2020-06-09, 08:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 år siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt så stor at TH har fått barna til å vende seg vekk fra sin mor, og økenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen før dette heller, men det gikk fra dårlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om å ville skilles, og attpåtil krevde mer penger av TH, innså han og de andre at noe måtte gjøres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de måtte selge unna store deler av livsverket for å få råd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom årene, tror jeg har fått en samlet familie til å stå bak en slik plan.

Det høres utrolig ut, men hvis man ser på tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.
Familiens «mesterplan» slår sprekker, så for å fortsatt ha mulighet til strafferabatt og redde bittelitt av æren, vil jeg råde de impliserte til å fortelle hva som skjedde.
Citera
2020-06-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det stemmer. Det står mye om denne vennen, forretningspartneren og "rådgiveren" her :
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRBjJg/tom-hagen-sender-e-poster-til-politiet-proever-aa-finne-svar
Jeg tror at denne personen er Bj*rnar B*rlaug fra Drøbak, ektemannen til den kjente operasangerinnen S*lveig K. Han er styreleder hos TH, og han og kona har aksjer i flere av THs foretak. Jeg tror at det er han som var med på møtet med Green, men jeg kan ikke garantere det 100%.

"Han er styreleder hos TH, og han og kona har aksjer i flere av THs foretak."
Jeg antydet tidligere i tråden at VE kunne ha aksjer i Hagen-imperiet. Dette ble avvist med at TH sitter på alle aksjene.
Hva er riktig?
Citera
2020-06-09, 08:34
Medlem
Citat:
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 år siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt så stor at TH har fått barna til å vende seg vekk fra sin mor, og økenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen før dette heller, men det gikk fra dårlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om å ville skilles, og attpåtil krevde mer penger av TH, innså han og de andre at noe måtte gjøres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de måtte selge unna store deler av livsverket for å få råd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom årene, tror jeg har fått en samlet familie til å stå bak en slik plan.

Det høres utrolig ut, men hvis man ser på tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.

"hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne"
Jeg har tenkt litt på dette. Kan det være at AEH ikke var utro med Hagens bror, men ex-svogeren? Ex-svogeren som stod frem i VG-podkasten "Krimpodden"? Han hadde lite å melde i denne podden, men jeg syntes han fremstod som veldig hevngjerrig.
Jeg har en sterk følelse av at sistnevnte følger/deltar i denne tråden.
Citera
2020-06-09, 08:41
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg holder fortsatt fast ved min teori jeg har hatt siden i fjor sommer. I motsetning til veldig mange andre, tror jeg AEH ble drept i affekt. Enten kvelden/natten etter teaterbesøket, eller tidlig på morgenen den 31 oktober. Teorien min er at TH har blitt forbannet på AEH (muligens med alkohol innabords) og tatt kvelertak på henne. Holdt litt for lenge og så har det gått fryktelig galt. Alternativt har sønnen vært i huset når de kom hjem fra teateret og passet valpen, en konflikt/bråk har oppstått og det har resultert i at AEH omkom. Sammen har far og sønn kommet opp med kidnappingsplanen. Videre tror jeg VE har blitt involvert. Jeg tror det er han som snakket med TH fra AEH's tlf som den lønnsansvarlige. Deretter har TEH tatt seg av SMS til HHB1 og ringt seg selv. Liket av AEH har enten blitt fjernet under natten eller på morgenen den 31. TH ringte disse "bekymringstelefonene" i 11-tiden. Deretter er det ett opphold i 12-tiden, før han begynner å ringe igjen i 13-tiden. Hva gjorde han denne timen i mellom? Skrev trusselbrevet sammen med VE? Eller fjernet de liket i dette tidsrommet? Politiet har sagt de ikke har kontroll på TH på denne tiden. Jeg har en liten mistanke om at GHH er involvert også, men litt usikker der. Intervjuet han har gitt til VG tidligere var veldig merkelig i mine ører.

Har lagt merke noe litt spesielle kommentarer fra TEH på sosiale medier. Den ene har jeg kommentert her før. På ett av sine bilder på Facebook, har han skrevet at han på bildet har konemishandlerbart. Med tanke på at faren har gitt moren hans juling flere ganger, vrenger det seg litt i magen min. På ett bilde på hans instagramkonto skriver han #some of us kill.

