2020-06-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
"Han er styreleder hos TH, og han og kona har aksjer i flere av THs foretak."
Jeg antydet tidligere i tråden at VE kunne ha aksjer i Hagen-imperiet. Dette ble avvist med at TH sitter på alle aksjene.
Hva er riktig?

Jeg tror bladmannen fra Drøbak og sopranen kjøpte seg inn i THs holdingselskap, etter siste finanskrise. TH var hardt rammet (som så mange andre) og led av likviditetstørke, og jeg tror at disse to bidro med frisk kapital. Inntrykket jeg har fått.
Citera
2020-06-09, 10:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg synes også dette er merkelig at de tar sånn på vei for. Vanskelig å sette seg inn i en sånn situasjon, men jeg tror at dersom min mamma var kidnappet, så hadde jeg sterkt ønsket at politiet skulle avlytte både min og alle i familiens telefoner. Tenk om det skulle komme inn en samtale av noe slag fra kidnapperne? Eller fra AEH selv? Det tror jeg ville være naturlig å ta høyde for at kunne skje. Jeg synes det virker som at de ikke ønsket dette, i frykt for at noe kunne bli avslørt på denne måten. Det med at prestesøsteren hadde konfidensielle samtaler på sin telefon i forbindelse med jobben...vel, det høres ut som en usedvanlig dårlig unnskyldning for å bli sur på politiet i en sånn situasjon. Mammaen deres er kidnappet!! Det vil jo være en krise av dimensjoner for alle som opplever noe sånt. Hvem bryr seg om en sånn «bagatell» da?! Hvor mange konfidensielle telefonsamtaler har nå egentlig en prest nå til dags? Var det viktigere å ivareta hennes taushetsplikt (politiet har uansett ingen interesse av å plapre til uvedkommende om denne typen samtaler) enn å gjennomføre et nødvendig etterforskingssteg som dette? Det gir ingen mening. Moren er kidnappet på dramatisk vis, og hva skjer? Faren drar på jobb som normalt og datter tar taushetsbelagte jobbtelefoner fra folk i sorg som normalt? Jeg hadde ligget som et eneste stort vrak i fosterstilling i samme situasjon, noe jeg tror de fleste normale folk ville gjort. Utrolig merkelig.
Da har vi samme oppfatning, og det utenkelige mener jeg dette brevet gjør mer tenkelig enn noe annet. Jeg tror den største utfordringen med å løse en sak som denne raskt, eller i det hele tatt, ligger nettopp i det utenkelige.

Jeg tror mange uløste og kompliserte saker opp gjennom årene skyldes nettopp at den mest ekstreme hypotesen overgår de flestes fatteevne. Da kommer man fort bakpå, og mye kan gå tapt i denne viktige tidlige fasen.

La oss si at man tidlig hadde en hypotese om at mannen sto bak, kanskje også ett av barna, men dersom alle 4 hadde med dette å gjøre, ville vitneforklaringer av disse være sterkt villedende og forsinke etterforskningen kraftig.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 10:03. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-09, 10:18
Medlem
Bra artikkel i Dagbladet i morges : https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125

Hva slags illeluktende kebabtekstspråk er dette, det er jo enda 'verre' enn i trusselbrevet:
Citat:
Ursprungligen postat av Dagbladet
«Du vett vår kraven. Du send sekurity deposit 1/4 av priset vi vett du ikke fucke oss som du fucke oss för. Vi send bevisen av livet, instruktion for twoway kommunikation. Vi forhandel. Forhandel finis vi send nyw bevisen av livet» «NÅR VI VETT DU IKKE BARE PRØVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRØVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJØP MONERO? OK. VI FERDIG.»

Etter min mening er det minst tre personer bak kommunikasjon: krypto btc #1, krypto btc #2 og epost #1 (ovenstående), det er tydelige skiller mellom hver.
Citera
2020-06-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Da har vi samme oppfatning, og det utenkelige mener jeg dette brevet gjør mer tenkelig enn noe annet. Jeg tror den største utfordringen med å løse en sak som denne raskt, eller i det hele tatt, ligger nettopp i det utenkelige.

Jeg tror mange uløste og kompliserte saker opp gjennom årene skyldes nettopp at den mest ekstreme hypotesen overgår de flestes fatteevne. Da kommer man fort bakpå, og mye kan gå tapt i denne viktige tidlige fasen.

La oss si at man tidlig hadde en hypotese om at mannen sto bak, kanskje også ett av barna, men dersom alle 4 hadde med dette å gjøre, ville vitneforklaringer av disse være sterkt villedende og forsinke etterforskningen kraftig.

