Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-07, 06:10
Låt ungarna vila i frid. Fyfan vilken tragedi.
Citera
2020-06-07, 06:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Låt ungarna vila i frid. Fyfan vilken tragedi.

Word..

Tillskriva saker som en del gör och gjort förstör men det är väl det som dom är förmögna till.
Bidra till att få Sverige bättre istället..

Låt dom som fortfarande lever friskna till i största möjliga mån, må dom andra stackarna vila i frid.
Citera
2020-06-07, 07:20
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Hon höll ju fan ratten med en hand löst vilandes på airbagen,,
(se i filmklippet nedan från samma kväll)

Vem är förvånad att hon körde av vägen i en plötslig sväng

https://gofile.io/d/phoiK1

https://vsco.co/lovisaoberg01/media/5ebc025a4fb808090260fa8c

Nu ligger hon med skalpen av istället pga svullen hjärna.
För att hon skulle stila för småpojkarna . . .
Välkommen att presentera bevis för att hon höll ratten med en hand även exakt vid själva kurvan precis i anslutning till kraschen, och inte bara i ett viralt filmklipp från tiden före. Annars, sluta gör spekulationer och fantasier till sanningar!
Citera
2020-06-07, 07:31
Medlem
Dom verkar ha haft roligt och var glada dom där pojkarna. Så pang på några sek så dog dom. Ett ganska bra sätt att dö jämfört med att ligga och plågas i åratal av sjukdom.
Citera
2020-06-07, 08:04
Bannlyst
Igår kväll

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/tyst-minut-under-helgens-delsbotraff
Citera
2020-06-07, 08:26
Medlem
[quote=BaronRoevpanna|71859386]
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc

Bra inlägg.
Jag blir också mest förvånad över folks okunskaper och häxjakts beteender samt totalt avsaknande av insikt i att de själva antagligen gjort liknande saker utan att inse det.
Däremot har de haft tur att inte ett flertal äventyrliga handlingar begicks under mindre förlåtande omständigheter.

Utöver det så vill jag tillägga att ännu finns det inget som garanterar att brott har begåtts av chaufför.

Vi lämnar den diskutionen till en annan tråd
och håller oss till ämnet i denna.

Som oftast när tragedier som denna händer så finns det många saker som spelat in och gett ett ödesdigert resultat.

Vi överlämnar den tekniska undersökningen till polis tillsvidare.
Då får vi troligen svar på eventuella haverier och defekter på bilen som kan ha orsakat olyckan.
120kmh vid airbag utlösning är ingen säker data att gå på.
De flesta av oss är dock överens om att de borde ha färdats i ungefär 140-150kmh innan de gick av vägen.

Mycket bra inlägg av dig också.

Håller med, blir också förvånad över hatet och att inte fler vågar "sopa lite" utanför sin egen dörr innan man utdömer absurda straff till en mycket ung människa och hennes familj. Hon är inte enbart den här olyckan, hon hade ett liv innan.
De flesta som kör bil dagligen har kört för fort, tagit kassa beslut men haft turen att reda ut det. Det betyder inte att vi gjort exakt samma sak som eventuellt skett här, eller att vi försvarar nåt beteende. Vi har bara utrymme i hjärnan att förstå och i hjärtat för att känna medkänsla. Jag tror inte heller att pojkarnas dom över föraren skulle komma ens i närheten av vad vissa anser de har rätt att vräka ur sig.

Jag tycker att det tillhör diskussionen att prata om den fortkörningskultur som ev kan ha varit en bidragande orsak och vad konsekvenserna av olyckan kan bli beroende på hur vi väljer att förhålla oss till den. Jag vet att det inte är allmän åsikt.

