2020-06-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå vet jeg ikke hvor TH har sine verdier, men jeg vil tippe at mye av pengene kommer fra gode investeringer på børsen. Siden jeg har endel erfaring med dette kan jeg stadfeste at det er fort gjort og omsette aksjer i penger
Det går nesten like fort som å overføre penger fra en konto til en annen, dog med unntak av vippe da
Selger man aksjer for 20 mill, har du pengene på konto dagen etter med mindre det kommer en helg i mellom.

OK, aktier går fort ..men investeringar kan ta en vecka eller mer. I alla fall I Sverige.
(T ex en investering i Electrolux).
Undrar varför "kidnapparna" bryr sig om detta!
Citera
2020-06-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vet du om RU och sonen känner varandra?

RU har likt forsidebilde til sønnen på Facebook.
Citera
2020-06-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hei,

Takk for at du tar kontakt. Spørsmålet du stiller er besvart i innlegget du siterer. Håper dette hjelper

Mvh
Meg

Litt av et tidsfordriv du har, du er like rabiat som Trædal.
Senast redigerad av Gassa 2020-06-06 kl. 20:07.
Citera
2020-06-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg antar at her er det trolig flere avvik i normal adferd for TH hvor notater rundt møtene ikke kan finnes av politiet. Litt som TH sine avvik dagen AEH forsvinner - avvik i normal adferd.

Kan hvem som helst komme seg inn på Futurum 10-12 ganger? Jeg tror at TH er ganske hard i klypa når det gjelder forretninger, og kan ikke innbille meg mer enn maks 1-2 møter mellom de to hvis det ikke legger mer bak...

Kryptomannen kan i tillegg hatt møter med TEH og VE.
Citera
2020-06-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jo det förstår jag. Men för att förstå hur de tänker är det bra att veta fakta om hur det kan gå till tänkte jag - hur de tänker logiskt gentemot TH och vad slags kännedom de kan ha om honom.
Konstigt att de skriver så.
Først tenkte jeg at GM i trusselbrevet foreslo hvilke måter TH kunne skaffe pengene på fordi GM ønsket pengene så raskt som mulig, men det som GM skrev om måter å skaffe penger på er jo selvfølgeligheter så derfor tror jeg at GM skrev det for vise at GM ser ned på TH på en måte og for å vise at GM tråkker på TH.

En annen ting: Hvis TH hadde vært skyldig (noe som jeg ikke tror at han er), så hadde han da sikkert betalt første avdrag av løsepengene så fort som F og deretter ventet på neste trekk fra motparten før han eventuelt betalte mer penger.

Jeg tror at hvis TH hadde vært skyldig, så hadde han sørget for at det var en kommunikasjonsplatform der motparten kunne sende "livsbevis" og som man kunne kommunisere og forhandle på (slik at kidnappingshistorien hadde sett mer ekte ut).
Senast redigerad av POlROT 2020-06-06 kl. 20:34.
Citera
2020-06-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er snakk om at han har forbindelser dit, via en slags skole som tilbyr opplæring i privat sikkerhetstjeneste, våpenopplæring og etterforskningsmetoder mm. Ser ut til at han også har mye kontakter i Sverige, i tillegg til øst-europeiske navn på vennelista. Mulig noen kan grave litt?

Her er du inne på noe vesentlig. Fra starten av trodde jeg TH var skyldig. Nå tror jeg at VE + medhjelpere står bak. For eksempel kryptomannen. Jeg har heller ikke avskrevet GHH. Selve drapet/bortføringen er utført av Øst-Europeere. Jeg heller nå mot at TH er helt uskyldig i dette.
Jeg har også hatt "mesterhjernen" i tankene. Kjent fra et spektakulært ran i Stavanger. Han har brukt soningstida til å perfeksjonere sine datakunnskaper. Vi får nok høre mer fra ham. Jeg tror ikke han har noe med Hagen-saken å gjøre, men han er absolutt kapabel.
Citera
2020-06-06, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det kan for eksempel ha vært "alkisen". Jeg vet ingenting om AEH s eventuelle rusproblemer. Jeg har hatt rusmisbrukere i nær famile. Noen har rusa seg på alkohol, andre på piller. Etter å ha rusa seg en stund på alkohol, ender de ofte opp i et blandingsmisbruk. Kartongvinen er veldig poulær. Blir man for glad i den, ender det ofte opp med flere kartonger. En kartong som er synlig for medlemmene i husstanden og gjester. Pluss en "hemmelig kartong" i for eksempel klessskapet. Jeg har sett en del bilder av AEH, og hver gang har jeg stusset over blikket hennes. For å si det rett ut: Hun ser rusa ut!
Ryktene sier at AEH hadde problemer med alkohol. Jeg har lagt merke til at tennene er misfarget på de seneste bildene. Rødvin kan lage slik blålig misfarging. Det kan være at AEH ikke hadde et alkoholproblem tidligere, men at det etterhvert utviklet seg slik.
Det er vanskelig å vite hva vi skal tro på i denne saken.
Citera
2020-06-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Confirmation bias.

Hvis det lekkes informasjon om politiets funn som stemmer overens med noe man selv tror = Ingen grunn til å tro at det ikke stemmer 100%, galskap å tvile på det, er det noen som er uenig så er de idioter.

Hvis det lekkes informasjon om politiets funn som ikke stemmer overens med noe man selv tror på = Fullstendig usannsynlig, dette er soleklart feil, og man blir desperat etter å motbevise det.

Det er jo smått utrolig hvor mange språkeksperter vi plutselig har fått her inne som enkelt kan konkludere med at forfatteren av brevet er norsk.

