2020-06-08, 13:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Inget är som Rapps direktrapportering på Aftonbladet.
Hon är grym .. både bohuslänningen och SR's rapportering är helt huller om buller med användares kommentarer utan svar och massa annat jox. Nej, aftonbladet bör ha ensamrätt =D

Rapp är tydligare med att visa att nu kom det frågor från de som läser och nu är det från rättegången, det håller jag med om. Rapp på AB är saknad just nu!

Dock följer jag just nu P4 ...

Såg att någon mitt i detta frågade om de kollat kaminen efter aska, blod etc ... den personen har inte läst FUP och förstått att det är en EL-kamin dvs en som är med elsladd och det ser enbart ut som att det är en brasa i den
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Har nu läst igenom hela fupen och reagerar på hur [b]uruselt/B] genomförda förhören med Tishko är!

Det är uppenbart att den som förhör Tishko inte har någon som helst kunskap eller känsla för hur man pratar med en personlighetsstörd person!

Förhören är ju totalt platta, hon lyckas inte komma till tals med honom alls. Ofattbart att en sådan okvalificerad person fortsätter hålla "förhör" efter förhör med honom! Här misslyckas ju polisen kapitalt och slarvar bort möjligheten att klämma sanningar ur den misstänkte genom undermålig förhörsteknik!

Det finns gott om människor som kan hantera hala fiskar som Tishko och parera folk som fnittrar, sitter tysta och tjurar, svarar emot, kommer med avledande manövrar, kissar på sig (!) eller är "påhittiga" på andra sätt som är standard för personlighetsstörda personer. Jag är lätt chockad över hur svensk polis funkar såhär dåligt!

Tishko har ju kommit undan lätt i vartenda förhör! Skrämmande!

Håller helt med dig. Samma sak i förhören kring Lena Wesström-mordet. Ofta jag reagerar på kass förhörsteknik, även på rättegångar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jo jag vet, och det är ju mycket troligt att PB har snappat upp denna detalj och sagt nu i efterhand att han sett T med skador på handen som han ska ha fått från "lampan".
Han kommer med många nyheter idag, samtidigt som annat han sagt tidigare har gett vika...
Du menar lampan specifikt? För B har ju vittnat tidigare om att pappan konfronterade honom om skadan på handen i förhör.
Citera
2020-06-08, 13:54
Medlem
Känns som att han avviker på ett sätt som är till MGM fördel nu och känns inte lika neutral längre som personen gjorde i förhöret. Bara jag som får känslan att kanske kan ha tvingats till att stå på MGM sida i detta av övriga släktingar/familjen?
Hoppas personen kan vara neutral i alla fall och berättat, även om det kan vara svårt att minnas för en del så är detta ett stort fall och man borde komma ihåg?
Citera
2020-06-08, 13:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sufferwithpride
Dom svarar fast man behöver ”veckla ut” svaret genom att klicka på den pyttelilla konmentarspratbubblan under frågan för att se det.
Meh...fråga om soprummet är genomsökt och om de kollat askan i kaminen ! 🙄
Citera
2020-06-08, 13:56
Medlem
Citat:
Jag menar ny uppgift från PB...berättade han i tidigare förhör att T ska ha skadat sig på lampan?
Den enda gången man hört någon säga det var från T himself under rättegången...

Precis, det kom aldrig fram i någons förhör i fup utan enbart från T själv under stundande rättsprocess 🤔
Citera
2020-06-08, 13:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Jag menar ny uppgift från PB...berättade han i tidigare förhör att T ska ha skadat sig på lampan?
Den enda gången man hört någon säga det var från T himself under rättegången...
Vill inte gå in i fup o leta just nu men jag tror att någon av de som var med hem till pappan sa att det var Ts förklaring när pappan frågade. Jag kan ha fel.
Citera
2020-06-08, 13:57
Medlem
askungens avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Du menar lampan specifikt? För B har ju vittnat tidigare om att pappan konfronterade honom om skadan på handen i förhör.
jo, syftade på lampan specifikt.

sen va de väl någon som berättade en annorlunda reaktion från pappan än de andra.
att han nästan skulle ha slått T för att han blev så arg...eller har jag drömt det..?!

EDIT: Slog upp fupen och PB berättade i första förhöret om lampan så det var inte helt nytt då. Ursäkta mig
Senast redigerad av askungen 2020-06-08 kl. 14:09.
Citera
2020-06-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vill inte gå in i fup o leta just nu men jag tror att någon av de som var med hem till pappan sa att det var Ts förklaring när pappan frågade. Jag kan ha fel.

Står inget om Lampa i fup, eller att han skadat sig på en lampa. bara T som sagt det själv under sitt förhör i rättssalen. Så inget som stått med tidigare
Citera
2020-06-08, 14:00
Medlem
Citat:
jo, syftade på lampan specifikt.

sen va de väl någon som berättade en annorlunda reaktion från pappan än de andra.
att han nästan skulle ha slått T för att han blev så arg...eller har jag drömt det..?!
Ja, eller man fick ett annorlunda intryck i förhöret - men det är ju faktiskt så som B säger nu idag, det var fräschare och för ganska längesen.

Pappan utelämnade tvärtom det helt från sitt vittnesmål.
Citera
2020-06-08, 14:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Meh...fråga om soprummet är genomsökt och om de kollat askan i kaminen ! 🙄

Det är en EL-kamin inget man stoppar i vedträn i ... det är en sladd till den och sedan har den värmeslingor i sig och en slags lampskärm så att det ser UT som en eld ... den har en elsladd för att fungera!
Citera
2020-06-08, 14:02
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Står inget om Lampa i fup, eller att han skadat sig på en lampa. bara T som sagt det själv under sitt förhör i rättssalen. Så inget som stått med tidigare

När vi satt så placerade sig hans pappa mitt på golvet och stirrade på Tishko.
Plötsligt frågar hans far. "Hur har du fått det här såret på handen?" Med detsamma tittar jag
och L på hans hand. Eftersom jag satt bredvid honom så tittar jag på hans hand och jag
ser en rispa, en skråma på handryggen. När pappan frågar om såret säger Tishko att det var
när han försökte byta lampan hemma hos sig som han fick det.
sida 647
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in