Jeg tror ikke nødvendigvis på samme hypotese som deg Er ikke overbevist om at noen i familien er involvert, men jeg konstaterer at jeg synes det er en del rar oppførsel fra enkelte av dem i denne saken. Det at barna selv har gitt dette brevet til pressen, føyer seg bare inn i rekken. Det har i hvert fall bidratt til at jeg i større grad forstår politiets «skråblikk» på disse folka.
Citera
2020-06-09, 10:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror det å forfatte klageskrivet var den aller største tabben som ble begått i denne "mesterplanen". Brevet er skrevet i desperasjon etter at det begynte å brenne kraftig under beina til denne familien, og vitner om at disse lever i en annen virkelighet, annen planet om du vil, enn verden rundt.

Nettopp i denne virkeligheten blir det som skjedde for de fleste andre uvirkelig. Du må nesten til USA og diverse sektledere opp gjennom tidene for å se en lignende manipulasjon som dette. Er man et "geni" innen finans, kan man fort ha lignende egenskaper på andre områder også.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 10:23. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-06-09, 10:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 år siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bror er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt så stor at TH har fått barna til å vende seg vekk fra sin mor, og økenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen før dette heller, men det gikk fra dårlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om å ville skilles, og attpåtil krevde mer penger av TH, innså han og de andre at noe måtte gjøres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de måtte selge unna store deler av livsverket for å få råd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom årene, tror jeg har fått en samlet familie til å stå bak en slik plan.

Det høres utrolig ut, men hvis man ser på tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.
Ja mener selv at det mest sannsynlig er noen i TH's familie, men noen som kunne utført drap alene inkl kanskje en medhjelper utenfra.

Det finnes en teoretisk løsning der dette familiemedlemmet kunne ringt seg selv fra AEH's telefon den dagen og skaffet seg selv alibi. Kan ha sterkt motiv.

Jeg mener det kan virke lite sannsynlig at TH kunne klare å få med seg alle barna på dette, særlig med tanke på at to av barna selv har fått barn. De har tydeligvis gått videre i sitt liv og stiftet familie. Blir kanskje litt tynnt å basere en slik teori på kun brevet datteren skrev, da hun samtidig virket veldig bekymret for seg selv og sin familie.

Men hva vet man egentlig om familien som du er inne på. Kanskje man får flere opplysninger etterhvert.
Citera
2020-06-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Det gir virkelig ingen mening.

De voksne barna hadde selv godkjent og skrevet under på at politiet kunne gjøre opptak av all aktivitet på telefonene deres.

Men avtalen var altså iflg HHB2 at politiet ikke skulle lytte igjennom alle samtalene. Det var kun hvis det kom henvendelser fra DenAntatteMotparten at politiet skulle gå igjennom samtalene.

Men hvordan skulle politiet kunne vite hvem DenAntatteMotparten var? Det var jo hovedhensikten med avlyttingen, politiets jakt etter identiteten til DenAntatteMotpart.

Og så lenge politiet ikke finner DenAntatteMotparten, må jo politiet sjekke ut kreti og pleti nærmest, i familiens omgangskrets også. Det er eneste måte å skape noe fremdrift i en så vanskelig etterforskning, å få sjekket ut alle som skal utelukkes.

Det kunde barnen ha löst på enkelt sätt genom att skaffa sig en ny mobiltelefon med kontantkort och med den prata med folk som de brukar.
Citera
2020-06-09, 10:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja mener selv at det mest sannsynlig er noen i TH's familie, men noen som kunne utført drap alene inkl kanskje en medhjelper utenfra.

Det finnes en teoretisk løsning der dette familiemedlemmet kunne ringt seg selv fra AEH's telefon den dagen og skaffet seg selv alibi. Kan ha sterkt motiv.

Jeg mener det kan virke lite sannsynlig at TH kunne klare å få med seg alle barna på dette, særlig med tanke på at to av barna selv har fått barn. De har tydeligvis gått videre i sitt liv og stiftet familie. Blir kanskje litt tynnt å basere en slik teori på kun brevet datteren skrev, da hun samtidig virket veldig bekymret for seg selv og sin familie.

Men hva vet man egentlig om familien som du er inne på. Kanskje man får flere opplysninger etterhvert.
At ingen av barna eller faren neppe på egen hånd ønsket å frarøve et annet søsken/barna sin mor dersom dette ikke var ønsket, mener jeg styrker teorien om at alle 4 står bak. Også dette med at kun den ene datteren var nevnt i trusselbrevet viser at dette ble gjort i fellesskap i en slags pakt.

