Citat:
Ursprungligen postat av
ProvV
Vad har en HD att erbjuda menar du?
Jag har mer teknik i en av mina ducati frn -06 som jag fr av en av de dyraste hd just nu p marknaden. Om du inte menar handtagsvrmare i 10 olika lgen...
Visst nu kanske inte en HD behver allt d den r tung och ingen motor i. Men hade inte abs blivit ett lagkrav fr tillverkaren s lr HD ej erbjudit det.
Lite ex. Mnga av dem har bara luftkylda hojar, varfr? (de tar betalt fr hojen nd)
antispin? standard p 2020 modeller? som tex Livewire....
Om jag minns rtt s r ABS-bromsar standard p samtliga H-D slda i Sverige sen typ 2013 dvs ngra r Innan lagkravet, och de har erbjudit ABS sen tminstone 00-talet. Nu erbjuds till och med sk kurv-ABS p en del modeller.
Nr det kommer till luftkylda motorer r det sportstermodellerna som r kvar just nu, men de r snart ett minne blott. Gr vl att jmfra med Ducati som ocks har ngra luftkylda spisar kvar i form av 803cc desmodromic-motorn de anvnder i sina Scrambler 800 och Monster 797.
Antispinn finns liksom hos mnga andra modeller p Livewire, vad som kommer ing som standard r vl lite av en gissningslek just nu eftersom just den modellen inte brjat sljas i Sverige nnu. Skulle vl ocks vilja pst att med just LiveWire s hamnar H-D lngta fram i utvecklingen n alla andra traditionella hojmrken, eftersom det r den enda elcykeln frn ett etablerat mrke.
Tycker mest att det lter som att du gillar att klaga men inte har ngon egentlig koll p vad H-D erbjuder.
Givetvis ska det vara krav p terfrsljarna, man blir ju deprimerad av att komma in i en butik som ser mer ut som en lagerlokal n en faktisk butik. Hr gr ju H-D inte annorlunda n andra premium-mrken som tex BMW, KTM eller Ducati. S att pst att H-D skjuter sig sjlva i foten r ganska verdrivet, eftersom deras kunder frvntar sig en viss standard p bde milj och utbud.
Sen finns det vl i dagslget inte mycket siffror som pekar p att den svenska Harley-marknaden r p nedgng? Och fr H-Ds globala marknad spelar det knappas ngon roll vad som hnder i lilla Sverige.