar ut CP (som inte alls liknar SE): LP tar fel på person.

men
- YN ser en springande man med en liten väska: det är SE med sin lilla handledsväska.
Citera
2020-06-09, 08:45
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Om dom ger oss den "ensamme galningen" eller "Sovjet" så kan man nog utgå ifrån att detta är för känsligt fortfarande

Bara det faktum att man lyckades pricka in exakt den dag då Olof Palme inte hade SÄPO med sig säger en del.
Om en ensam galning hade själv förföljt Palme i veckor för att hitta den luckan så hade det nog blivit ett gripande långt innan mordet.
Framgår i tråden att paret Palme rörde sig i Stockholm åtskilliga dagar i februari 1986 utan livvakter.
Citera
2020-06-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
De enda som haft otroligt fel är alla som satte CP i focus under 25 år. Utredare, politiker, Pressen och då särskilt Expressen och Håård med roll inom krigsorganisation. Personer med bakgrund inom underrättelsetjänsten som Donald Forsberg som med otrolig energi drivit CP spår med kustjägare Hylin. SÄPOMÄN som Knoll och Tott som än idag driver varianter av PKK spår.
Privatspanarna som återanvänder gamla teorier med snabbt avslöjade genvägar och grundlösa påståenden.

Talar om Filter och Stocklassa t ex men där alla påhitt förfalskninhgar kring t ex Sydafrikaspår sticker ut.

Det är alla de som är hela orsaker till att mordet inte lösts och de skall skämmas ögona ur sig.

Det är en liten grupp "PRIVATSPANARE" som drivit oss t till det läge vi är idag rent konkret.
Vad gjorde de andra då CP var huvudspåret?

Strax innan 25årsdsgen bildades en lös allians med bland annat mig själv, Jallai och framför allt Wall med syftet att spräcka föreställningen att CP var skyldig ändå. Släcka den för gott och få fokus på företeelser som Wt-personer, polisspanig och allt det som man blundat för.

Lösningen måste finnas där. Den kampen vann vi och det är skälet till att vi nått hit där vi är nu. NÄR NYA UTREDARE SLÄPPT CP för gott öppnades för att finna sanningen.

Så det är 100 % ett litet antal PRIVATSPANARE med olika förståelse för vad som verkligen hände som drivit fram det som nu sker. 100%

De som kastat sig in efter att CP avskrivit ofta hastigt inlästa på gamla spår där de associerar och fantiserar ihop kitt är charlataner.

Även om Wall och jag har mycket olika syn på politik och annat så här vi burit det stora lasset att komma dit vi är nu. Utan oss hade vi för 5 år sedan sett en nedläggning med slutsatsen att det nog var CP ändå med familjen Palmes välsignelse och partiledningens.

Så göm dig under filten igen.
Här får vi inte glömma bort Jan Guillou. Vars CP-skadade svägerska Kerstin Skarp under lång tid dominerade Palmeutredningen. Som länge hävdat att bevisningen mot CP var omfattande. Janne alltså. Trots att Ölvebro erkände att det enda man hade var Lisbets utpekande.
Citera
2020-06-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Är Leif Zeilich-Jensen aktuell som Olof Palmes baneman ?
Likheter i utseendet har han med mustasch och allt.

Kanske inte GM men kan mycket väl vara inblandad i MOP.
Citera
2020-06-09, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Satt och scrollade igenom Theutenberg twitter och han vill ju sälja en bok.
Han har information, vi diskuterade hans inputs mycket med ubåtskränkningarna.
Men jag TROR att han kokar soppa på en spik.

Han tar förmodligen avlyssningen av KGB agenten som intäkt för att Sovjet var inblandade i mordet.
Nu bör ju KGB agenten ha varit väl medveten om risken för avlyssning och att utbrista som han gjorde om man är skyldig verkar otroligt (anser jag).
Om Sovjetspåret slutar med det anser iallafall jag att man kan avskriva ryssarna.
som någon skrev, dom kanske snappat upp att något pågick, alla spionerade ju på alla i Stockholm vid den här tiden och överallt i världen.
En populär teori för vissa dock, att kommunistvänliga Sverige av hänsyn till sin vän i öster inte pekade finger mot dom.
Det var olaglig avlyssning utan täckning uppåt. Syftet var tveeggat. Bugga folk man trodde kunde vara Ops kontakter och spana mot OP.
När Tore fick det i knät tro fan han grävde ner det i trädgården. Olagligheter som han inte kunde ta till kontoret och som han inte kunde avvisa.