Interessant at du synes intervjuet var merkelig. Er det noe spesielt du tenker på og som du kan beskrive?
Citera
2020-06-09, 08:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
"hvis ryktene om utroskap med mannens bro er sanne"
Jeg har tenkt litt på dette. Kan det være at AEH ikke var utro med Hagens bror, men ex-svogeren? Ex-svogeren som stod frem i VG-podkasten "Krimpodden"? Han hadde lite å melde i denne podden, men jeg syntes han fremstod som veldig hevngjerrig.
Jeg har en sterk følelse av at sistnevnte følger/deltar i denne tråden.
Mulig, men han passer ikke inn i tidslinjen, og ville neppe fått hjelp av barna til dette.
Citera
2020-06-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan inte heller direkt tänka mig att TH:s familj mördat AE!
Jag har svårt att tro att TH har gjort det också!
Med gott arbete som han sköter, en huvudsakligen bra relation med TH
och barnen ... Om hon ville skiljas ..tycker inte han är en sorts man som mördar
i så fall. Han är inte den kriminella typen, möjligen litet "feg" (tvärtom alltså) ...
och som skrivits om, har en låg profil ..möjligen blyg. Men inte hjärtlig.
Något känslohämmad?
Detta med äktenskapsförordet borde han ha ändrat på .. förstår det inte.

Gjorde en rättelse här (Skrev AE istället för TH, ovan)

Och passar på att tillägga:
Väldigt noga med "mitt och ditt".
Varför har AE inte varit ansluten till TH:s arbete någon gång, så hon kunde fått dela lönen
med T**m och äldsta dottern (gasavdelningen)?
Senast redigerad av Moschata 2020-06-09 kl. 09:33.
Citera
2020-06-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Jag förstår inte att han är mer samarbetsvillig och ställer upp på polisens förhör. Om han nu är oskyldig.

Att han inte ställer upp på fler förhör beror nog bara på att han tycker att han gjort det tillräckligt
och inte har mer att framföra, att fortsatta förhör gör att han känner sig kränkt.

Han har ju aldrig gillat att stå i centrum, säkert avskyr han mediabevakning kring varje förhör,
utom den kränkning det innebär.

Inte lätt för honom att flytta efter detta, han är så rotad i samhället där han är.
Men det borde bli att hela familjen flyttar!
Senast redigerad av Moschata 2020-06-09 kl. 09:31.
Citera
2020-06-09, 09:24
Medlem
Citat:
Mulig, men han passer ikke inn i tidslinjen, og ville neppe fått hjelp av barna til dette.

Min tanke var hans evt rolle som bakmann. Ville gitt ham masse cash. Og TH ville fått skylda. Ikke det mest logiske scenarioet, men hva har vært logisk i denne saken?
Citera
2020-06-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Hun har vel taushetsplikt i jobben som prest

Vi pratade väl om den andra dottern, hon som varit i kriminell miljö tidigare i sitt liv?
Citera
2020-06-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon som skrev brevet, som inte belv sickat. Har jag misstankar om har en inblandnig. Framför allt att hon skrivit brevet.
Brevet går att läsa här:
https://www.tv2.no/a/11480054/

Här letar hon efter en syndabock för komunikasionen som polisen gjort med GM. Säkerligen inte med en feltagelse utan för att se om det fans nogon att kommunisera med överhuvudtaget.

Hon ifrågasätter hon Polisens metoder vid avlyssning av telefonerna. Räknar med att det vill vara naturligt att polisen avlyssnar allt som sker när dom sätter in avlyssning. Då kan man ju antingen välja att samarbeta med polisen och avstå från att snacka skit i telefon under tiden avlusningen pågår.

Hon värkar inte vara så sammarbets villig. Det får mig att misstänka hennes inblandning.

