Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Respekterar din teori, men om du verkligen är övertygad så måste det väl då finnas konkreta bevis för din övertygelse? Vilka konkreta bevis har du?
En sak till: Ifall det blir CA som presenteras som mördaren på Onsdag, så kommer denna tråd att bli översvämmad av folk från de andra delforumen.
Ifall jag vore du så skulle jag isådanafall skapa en helt egen tråd om kopplingen mellan CA och LZJ, för att kunna driva den i egen regi, annars kommer dina inlägg att drunkna bland andra spekulationer.
Jag har inga konkreta bevis utom ett rykte som pressen skrivit om ett "vapenfynd i Spånga".
Jag har valt att analysera vad detta kan betyda om det stämmer och då är LZJ inblandad om det är CAs vapen som hittats hos honom. CA passar in som GM på så många sätt att Ulf Åsgård sa att de hade CA, ingenting, ingenting, ingenting och kanske någon på femte plats som passade in.
I DR kan vi läsa om hur PU drog öronen åt sig efter debaklet med först VG, PKK och CP. RRV-männen skrev i DR att de noterade att PU blivit så försiktiga att de inte ens vågade använda normala tvångsåtgärder mot CA.
Det finns uppgifter på att det enda som saknades för PU att åtala CA var själva vapnet.
Har CAs vapen hittats saknas endast en enda del i pusslet och PU behöver inte ens fila på den för att få den att passa. Hittas vapnet hos någon annan måste de fila lite mer, vilket de tycks ha gjort.
Jag erkänner bredvilligt att jag bara bygger min teori på rykten och antaganden, men jag tycker att dessa bäst passar in med KPs uttalanden och det vore väl roligt om lösningen finns här på FB redan innan onsdag?
Vänder vi på kakan så förstår jag inte vad de kan ha hittat efter 33 år om inte mordvapnet. Någonting har hänt och vi får veta på onsdag. Jag flyttar inte utomlands om jag har haft fel i nästan 3 veckor. Jag blir glad att det hela får en lösning.
Off Topic: Edit: Jag har dessvärre läst TPs bok också, men den har väl bara underhållningsvärde som fiktion? Det är obskyra bridgekvällar, bittra moderata kommunalpolitiker, sammansvurna skumma väktare, och ett spring i olåsta dörrar på Skandia och i källare i vapenrum i Täby som får hela anrättningen att likna en sämre sängkammarfars. Skulle det visa sig att TP hade fel kan han kontakta mig anonymt och överlämna "Guldspaden" till mig på neutral mark innan han checkar in på planet. Jag har också läst "Nationens fiende" av Larsson. Det är en mycket habilare bok och han fabulerar inte, är mycket saklig och han medger också att en del bitar saknas. Han använder inte lösa antaganden och "mentalt magiskt Karlssons klister", (som bara åsnor använder), för att knyta ihop säcken som TP gör. Larsson har också en redovisning av olika vittnen i boken som är mycket bra. Även om Larsson gått lite vilse om just SE kommer hans bok att vara läsvärd även efter onsdag och han har dessutom den goda smaken och omdöme nog att inte namnge SE.