Haha ja en del moppar är ju så stora att man tror att det är en hoj men bättre att hälsa en gång för mycket
Jag hälsar inte inne i stan om jag känner att det tar uppmärksamhet från annat men annars hälsar jag alltid. Jag har respekt för dom som inte gör det också av olika skäl för det får ju inte bli trafikfarligt. Jag vet att många customåkare framförallt HD-åkare inte hälsar pga att dom ju är så stenhårda att dom har ständig magknip men jag är en snäll gammal farbror
Jag har haft en del långa diskussioner om det där med att morsa på andra bikers än HD-åkare många många gånger med mina HD bröder och en del hälsar aldrig på annat än amerikanska hojar vilket jag tycker är rent löjligt.
Fast on topic. HD är i mina ögon ingen skitcykel men den har en gammal teknik delvis och den är inte snabb oftast, i alla fall inte mot sporthojar och när det svänger rejält. Den förrförra motorgenerationen som slutade tillverkas 1984-85 hade helt klart kvalitetbrister men dom nya hojarna är helt ok även om det förstås finns måndagsexemplar som hos alla hojar.
Jag har ägt dessa hojar sedan 1982:
Honda CB 750
Kawasaki GPZ 750
Kawasaki GPZ 1000RX
Yamaha FJ 1200
Kawasaki ZZR 1000
Kawasaki VN 800
Triumph Thunderbird 900
Harley Davidson Sportster 1200 custom
Harley Davidson softail standard (evo)
Harley Davidson wide glide (twin cam)
Jag har haft skitkul på alla hojar men numera är det bara HD som gäller även om en grussmiskare hade varit hur kul som helst att ha som bushoj