2020-06-07, 10:25
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vem är denne LZJ ? Hans fullständiga namn?

Länkarna ger lite vägledning.

https://imgur.com/a/pemb90k

Del 1
https://www.flashback.org/sp71648005
Del 2
https://www.flashback.org/sp71648010

Tänk på att CA är topic i denna tråd.

Frågor som bara rör LZJ tas lämpligen i stora Palmetråden.
Citera
2020-06-07, 10:38
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Största felet man gjorde var att inte koppla in FBI.
Hur kun man tro att värdelösa svenskar ska kunna lösa en sen här mordgåta.... Ja vi såg ju hur det gick.

Vi har inte riktigt sett hur det gick än! Men devisen "Skynda långsamt!" borde huggas in i sten över det gamla Palmerummet i polishuset enligt min mening.

Specielt om det visar sig vara CA på onsdag. Då tog det ungefär 25 år längre än det borde tagit. Man alla är inte KP har historien visat.

Edit: Din slutsats att FBI borde kopplats in tidigare fanns redan i "DR" https://www.flashback.org/sp71817099 1996!
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-07 kl. 10:46.
Citera
2020-06-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Svenskar må vara värdelösa. Men efter MOP blandade sig en drös med POLITIKER sig i , då blev det katastrof.
Medan holmer satt där o jonglerade framför kamerorna, på någon PK så lät sig folket imponeras. Sådana tragiska stackare!!

Vi ser samma fenomen idag gällande Tegnell och andra.
Svenskar är generellt ett lättlurat folk om bedrägeriet sker ovanifrån,tyvärr.
Gällande LZJ så har denna ingen som helst koppling till CA,och därmed så kan detta resonemang helt lämnas utan vidare uppmärksamhet.Den liile dvärgen har ingenting med mordet att göra såsom jag läser materialet för hand.
Man kan inte sitta och hitta på saker som det inte finns något som helst faktaunderlag för..för bövelen!
Citera
2020-06-07, 12:04
Medlem
Om man går tillbaka till den första posten i denna tråd så får man en indiciekedja som är hållbarare och längre än för någon annan enskild potentiell GM.

Utöver detta så vet vi numera att CA förfalskade sin bostadsadress i många år.Den mest rimliga förklaringen på dessa fakta torde vara att CA vill försöka försvåra för polis att ta kontakt med honom..och det visade sig ju tyvärr fungera alldeles utmärkt då kallelser gällande hans Magnum skickades ut i tomma intet.

Vi vet numera också om att CA ibland bar glasögon.Detta gör honom möjlig i Mårten Palmes vittnesmål från utanför Grand efter bioföreställningen.

Vi vet dessutom att CA mycket enkelt kunde förväxlas med CP.Detta faktum i sig förklarar LPs vittnesmål i korrelation med Lars Js dito.CA torde därmed vara den enda möjlige GM i detta troliga scenario..dvs,att Lisbeth Palme ser mördarens ansikte och att Lars Jeppson inte anser att det är Christer P han förföljer trappan upp till Malmskillnadsgatan.

Eftersom KPs tekniska bevisning i sig inte pekar ut GM på entydigt och klart sett(detta vet vi redan är fallet då KP själv sagt det)så måste det till ett relevant sammanhang och en indiciekedja lång som en pytonorm för att PUs slutliga lösning på MOP skall vara relevant.

Det är CA.Det är han.
Citera
2020-06-07, 12:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Det är intressant att CA uppgav en falsk adress under många år, men det är en sak som stör mig. I bouppteckningen så omnämns en skuld till Radiotjänst, något som jag föreställer mig att en person som är så pass samhällskritisk att han skjuter statsministern inte borde ha. Det känns som att undvika TV-avgiften kommer mycket tidigare på den samhällskritiska karriärvägen än att skjuta Palme.

Jag tror dock fortfarande att det är CA som kommer att presenteras på onsdag.
Citera
2020-06-07, 13:17
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är intressant att CA uppgav en falsk adress under många år, men det är en sak som stör mig. I bouppteckningen så omnämns en skuld till Radiotjänst, något som jag föreställer mig att en person som är så pass samhällskritisk att han skjuter statsministern inte borde ha. Det känns som att undvika TV-avgiften kommer mycket tidigare på den samhällskritiska karriärvägen än att skjuta Palme.

Jag tror jag läste att CA bodde c/o sin mamma utan att ändra adress fast hon var död sedan länge(?) Tv-avgiften kanske hängde med på adressen på något sätt och så passade CAs bror på att dra av den i dödsboet, fast det egentligen var mamman som stod på fakturan, i ren protest mot samhället och brorsan kom undan med det till du upptäckte det nu!
Citera
2020-06-07, 13:51
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vapnet återfunnet på vinden i en villa, nära Spå. Gymnasium?
Och vad tror du om sannolikheten för att KP explicit pekar ut CA som direkt inblandad i MOP? Är han inte lite rädd - att bli stämd för förtal av avliden??

Enligt den här experten ska det inte vara några problem att namnge MGM, dvs CA...
https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/experten-om-palmemordet-liten-risk-for-fortal-av-avliden
Citera
2020-06-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Säkert någon tvist med radiotjänst avseende huruvida en sönderskjuten TV är licensförpliktigande eller inte... 😁
Citera
2020-06-07, 14:19
Medlem
Soterns avatar
Runt SE har det ju läckt ut att Palmespanarna snokat, har det läckt ut motsvarande kring CA? Det vill säga att man hört med grannar, släktingar etc.
Citera
2020-06-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Runt SE har det ju läckt ut att Palmespanarna snokat, har det läckt ut motsvarande kring CA? Det vill säga att man hört med grannar, släktingar etc.

Nej
Citera
2020-06-07, 14:43
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nej

Det talar ju emot att det är CA. Nog borde det kommit ut något om man snokat i hans omgivning.
Citera
2020-06-07, 14:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Största felet man gjorde var att inte koppla in FBI.
Hur kun man tro att värdelösa svenskar ska kunna lösa en sen här mordgåta.... Ja vi såg ju hur det gick.

Palmeutredningen var till USA och pratade med FBI, där man gick igenom Gärningsmannaprofilen som man tagit fram 1994, där FBI (Robert Ressler) bekräftade validiteten i dokumentet utifrån den dokumentation som fanns om mördaren, mordet och offret.

Att FBI agerar som rådgivare och ger sina synpunkter är naturligt, att de dock skulle gå in och leda utredningen åt en annan nations polis är otänkbart. FBI har inte mandatet att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in