Vika kräk de var och är "bakgården". Tore höll god min men jag såg avskyn i hans ögon när han berättade. Bara hanns passivitet retade vännerna att peka ut honom som KGB han med. Tro fån han låg lågt hela vägen.

Som jag förstår det hade Näss en hel mapp över den där bakgården. Folk inom span och Säpo inklusive sådana som CGÖ och Donald samt företagsskuddsgruppen som agerade självständigt.
Citera
2020-06-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det var olaglig avlyssning utan täckning uppåt. Syftet var tveeggat. Bugga folk man trodde kunde vara Ops kontakter och spana mot OP.
När Tore fick det i knät tro fan han grävde ner det i trädgården. Olagligheter som han inte kunde ta till kontoret och som han inte kunde avvisa.

Vika kräk de var och är "bakgården". Tore höll god min men jag såg avskyn i hans ögon när han berättade. Bara hanns passivitet retade vännerna att peka ut honom som KGB han med. Tro fån han låg lågt hela vägen.

Som jag förstår det hade Näss en hel mapp över den där bakgården. Folk inom span och Säpo inklusive sådana som CGÖ och Donald samt företagsskuddsgruppen som agerade självständigt.
Frågan är vem som idag innehar de drygt 500 sidorna av PGs påbörjade memoarer?
Citera
2020-06-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Här får vi inte glömma bort Jan Guillou. Vars CP-skadade svägerska Kerstin Skarp under lång tid dominerade Palmeutredningen. Som länge hävdat att bevisningen mot CP var omfattande. Trots att Ölvebro erkände att det enda man hade var Lisbets utpekande.

JAG TROR ATT DE STORA VINNARNA NÄR SANNINGEN KOMMER FRAM ÄR JAG OCH WALL. Inte för att vi pekat ut gm utan för att vårt långvariga och enträgna arbete tvingat utredningen att gå framåt.
Citera
2020-06-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Konstigt att TP inte ens nämner vittnet Inge M, som sett gm stå och vänta närmare 2 min.
Vi lever i en ding ding värld, där journalisterna framstår som jubelidioter. Det finns ingen möjlighet att TP kommer att påstå att SE höll i revolvern.
Det kommer du att få se.

Problemet med IM är dock att han lägger till och broderar ut mer och mer för varje förhör. Dekorimamannen som står i minuter och väntar kommer in i senare förhör. Om du läser det allra första finns han inte med. Där dyker GM upp bakom OLP sekunderna innan skotten.

KP har antytt att de tagit fasta på de tidiga förhören, snarare än de sena, eftersom vittnena påverkades så mycket av varandra och allt som skrevs i media.
Citera
2020-06-09, 09:00
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Ja förstår vad du menar men denna jämförelse är väl i princip omöjlig att göra? Ganska säker på att polisen inte fått in över 100 WT-observationer från 28 februari 1985, av anledningen att inget statsministermord hände den kvällen.

Och eftersom det inte går att göra en jämförelse så får man förlita sig på vad vittnesmålen säger om sina iakttagelser och att döma av dessa verkar WT inte ha varit särskilt vanliga.
FRA håller ju koll på sånt, men de kan vara svåra att kontakta även för PU
Citera
2020-06-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ja, givet den information som kommit fram om att PU intensivt utrett SE kan dessa vittnesmål absolut vara inkorrekta. Som jag sa igår har journalisterna en annan metod för att luska ut vilken GM PU har hittat. De sitter inte på sin kammare och försöker få ihop vittnesförhören i detalj, de fokuserar mer på den information de får om vilken GM PU aktivt utreder. Att några vittnen har uppfattat saker felaktigt är definitivt ingen omöjlighet.

Nej, det är ju snarare en nödvändighet, efterom vittnena tydligt motsäger varandra. Det är svårt att ha mössa och keps och vara barhuvad på en gång. T.o.m. för en snajdare som Se
Citera
2020-06-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Konstigt att TP inte ens nämner vittnet Inge M, som sett gm stå och vänta närmare 2 min.
Vi lever i en ding ding värld, där journalisterna framstår som jubelidioter. Det finns ingen möjlighet att TP kommer att påstå att SE höll i revolvern.
Det kommer du att få se.

Det är ett grundläggande fel att välja ut och övertolkar vissa detaljer och bortse från andra. Gör man det kan man komma till vilken slutsats som helst.

Alltså vet vi säkert att den som gjort så bara skapar hjärnspöken. Många har fallit i det hållet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in