Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
At ingen av barna eller faren neppe på egen hånd ønsket å frarøve et annet søsken/barna sin mor dersom dette ikke var ønsket, mener jeg styrker teorien om at alle 4 står bak. Også dette med at kun den ene datteren var nevnt i trusselbrevet viser at dette ble gjort i fellesskap i en slags pakt.
At disse trolig også gikk sammen og kalte moren et økenavn som allerede "tilintetgjort" lenge før denne planen var satt ut i livet, vitner om et særdeles ondskapsfullt komplott mot den stakkars mora som ikke ble levnet en sjanse til å slippe levende ut av ekteskapet.
Jeg ser svakheter ved teorien.
Om barna ønsket å motta penger og arv for å kunne leve livet som milliardærbarn, burde de ha støttet skilsmisseplanene, bidratt til at AEH fikk mest mulig av formuen, og så ville de kunne motta forskudd på arv fra moren.
Men, om TH hadde overbevist barna om at moren ville få ingenting (
"nullet" ville få null) ved en skilsmisse, og at TH truet barna med å gjøre de arveløse om de støttet AEH ved en skilsmisse ... ja da kan det hende at barna ble stående tvilrådige og maktesløse, uten å vite hva de skulle gjøre og hvem de skulle støtte.
Selv om det må ha vært moralsk riktig å støtte AEH ved skilsmisse, så kan det hende at moralen vakler ved trusler om å bli gjort arveløse. Skulle de støtte moren i en kamp som ville føre til at moren ble "fattig resten av livet", og samtidig risikere å bli gjort arveløse og "fattige resten av livet" selv også?
Det jeg skisserte ovenfor forutesetter at TH misbruker pengemakten sin til å detaljstyre både kone og barn. Det kan han godt ha gjort, tror jeg. Uten at jeg kan si nøyaktig hvordan.