Slik som Minnimus.

Dette er jo, ærlig talt, ikke nevneverdig komplisert. Lengden på brevet gir språkekspertene bedre grunnlag for å uttale seg om forfatteren, hvis setningsoppbygningen plutselig varierer så vil det f.eks kunne oppfattes som at det er flere personer som har vært med på å forfatte innholdet etc. Analysen, og den er omfattende, har gitt språkekspertene grunnlag for å konkludere med at de oppfatter det slik at personen bak brevet ikke har skandinavisk som morsmål. Dette skal jo selvsagt ikke tolkes som bevis for at personen umulig kan ha skandinavisk som morsmål, bare at brevet er skrevet på en slik måte at de ikke har funnet noe som tilsier at det er noen med skandinavisk som morsmål som prøver å late som de er fra et helt annet land (trusselbrevene til L'aila b'ertheussen, f.eks)

Da er det jo smått absurd hvor mange som går fullstendig amøbe og begynner å hevde at det er jo åpenbart at det er fullt av bevisste feil som selvsagt indikerer at personen bak brevet er norsk.

Akkurat. Jeg har nå sett deg skrive om confirmation bias et utall ganger her inne. Du er ikke den eneste som forstår begrepet.

Jeg vil bare påpeke at du selv går i din egen felle ganske ofte: alle vi som tar politiets siktelser på alvor er idioter i dine øyne.

Vi må huske at politiet har grundige metoder for hvordan hvert eneste funn undersøkes på måter hvor de aktivt forsøker både å bekrefte og å avkrefte teorier/hypoteser. Dette for å være mer sikre på ulike sammensetninger av fakta og indisier. Problemet alle vi her inne har (med mindre noen av de som er på saken i politiet også skriver her) er at vi ikke kjenner hele sakskartet. Det er umulig for oss å ha tilgang på hele bildet. Dermed blir falsifiseringsteknikken vanskelig å ivareta godt nok. Det syns jeg er mye viktigere å påpeke.

Det er viktig å erkjenne og akseptere at alle stiller ulikt, mht hva slags informasjon vi har tilgang til, og det er med bakgrunn i det at vi alle uttaler oss skriftlig og anonymt her inne. Det er et viktig pragmatistisk prinsipp, som for mange synes fortvilt og hjelpeløst, men den subjektive resepsjon av virkeligheten er og blir grunnlaget for ethvert menneskes holdninger og beslutninger.

Ingen trenger å utgi seg for å være språkekspert for å se at brevet like gjerne kan ha vært skrevet av en med norsk som morsmål. Det er også udiskutabelt at brevet inneholder bevisste feil, som er der for å skape en så komplett språklig forvirring som mulig.
Citera
2020-06-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Først tenkte jeg at GM i trusselbrevet foreslo hvilke måter TH kunne skaffe pengene på fordi GM ønsket pengene så raskt som mulig, men det som GM skrev om måter å skaffe penger på er jo selvfølgeligheter så derfor tror jeg at GM skrev det for vise at GM ser ned på TH på en måte og for å vise at GM tråkker på TH.

En annen ting: Hvis TH hadde vært skyldig (noe som jeg ikke tror at han er), så hadde han da sikkert betalt første avdrag av løsepengene så fort som F og deretter ventet på neste trekk fra motparten før han eventuelt betalte mer penger.

Jeg tror at hvis TH hadde vært skyldig, så hadde han sørget for at det var en kommunikasjonsplatform der motparten kunne sende "livsbevis" og som man kunne kommunisere og forhandle på (slik at kidnappingshistorien hadde sett mer ekte ut).

Jeg tror det må være åpenbart for oss alle, uansett hva slags teori vi heller mot, at det motsatte av det du skriver her kan forfektes med rette.
Citera
2020-06-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Litt av et tidsfordriv du har, du er like rabiat som Trædal.

Fin fyr, har blitt mange fuktige kvelder på Oslovelo
Senast redigerad av Sosialisten 2020-06-06 kl. 20:45.
Citera
2020-06-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig i at det ikke er vits i å dra det for langt. Poenget er at med dagens muligheter så tror jeg ikke det er mulig å utelukke at forfatteren har skandinavisk morsmål. Lingvister kan kanskje tro, og sannsynliggjøre - men teknologien i dag gjør at man enkelt kan finne et ferdig trusselbrev på nettet som noen andre har forfattet.

Innholdet i brevet er MYE MER interessant. Jeg utfordrer dere til å spekulere i hvorfor kun yngstedatter og hennes barn/familie er nevnt ved navn og truet særskilt i brevet. Hvorfor ikke de to andre barna?

Jeg har tenkt mye på dette. Jeg tror, hvis TH har gjort dette, at det er pga hennes avstand(stagen?) til familien og til ham.
Citera
2020-06-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hva tenker du om dette da? Det er ikke ofte folk sier opp en godt betalt stilling til fordel for en med lavere lønn. Men klart han kan ha fått løfter om mer innflytelse i tillegg. Men tenker du at det er noe som ikke stemmer i dette? Jeg har vel hele tiden tenkt at om TH skulle være skyldig tror jeg ikke han har kjøpt tjenester av folk. Han er altfor mistenksom av natur til å ta en slik sjanse.

Så om TH skulle gjort bruk av medhjelper er jeg sikker på at det dreier seg om lojalitet eller det at TH har noe på denne personen som kan brukes for å få vedkommende til å ikke snakke.

VEs høye lønn i tidligere jobb, kan skyldes avkastning på aksjer i Hagen-imperiet, påtoppenav ordinær lønn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in