2020-06-08, 10:39
Medlem
Inget är som Rapps direktrapportering på Aftonbladet.
Hon är grym .. både bohuslänningen och SR's rapportering är helt huller om buller med användares kommentarer utan svar och massa annat jox. Nej, aftonbladet bör ha ensamrätt =D
Citera
2020-06-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watchoveryou
Det här med att han hade raderat hennes nummer och inte kunnat kontakta henne pga det - Är det inte så att om du raderar ett nummer/kontakt så finns väl ändå numret kvar på senaste kontakter (dom man senast ringt)? Eller att numret står kvar bland sms-konversationerna?

Sen undrar jag - När man får en psykos, får man en blackout och inte minns någonting alls efter man haft det? Tänker på b.la fallet om Styckmordet i Askersund (J*onna H*enningsson) där hon förklarade hur det var när hon styckade sin rival. Att det var som att se sig själv uppifrån som i en film.
Psykos är vanföreställningar, hallucinationer och tankestörningar.
Tishko kan ju ha fått psykos av cannabisen.
Jag vet inte om man får blackout efter en psykos.
Citera
2020-06-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Psykos är vanföreställningar, hallucinationer och tankestörningar.
Tishko kan ju ha fått psykos av cannabisen.
Jag vet inte om man får blackout efter en psykos.
Jo*akim M*almborg, Södermalm, hade psykos. Han minns inget om mordet. Han mindes att sambon blev dödad av honom. Men inte mer.
Citera
2020-06-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Inget är som Rapps direktrapportering på Aftonbladet.
Hon är grym .. både bohuslänningen och SR's rapportering är helt huller om buller med användares kommentarer utan svar och massa annat jox. Nej, aftonbladet bör ha ensamrätt =D

Knappast, AB hänvisar till Bohusläningens direktrapport.
Citera
2020-06-08, 10:46
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Tror inte en handkontroll till en PS4 skulle vara något vidare potent vapen. Den är ganska lätt, rundad och joystickorna är korta och inte vidare stark. Tror knytnäven gör mer skada.

Kan i.o.f.s. gå ner och drämma en kontroll i huvet på grabben (17yo) ;-) Tror han undrat "Vad i helvete?" och så hade vi haft en sprucken och krossad handkontroll. Eller, förresten, skiter i det...

Det finns såna med längre pinne. Inte idealiskt som mordvapen men att peta ut ögonen med duger den sen får man hämta kniv för fortsättningen.
Den kom upp i diskussionen kring märket på golvet, den försvunna grejen.
Citera
2020-06-08, 11:08
Medlem
Fy fasen vilka slappa rättegångar, skulle ju klara av sådana här på betydligt färre dagar och mycket billigare för alla skattebetalare om de var lite effektivare. 15 min paus, 16 min förhör sen 2 timmar paus.
Citera
2020-06-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo*akim M*almborg, Södermalm, hade psykos. Han minns inget om mordet. Han mindes att sambon blev dödad av honom. Men inte mer.
Okej.
Kanske denna Tishko fungerar samma då, vem vet eller så var han påtänd av haschet under hela gärningen från dödandet till styckningen av kroppen och iväg fraktandet av kroppsdelarna.
Citera
2020-06-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Fy fasen vilka slappa rättegångar, skulle ju klara av sådana här på betydligt färre dagar och mycket billigare för alla skattebetalare om de var lite effektivare. 15 min paus, 16 min förhör sen 2 timmar paus.
Man planerar och kallar vittnen efter en viss planering i förtid. Ibland tar förhöŕen kortare tid än man trott. Hellre ha marginal än slarva iväg.
Citera
2020-06-08, 11:19
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Ja det är väldigt mycket spilltid på fikapauser. Som du säger, hade klarats av på betydligt färre dagar.
Citera
2020-06-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Min teori är att han har haft underlägg. Exempelvis dessa blöta och trasiga kuddar.

Därför är det dun och syntetiskt material bland funna påsar och misstänkta kläder.
Även något mystiskt i badrummet.

Tror också på detta. Kanske märkte han att mattan blev sönderskuren och tog då till underlag i ett senare skede.

Bristen på fler skärmärken som bevis för att mer än huvudet avlägsnats ser jag inte som rimlig. Bör rimligtvis bara vara i slutet av en lem/kroppsdel som kniven nuddar mattan. Om man inte är helt världelös då dvs.
Citera
2020-06-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Ja det är väldigt mycket spilltid på fikapauser. Som du säger, hade klarats av på betydligt färre dagar.
Det är så det ser ut tyvärr, i svenska mordrättegångar.
Citera
2020-06-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man planerar och kallar vittnen efter en viss planering i förtid. Ibland tar förhöŕen kortare tid än man trott. Hellre ha marginal än slarva iväg.
Det tar också mycket tid till fikapauser och luncher.
Byråkratin mal på sakta i det här landet även i mordrättegångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in