2020-07-24, 17:26
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
CA dokument registrerade i PU:s liggare
https://filebin.net/rgchzjmi74c73818

Det finns en medlemslista från Akademiska Pistolklubben i alla fall. Den består väl bara av plumpar om man begär ut den, men man borde få en uppfattning om antalet medlemmar, vilket kan vara intressant.

Absolut sista raden är spännande. "Maskat inkommer med uppgiften om att maskat var medlem i Akademiska Skytteföreningen som var verksam vid Kaknässkjutbanan."

Intressant eftersom det maskade namnet inte tycks kunna vara CA och att AKP har fått fel namn.
Citera
2020-07-24, 17:40
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Liggaren del 2 med rätt länk
https://easyupload.io/m/0zuhjv

Tack för uppladdningen
Citera
2020-07-24, 17:47
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tack för uppladdningen

Ett hundratal rader om vi vill tömma PU på CA. Vill du hålla ihop en koordinerad beställning?
Citera
2020-07-24, 17:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ett hundratal rader om vi vill tömma PU på CA. Vill du hålla ihop en koordinerad beställning?

Osäker på hur det skulle organiseras.
Det finns andra som inte hänger här som också beställer från PU angående CA:
https://www.facebook.com/groups/2685121318391848/

Sålänge ingen annan redan hämtat ut det specifika materialet så kan du begära ersättning för kostnaderna, så att det blir gratis att hämta ut.
Citera
2020-07-24, 17:57
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Osäker på hur det skulle organiseras.
Det finns andra som inte hänger här som också beställer från PU angående CA:
https://www.facebook.com/groups/2685121318391848/

Sålänge ingen annan redan hämtat ut det specifika materialet så kan du begära ersättning för kostnaderna, så att det blir gratis att hämta ut.

Yes, men de har lite fel fokus. Allt utom CA är helt ointressant, men det vet ju bara vi :-)
Citera
2020-07-24, 18:43
Medlem
Roerligs avatar
Givetvis bör inhämtandet av materialet rörande CA samordnas och genomföras systematiskt, om det inte sker någon annanstans? Nån får pricka av i liggaren, sånt som redan fåtts ut och sånt som redan är begärt (med känt dnr). Därefter dela upp resterande mellan de som anmäler sig intresserade.

Antar att samtliga förhör med andra än CA är på gång snart. Så kan de strykas sen. Förhör utgör bulket i allmänhet.

Har knappt dykt upp nåt vad jag noterat sedan förhören med CA. Vet ni om är mkt på gång? Begärt ut själva? Jag begärt ut lite perifera smågrejer i förra veckan och några grejer idag.
Citera
2020-07-24, 19:09
Medlem
Roerligs avatar
Slog mig nu att KA bor vid en stor travbana. Kanske delade han och hans bror ett stort intresse på 70- och 80-talen. De kanske t.o.m. var lite förtroliga med varandra.
Citera
2020-07-24, 22:31
Medlem
Vet ngn hur reglerna är rörande avmarkering dokument / pixling bilder av namn i PU
Vad jag sett har Polismyndigheten anställt folk för att jobba med detta

Offentlighetsprincipen är till för att ge insynen i myndigheternas verksamhet ..skapa garantier gentemot maktmissbruk. Det är pga av det handlingar kan komma ut.

Jag finner det bisarrt att Polisen får göra egna utredningar beträffande allmänhetens förtroende för myndigheten .Det råder en jävssituation

På samma sätt .. Här tex vore denna tråden hjälpt av en Bild på CA från den tiden .
Här hörs det nu om maskerade namn på en medlemsförteckning i en skytteklubb för 35 år sedan.
Det kan finnas skäl att den inte kommer på bordet : Men rätt många där lever sannolikt inte.

Grundregeln borde vara fri tillgång och skall frånsteg göras så den sista som gör dessa Bedömningar är just den myndigheten det tjänstestället maktmissbruk som skall vara öppet för Demokratisk. Inspektion.'
Den myndigheten som har brister i vapentillstånd som, har schabblat med denna Utredningen.
Åklagare Pettersson ser " Snurrig " ut

Korta versionen är " Schabblat i 35 år " det gör ju insyn som samarbete till skärpning relevant.

Skulle jag spekulera kan jag tänka mig att CA s vapenlicens har handlagts av en medlem i en Pistolskytteförening och hen har känt CA personligen och därmed gett fan i Procedurer med för detta förödande följder.
Då är det nära misstänka att den Medlemslistan maskeras .med exakt det namnet som gett vapenlicensen, Inte för att det har integritetsaspekter utan för att mörka egna misslyckade tjänsteutövningen då föll möjligheten att titta på detta --Vilket var hela grejen ... '

PÅ samma sätt borde det papperet fram som borde finns om CA s vapen Licenser så att man kan se vapennummer + dokument :Regler idag är en kedja av ägare .De papperna borde finnas daterade namn tecknade.
Det är ju inte alls omöjligt att de papperna är rätt och riktiga .Vilket då sätter Myndighetens prestation -- att inte provskjuta CA s vapen långt innan i en ännu värre demokratisk kontext.
Hårresande man provskjuter 700 st vapen från hederligt folk men inte det vapnet som är geografiskt närmast .. med Kalle Anka vapennummer ?
Med behov av en Grundlig utskällning med ett rantafej .. Demokratisk relevant sådan.