Jeg synes også dette er merkelig at de tar sånn på vei for. Vanskelig å sette seg inn i en sånn situasjon, men jeg tror at dersom min mamma var kidnappet, så hadde jeg sterkt ønsket at politiet skulle avlytte både min og alle i familiens telefoner. Tenk om det skulle komme inn en samtale av noe slag fra kidnapperne? Eller fra AEH selv? Det tror jeg ville være naturlig å ta høyde for at kunne skje. Jeg synes det virker som at de ikke ønsket dette, i frykt for at noe kunne bli avslørt på denne måten. Det med at prestesøsteren hadde konfidensielle samtaler på sin telefon i forbindelse med jobben...vel, det høres ut som en usedvanlig dårlig unnskyldning for å bli sur på politiet i en sånn situasjon. Mammaen deres er kidnappet!! Det vil jo være en krise av dimensjoner for alle som opplever noe sånt. Hvem bryr seg om en sånn «bagatell» da?! Hvor mange konfidensielle telefonsamtaler har nå egentlig en prest nå til dags? Var det viktigere å ivareta hennes taushetsplikt (politiet har uansett ingen interesse av å plapre til uvedkommende om denne typen samtaler) enn å gjennomføre et nødvendig etterforskingssteg som dette? Det gir ingen mening. Moren er kidnappet på dramatisk vis, og hva skjer? Faren drar på jobb som normalt og datter tar taushetsbelagte jobbtelefoner fra folk i sorg som normalt? Jeg hadde ligget som et eneste stort vrak i fosterstilling i samme situasjon, noe jeg tror de fleste normale folk ville gjort. Utrolig merkelig.
Senast redigerad av poitre 2020-06-09 kl. 09:38.
Citera
2020-06-09, 09:34
Medlem
Dagens Næringsliv gjenga i går, 08. juni 2020, en NTB-artikkel.

Hagen-saken: – Politiet har gjort relevante funn

Her er en formulering jeg ikke har sett før.
"Etter at Eidsivating lagmannsrett 3. juni ga politiet tillatelse til å fortsette arbeidet med å ransake Tom Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog, har det blitt gjort relevante funn. Det opplyser påtaleansvarlig i Hagen-saken Haris Hrenovica til VG mandag."
Etter 3. juni altså. Har det blitt gjort relevante funn.
Citera
2020-06-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Jeg synes også dette er merkelig at de tar sånn på vei for. Vanskelig å sette seg inn i en sånn situasjon, men jeg tror at dersom min mamma var kidnappet, så hadde jeg sterkt ønsket at politiet skulle avlytte både min og alle i familiens telefoner. Tenk om det skulle komme inn en samtale av noe slag fra kidnapperne? Eller fra AEH selv? Det tror jeg ville være naturlig å ta høyde for at kunne skje. Jeg synes det virker som at de ikke ønsket dette, i frykt for at noe kunne bli avslørt på denne måten. Det med at prestesøsteren hadde konfidensielle samtaler på sin telefon i forbindelse med jobben...vel, det høres ut som en usedvanlig dårlig unnskyldning for å bli sur på politiet i en sånn situasjon. Mammaen deres er kidnappet!! Det vil jo være en krise av dimensjoner for alle som opplever noe sånt. Hvem bryr seg om en sånn «bagatell» da?! Hvor mange konfidensielle telefonsamtaler har nå egentlig en prest nå til dags? Var det viktigere å ivareta hennes taushetsplikt (politiet har uansett ingen interesse av å plapre til uvedkommende om denne typen samtaler) enn å gjennomføre et nødvendig etterforskingssteg som dette? Det gir ingen mening.

Nei. Det gir virkelig ingen mening.

De voksne barna hadde selv godkjent og skrevet under på at politiet kunne gjøre opptak av all aktivitet på telefonene deres.

Men avtalen var altså iflg HHB2 at politiet ikke skulle lytte igjennom alle samtalene. Det var kun hvis det kom henvendelser fra DenAntatteMotparten at politiet skulle gå igjennom samtalene.

Men hvordan skulle politiet kunne vite hvem DenAntatteMotparten var? Det var jo hovedhensikten med avlyttingen, politiets jakt etter identiteten til DenAntatteMotpart.

Og så lenge politiet ikke finner DenAntatteMotparten, må jo politiet sjekke ut kreti og pleti nærmest, i familiens omgangskrets også. Det er eneste måte å skape noe fremdrift i en så vanskelig etterforskning, å få sjekket ut alle som skal utelukkes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in