[quote=BaronRoevpanna|71859386]
Citat:
Ursprungligen postat av
RecceDoc
Bra inlägg.
Jag blir också mest förvånad över folks okunskaper och häxjakts beteender samt totalt avsaknande av insikt i att de själva antagligen gjort liknande saker utan att inse det.
Däremot har de haft tur att inte ett flertal äventyrliga handlingar begicks under mindre förlåtande omständigheter.
Utöver det så vill jag tillägga att ännu finns det inget som garanterar att brott har begåtts av chaufför.
Vi lämnar den diskutionen till en annan tråd
och håller oss till ämnet i denna.
Som oftast när tragedier som denna händer så finns det många saker som spelat in och gett ett ödesdigert resultat.
Vi överlämnar den tekniska undersökningen till polis tillsvidare.
Då får vi troligen svar på eventuella haverier och defekter på bilen som kan ha orsakat olyckan.
120kmh vid airbag utlösning är ingen säker data att gå på.
De flesta av oss är dock överens om att de borde ha färdats i ungefär 140-150kmh innan de gick av vägen.
Mycket bra inlägg av dig också.
Håller med, blir också förvånad över hatet och att inte fler vågar "sopa lite" utanför sin egen dörr innan man utdömer absurda straff till en mycket ung människa och hennes familj. Hon är inte enbart den här olyckan, hon hade ett liv innan.
De flesta som kör bil dagligen har kört för fort, tagit kassa beslut men haft turen att reda ut det. Det betyder inte att vi gjort exakt samma sak som eventuellt skett här, eller att vi försvarar nåt beteende. Vi har bara utrymme i hjärnan att förstå och i hjärtat för att känna medkänsla. Jag tror inte heller att pojkarnas dom över föraren skulle komma ens i närheten av vad vissa anser de har rätt att vräka ur sig.
Jag tycker att det tillhör diskussionen att prata om den fortkörningskultur som ev kan ha varit en bidragande orsak och vad konsekvenserna av olyckan kan bli beroende på hur vi väljer att förhålla oss till den. Jag vet att det inte är allmän åsikt.
Självklart för de flesta av oss är att de som är professionella utredare kommer att göra sitt allra yttersta för att ta reda på hur det gick till.
Det finns flera likartade, väl motiverade, teorier här av dem som förstår vad de pratar om. Jag är ganska säker på att de kommer visa sig ligga nära utredningens resultat.