Man minns talesättet " Förtroende är bra men Kontroll är bättre "
Utan att var Konspiratorisk så är syftet att
X folket skall kunna granska
Y Myndigheten
Där sedan Y myndigheten anställer Jurister som efter myndighetens egna utvärderingar använder
" Rollern " med svart färg över viktiga Dokument

Jag har hört att man kan behöva processa mot Myndighet för att få ut papper ibland som Journalister gör men i detta råder ett stort allmänintresse

Kort sagt En insynsgrundlag har ingen verkan om den som skall ge / leverera insynen själv kan styra vad man lämnar ut.

Där ngn stans behövs en Punktmarkering av detta ..Det är kanske JK Justitiekanslern som behöver placera en person bakom ryggen på dessa Nyanställda Jurister som målar över dokumenten

BELÖNINGEN
Det har jag alltid betraktat som ett typ " Nigeriabrev " .. Om du gör detta lilla så skall vi stoppa
in 50 mille på ditt konto Har aldrig trott på det öh taget. Hur skulle man kunna kräva de
pengarna ., Om man så stod på Expressen första sidan så hade ngn Holmer kanske --- sagt
stämmer inte detta hade vi själva i materialet. Han snackar skit. Försvinn....

Hade man klampat in med puffran + erkännanden med reportern som vittne hade man väl inte levt året ..Men några pengar hade man inte fått --- Det tror jag inte. Monopolpengar
Citera
2020-07-24, 22:48
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Vet ngn hur reglerna är rörande avmarkering dokument / pixling bilder av namn i PU

Nu verkar de utan urskiljning maska samtliga namn och bilder. Principen är att alla allmänna handlingar är offentliga, i den del de inte omfattas av sekretess. Avslås din begäran att få ut någon (del av) allmän handling, så kan det beslutet överklagas till Kammarrätten.
Citera
2020-07-25, 00:52
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Givetvis bör inhämtandet av materialet rörande CA samordnas och genomföras systematiskt, om det inte sker någon annanstans? Nån får pricka av i liggaren, sånt som redan fåtts ut och sånt som redan är begärt (med känt dnr). Därefter dela upp resterande mellan de som anmäler sig intresserade.

Antar att samtliga förhör med andra än CA är på gång snart. Så kan de strykas sen. Förhör utgör bulket i allmänhet.

Har knappt dykt upp nåt vad jag noterat sedan förhören med CA. Vet ni om är mkt på gång? Begärt ut själva? Jag begärt ut lite perifera smågrejer i förra veckan och några grejer idag.

Förhör med KA, familj, ordföranden, Olga, Posten och SL är på g vad jag känner till. Även ev förhör med vittnen där bildförevisning av CA skett. Har frågat specifikt om Mårten P, flygledaren, finska flickorna vid Grand, Fauzzi, Björkman, Lars J och Yvonne. Plus hans licensansökan.

Det andra är fortfarande öppet. Jag skulle helst se att fler delar i den här tråden.
Senast redigerad av omiga 2020-07-25 kl. 01:14.
Citera
2020-07-25, 07:55
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Förhör med KA, familj, ordföranden, Olga, Posten och SL är på g vad jag känner till. Även ev förhör med vittnen där bildförevisning av CA skett. Har frågat specifikt om Mårten P, flygledaren, finska flickorna vid Grand, Fauzzi, Björkman, Lars J och Yvonne. Plus hans licensansökan.

Det andra är fortfarande öppet. Jag skulle helst se att fler delar i den här tråden.

Bra! Du får väl passa på att begära ut PS bok..

Tidigare:

Samtliga PM rörande CA
Polisrapport/utredning rörande skott i TV
Förhör Olga
Tips om CA 1986
Dom gällande djurplågeri/olaga hot

Efter liggaren:

Två dokument CA avliden
Tips från "anonym kvinna"
Förslag utredningsåtgärder 2004 och 2008
Fu-protokoll (gissningsvis ang djurplågeri/olaga hot)
Citera
2020-07-25, 09:14
Medlem
Jag har begärt ut material gällande förhör med CAs övriga släktingar(utöver brodern).
Förhör med medlemmar i Akademiska Pistolskytteklubben.
Material som berör CAs lägenhetsaffärer,särskilt då den påstådda lägenheten i Västerhaninge.
Material som rör skottet i TVn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in