At disse trolig også gikk sammen og kalte moren et økenavn som allerede "tilintetgjort" lenge før denne planen var satt ut i livet, vitner om et særdeles ondskapsfullt komplott mot den stakkars mora som ikke ble levnet en sjanse til å slippe levende ut av ekteskapet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 10:55. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Bra artikkel i Dagbladet i morges : https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125

Hva slags illeluktende kebabtekstspråk er dette, det er jo enda 'verre' enn i trusselbrevet:

Citat:
Ursprungligen postat av Dagbladet

Sitat fra 8.juli-eposten.

«Du vett vår kraven. Du send sekurity deposit 1/4 av priset vi vett du ikke fucke oss som du fucke oss för. Vi send bevisen av livet, instruktion for twoway kommunikation. Vi forhandel. Forhandel finis vi send nyw bevisen av livet»

Sitat fra e-post januar 2019.

«NÅR VI VETT DU IKKE BARE PRØVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRØVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJØP MONERO? OK. VI FERDIG.»

Etter min mening er det minst tre personer bak kommunikasjon: krypto btc #1, krypto btc #2 og epost #1 (ovenstående), det er tydelige skiller mellom hver.

Sitatet er fra både 8.juli-mail og 16. (?) januar-mail 2019. Jeg redigerte inn datoene.

Jeg synes det er vanskelig å forstå innhold og krav i mail fra januar 2019.

Og det er veldig mye som tyder på at mailene er villedning av politiet. Og ingenting annet enn det.
Citera
2020-06-09, 11:03
Medlem
Idag - https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125

Jag har inte klart för mig i vilken ordning all meddelanden gått fram och tillbaka.
Är det någon här som har någon översikt på när och vem som skrivit vad. Mail och bitcoin coder.

Datum: Tid: Bitcoin/Mail (SUMMA): Kodad meddelande: Skickat av/mottagit av:

I artikeln skriver dagbladet att sista man hört något från GM var dagen före 10 mil blev överfört. Sen dess har det varit tyst.
Senast redigerad av pettsko72 2020-06-09 kl. 11:06.
Citera
2020-06-09, 11:08
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125

Jeg må nesten smile litt.

Jeg mistenker at politiet må ha veldig lite kunnskap om psykologi, men har sett seg blind på enkelte spor som faktisk meget sannsynlig kan være plantet av nærstående GM.

Tror de virkelig at 70 åringen holder på som dette? Forfatteren bak disse trusselbrevene må virkelig være en oppfinnsom og kreativ sjel.

Jeg synes den nye informasjonen som har kommet er veldig oppsiktsvekkende. Med trusselbrevet, brevet fra datter og den mailen som Dagbladet siterer mye fra idag.
Citera
2020-06-09, 11:11
Medlem
Citat:
At ingen av barna eller faren neppe på egen hånd ønsket å frarøve et annet søsken/barna sin mor dersom dette ikke var ønsket, mener jeg styrker teorien om at alle 4 står bak. Også dette med at kun den ene datteren var nevnt i trusselbrevet viser at dette ble gjort i fellesskap i en slags pakt.

At disse trolig også gikk sammen og kalte moren et økenavn som allerede "tilintetgjort" lenge før denne planen var satt ut i livet, vitner om et særdeles ondskapsfullt komplott mot den stakkars mora som ikke ble levnet en sjanse til å slippe levende ut av ekteskapet.

Jeg ser svakheter ved teorien.

Om barna ønsket å motta penger og arv for å kunne leve livet som milliardærbarn, burde de ha støttet skilsmisseplanene, bidratt til at AEH fikk mest mulig av formuen, og så ville de kunne motta forskudd på arv fra moren.

Men, om TH hadde overbevist barna om at moren ville få ingenting ("nullet" ville få null) ved en skilsmisse, og at TH truet barna med å gjøre de arveløse om de støttet AEH ved en skilsmisse ... ja da kan det hende at barna ble stående tvilrådige og maktesløse, uten å vite hva de skulle gjøre og hvem de skulle støtte.

Selv om det må ha vært moralsk riktig å støtte AEH ved skilsmisse, så kan det hende at moralen vakler ved trusler om å bli gjort arveløse. Skulle de støtte moren i en kamp som ville føre til at moren ble "fattig resten av livet", og samtidig risikere å bli gjort arveløse og "fattige resten av livet" selv også?

Det jeg skisserte ovenfor forutesetter at TH misbruker pengemakten sin til å detaljstyre både kone og barn. Det kan han godt ha gjort, tror jeg. Uten at jeg kan si nøyaktig hvordan.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-09 kl. 11:17. Anledning: skrivefeil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in