• 8
  • 9
2024-06-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.Methane
Att jmfra en HD frn sextiotalet med dagens sporthojar (eller ens dagens HD) r inte srskilt slugt, sdan argumentation hamnar i samma fack som FB-trdarna "Volvo 740 r bst, fuck the rest".

Olika hojar r bra p olika saker och kan drfr inte jmfras objektivt, punkt slut. Din HD r helt klart verlgsen min japanska touringhoj i grenarna "Symbolvrde", "Subkultur" och "Diskussionsmne p fiket".

Min hoj andra sidan lr spa din flera gnger om i tvlingsgrenar som "Bruksvrde", "Svnga" och "Korsa Tyskland p en dag utan att bli ledbruten".

Hur som helst tror jag att du r rtt njd med att regelbundet dra t skruvar och klappa om din HD. P samma stt r jag mycket njd med att ha en bruksmaskin som kanske inte har samma slags "sjl" men som istllet kan transportera mig och en hg bagage i alla vder utan fler ritualer n att tanka var 45:e mil och byta olja vid 1500.

Jag r en av de japskare som hejar p dig p vgen, och du r frmodligen en av de som inte hejar tillbaks. Det r helt ok
Ser inget nje i att korsa Tyskland p en dag. Har tv H-D varav en dunkar lngt och en svnger utav helvete. Betraktar dem som brukscyklar och bruksvrdet finns ven i garaget under vintrarna. Kr ca 2500 mil/r utan ngra problem.
Citera
2024-06-06, 21:58
Medlem
Glidare verhuvudtaget r ganska trkigt. Man ker det mest fr att man r bekvm och inte vgar sitta hgre upp frn marken. Ungefr som stdhjul till vanlig cykel.
Citera
2024-06-07, 09:34
Medlem
eltonkebabs avatar
Precis som med amerikanska bilar s fortstter jnkarna att producera urldrig teknik, samtidigt som de frsker lura vrlden att den r bttre n modern teknologi. Kp 10 begagnade japanska hojar i stllet och lt korkade boomers slsa pengar p HDs skrot.
Citera
2024-06-07, 16:17
Medlem
Jag kpte en kawasaki glidare rsmodell 2010 rullat 300 mil fr 65000kr. Lovar att den hller mycket lngre n vilken HD som helst. r den lika frck och lter lika gott? Nej inte alls men man fr ju in ngra fler hojar fr samma peng som en HD.
Citera
2024-06-13, 13:42
Medlem
Jag har inte rd med en HD av den storlek jag vill ha (inte fr att det finns nnu, frvisso...)

Fr halva priset kpte jag en fullutrustad Kawasaki VN 2000 (125 ci) och har pimpat den ytterligare med toppbox och sidovskor och lite annat. En batwing kanske kommer p nsta r. Eftersom vinkeln p cylindrarna r annorlunda mot HD lter den inte som en HD men med V&H och Red Baron-filter lter den grym p ett annat stt.
Citera
2024-06-14, 04:57
Medlem
Vackrare hoj finns inte.
Citera
2024-06-14, 07:21
Medlem
Jag kr HD fr att jag gillar hojarna gllande motorgng, ljud och sklart utseendet. Jag har ocks rd att kpa och kra en HD. Jag hller ju med om att den inte kan sgas vara prisvrd egentligen.
Jag har haft alla japanska mrken utom Yamaha och jag har ven haft Triumph. Jag har krt hoj sedan 1981.

Jag kr ca 1500-2000mil om ret och det blir en del kontinent resor eller som frra ret till Nordkapp.
Superbekvm hoj fr mig men jag gillar ocks utseendet p andra cruisinghojar ssom Indian, Kawasaki Mean streak, VN2000, Honda VTX och Yamaha Wildstar mfl. ven gamla guldvingar r snygga tycker jag och jag hlsar p alla hojar och tom en del moppar slinker med

HD r ingen skithoj men den r dyr och ven om de senaste modellerna r mycket mer moderna i motor och fjdring mm s g det inte att jmfra med en spritt ny BMW touring eller en ny Honda guldvinge frsts
Citera
2024-06-14, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightener
Ser inget nje i att korsa Tyskland p en dag. Har tv H-D varav en dunkar lngt och en svnger utav helvete. Betraktar dem som brukscyklar och bruksvrdet finns ven i garaget under vintrarna. Kr ca 2500 mil/r utan ngra problem.
Om Harley byggde flygplan, skulle du vga flyga med ett snt?
Citera
2024-06-14, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Om Harley byggde flygplan, skulle du vga flyga med ett snt?

Nu gr dom ju inte det och inte Aprilia, Moto Guzzi eller de andra hojmrkena heller. Tror iofs att ngra gr delar till motorer till flygindustrin ssom BMW och kanske Honda.

Dock bygger ju jnkarna flygplan bla Boeing med iofs blandad resultat. Dom r strst i Vrlden p det.
Jag r lite osker p vad du vill med din frga dock. Den knns liksom lite avig faktiskt
Citera
2024-06-14, 08:39
Medlem
Har en Night Rod ngra r p nacken r helnjd, hller med om priserna, bara gilla eller kp annat.
Citera
2024-06-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waconda
Nu gr dom ju inte det och inte Aprilia, Moto Guzzi eller de andra hojmrkena heller. Tror iofs att ngra gr delar till motorer till flygindustrin ssom BMW och kanske Honda.

Dock bygger ju jnkarna flygplan bla Boeing med iofs blandad resultat. Dom r strst i Vrlden p det.
Jag r lite osker p vad du vill med din frga dock. Den knns liksom lite avig faktiskt
h, det var inte s allvarligt menat. Jag brukar frga en kompis som har en gammal Harley samma frga. Driftskerheten r inte den allra bsta p den cykeln.

Den r helt i klass med den som frekom p min gamla T 100R. (Jag orkade bara med en halv sommar med den cykeln i brjan p 1970-talet.)

Med den driftskerheten p ett flygplan skulle jag inte stta mig i det planet.
Citera
2024-06-15, 23:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Precis som med amerikanska bilar s fortstter jnkarna att producera urldrig teknik, samtidigt som de frsker lura vrlden att den r bttre n modern teknologi. Kp 10 begagnade japanska hojar i stllet och lt korkade boomers slsa pengar p HDs skrot.

Tradition r det nog. Lste ju en intressant sak om detta mne gjord av en av de som grundade Hells Angeles. Han ngrade just att man gjorde Harley s viktig fr klubbens image. Han sjlv skulle ju hellre idag ka runt p en japansk hoj. Just fr Harley r s jvla obekvm och ja antik.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in