Självklart för de flesta av oss är att de som är professionella utredare kommer att göra sitt allra yttersta för att ta reda på hur det gick till.
Det finns flera likartade, väl motiverade, teorier här av dem som förstår vad de pratar om. Jag är ganska säker på att de kommer visa sig ligga nära utredningens resultat.
Citera
2020-06-07, 08:35
Medlem
[quote=BaronRoevpanna|71859386]
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc

Bra inlägg.
Jag blir också mest förvånad över folks okunskaper och häxjakts beteender samt totalt avsaknande av insikt i att de själva antagligen gjort liknande saker utan att inse det.
Däremot har de haft tur att inte ett flertal äventyrliga handlingar begicks under mindre förlåtande omständigheter.

Utöver det så vill jag tillägga att ännu finns det inget som garanterar att brott har begåtts av chaufför.

Vi lämnar den diskutionen till en annan tråd
och håller oss till ämnet i denna.

Som oftast när tragedier som denna händer så finns det många saker som spelat in och gett ett ödesdigert resultat.

Vi överlämnar den tekniska undersökningen till polis tillsvidare.
Då får vi troligen svar på eventuella haverier och defekter på bilen som kan ha orsakat olyckan.
120kmh vid airbag utlösning är ingen säker data att gå på.
De flesta av oss är dock överens om att de borde ha färdats i ungefär 140-150kmh innan de gick av vägen.
Hur vet du att det inte är någon säker data att gå på att airbags utlöstes vid ca 120 km/h när polisen går ut med det uttalandet i media ? Är inte det säkerställda uppgifter annars skulle de väl inte gå ut med det.
Citera
2020-06-07, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Hur vet du att det inte är någon säker data att gå på att airbags utlöstes vid ca 120 km/h när polisen går ut med det uttalandet i media ? Är inte det säkerställda uppgifter annars skulle de väl inte gå ut med det.

Du kan se 120 km/h vid aktivering av airbag som väldigt nära sanningen.
Citera
2020-06-07, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Har nog aldrig sett såhär många idioter sitta och yra i en och samma tråd någon gång förut. Gå ut och gör något vettigt istället.

Väldigt sant, även om jag kanske är en av dom du menar men jag gör saker samtidigt.

Håller med om att gå ut och njuta av solen(är sol ihär af)
Ett bra sätt att hedra dom inblandade som tragiskt nog inte kan längre eller ligger på på sjukhus.

Uppskatta den friheten som finns, ni som själva är föräldrar med barn I samma åldersgrupp, umgås och informera era barn så kanske man förebygger såna här tragedier.
Och NEJ, jag dömer INTE några inblandades föräldrar..

Ni som borde tänka längre, ta en promenad och en läs bok istället för att fälla bittra kommentarer på nätet om hur andra borde och skulle ha gjort.
Lev som föredömen istället för att fördöma andra.

Sol på er! <3
Citera
2020-06-07, 10:10
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Vi får hoppas på att förarinnan vaknar. Så vi får höra vad hon tänkte. Vad som skedde. Hur hon mådde innan gasen gick i botten.
Hoppas hon slipper sviter av ev skallskada och kan ställas till svars på riktigt. Att sitta på ett hem dreglandes och bli matad är ju ett straff i sig men vi får hoppas att så inte blir fallet. Indraget körkort är ju dock ett måste.
Citera
2020-06-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du kan se 120 km/h vid aktivering av airbag som väldigt nära sanningen.
Hen skriver först "Jag blir också mest förvånad över folks okunskaper" och sedan skriver att "120kmh vid airbag utlösning är ingen säker data att gå på".
Citera
2020-06-07, 11:18
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Vilt är inte omöjligt, har sett en del djur vid aktuell plats både älg och rådjur, även på andra sidan bron mot Sörfors, som jag nämnt tidigare, har kört förbi platsen varje dag i 12 år till och från jobbet då jag bor relativt nära olyckplatsen.
Vilt är aldrig omöjligt, finns ofta nattetid även i villaområden och naturligtvis var som helst på landet. Sedan är det farten som avgör vad som sker vid konfrontationen med djuren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in