2020-06-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Ja, VE körde. Inte säkert han får högre lön nu. Är det ens säkert att hela hans inkomst från tidigare år var från dåvarande anställning?

Det är äldsta dotterns man som åkt till Australien. Härstammar därifrån.

Hva tenker du om dette da? Det er ikke ofte folk sier opp en godt betalt stilling til fordel for en med lavere lønn. Men klart han kan ha fått løfter om mer innflytelse i tillegg. Men tenker du at det er noe som ikke stemmer i dette? Jeg har vel hele tiden tenkt at om TH skulle være skyldig tror jeg ikke han har kjøpt tjenester av folk. Han er altfor mistenksom av natur til å ta en slik sjanse.

Så om TH skulle gjort bruk av medhjelper er jeg sikker på at det dreier seg om lojalitet eller det at TH har noe på denne personen som kan brukes for å få vedkommende til å ikke snakke.
Citera
2020-06-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
RU har sikkert skrevet en beskrivelse på hvordan man setter opp konto, overfører osv. På et eller annet tidspunkt. Gjerningsmannen har brukt denne beskrivelsen og fylt på med trusselteksten. Forklarer hvordan RU ble ufrivillig involvert og hvorfor siktelsen ble endret.

Kan beskrivelsen av hvordan man setter opp konto osv vært lagt igjen av RU i et av møtene med TH? F.eks. som en del av hans forsøk på å forklare krypto? Hvis man forsøker å selge noe er det vanlig å legge igjen noe materiell. Et spørsmål melder seg da. Var det kun TH som hadde møtene, eller var flere med på disse?

Var det slik at RU hadde venner som er kriminelle? Kan beskrivelsen ha endt opp hos dem?

Hvis teorien med sønnen stemmer, kan beskrivelsen også ha endt opp hos han.

I alle disse teoriene er RU ufrivillig involvert. Noe jeg tror på.

Vet du om RU och sonen känner varandra?
Citera
2020-06-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hva tenker du om dette da? Det er ikke ofte folk sier opp en godt betalt stilling til fordel for en med lavere lønn. Men klart han kan ha fått løfter om mer innflytelse i tillegg. Men tenker du at det er noe som ikke stemmer i dette? Jeg har vel hele tiden tenkt at om TH skulle være skyldig tror jeg ikke han har kjøpt tjenester av folk. Han er altfor mistenksom av natur til å ta en slik sjanse.

Så om TH skulle gjort bruk av medhjelper er jeg sikker på at det dreier seg om lojalitet eller det at TH har noe på denne personen som kan brukes for å få vedkommende til å ikke snakke.

Jag tänker två saker om detta.

Dels att relationen kan vara viktigare än lön. De verkar stå varandra nära. Han verkar närapå en del av familjen. Av en handfull personer som skrev grattis på hans FB-inlägg för något år sedan är två barn till TH.

Dels att hans inkomster från tidigare år verkar större än man kan förvänta sig av den sortens jobb. Har bara en grund bild av detta. Kan tänkas att han haft inkomster från annat än lön. Kanske tillfällig bonus för ett bra år, styrelseuppdrag, sålt bolag eller något helt annat.
Citera
2020-06-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette var en nyttig og konstruktiv oppsummering.Det blir bare så åpenbart!

Ibland måste man låna för att få ut pengar för att det går fortare än att sälja av investeringar.
Det är inte ovanligt.
Det kan även beroende på situationen löna sig skattemässigt!
Citera
2020-06-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er forsvaret av TH som helt har mistet alle hemninger, og som i desperasjon lekker absolutt all slags avslørende detaljer. Detaljer som er av tvilsom verdi når hensikten angivelig skal være å forsvare TH.

Politiet sier de har funnet nye beviser i Sloraveien, TH møter til avhør "litt pjusk" og før avhøret kommer ordentlig i gang oppstår det så alvorlige "helseproblemer" hos TH at avhøret må avbrytes. Deretter sier forsvarer Svein Holden at han fra da av har frarådet TH å møte i avhør hos politiet mer.

Men hva da med de nye bevisene fra Sloraveien??

Det er som om bunnen har falt ut av saken. Hele fundamentet hele saken bygger på, svikter og løser seg opp. Dekkhistorien, kryptorigget, tåkeleggingen og tåkepratet vil bli rensket vekk fra kidnappingplotet. Da vil vi sitte igjen med drapet på AEH.

Og vi vil få svar på spørsmålene om når, hvordan, hvorfor og av hvem.

Hvorfor mener du det er forsvaret av TH som lekker opplysninger, hvilken interesse har vel de av å styrke mistanken mot TH.
Personlig tror jeg pjusk betyr at TH var beruset når han møtte til avhør.Trolig var Holden klar over det, og saboterte avhøret fordi han var redd for at TH ville si noe ufordelaktig i avhøret.
For hva er pjusk når man er i stand til å gå rett på jobb etterpå. Det var dessuten enighet også i politiet at TH ikke kunne avhøres.i tillegg ble han kjørt av en ansatt, selv om han selv har førerkort.

Jeg tenker således hvorfor bruker politiet ordet pjusk, vel de kan neppe gå ut og si han var beruset da han møtte til avhør. Samtidig tyder mye på at han ikke var syk siden han reiste rett på jobb. Står heller ikke noe om at han fikk et illebefinnende.
Så spør meg selv hva politiet egentlig skulle si til pressen,, og de hadde trolig ikke noe valg for hva skulle de vel egentlig si når de ikke kunne avsløre at han var beruset.

Ja og som du sier hva med de nye bevisene i saken når de ikke lengre kan avhøre verken TH eller andre i familien.
Citera
2020-06-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Tyder på en meget umoden person med ikke veldig høy IQ ,det er bare patetisk å skrive utrykk på et annet språk helt feil synes jeg.

Tull.

At du mener det er patetisk er selvsagt helt ok, men det er definitivt ikke det samme som at det tyder på at noen er umoden og/eller ikke har høy IQ.
Citera
2020-06-06, 17:04
Medlem
I brevet er også Crypto skrevet feil et par ganger (crypo).
Mye feil med dobbel LL (vill mm).
Virker nesten som et dataprogram/algoritme som har gjort endringene/skrivefeilene.
Citera
2020-06-06, 17:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Er det svigersønnen til eldste eller yngste datter. Og nevøen som sitter i styret må vel ha fått tilbud om enda bedre lønn hos TH siden han forlot en godt betalt jobb til fordel for TH sitt konsern.
Var det han som kjørte TH til siste avhør tro?

1: Eldste, den australske mannen med navn B*row.

2: Ja, den blå e-golfen som slapp av TH hos Kripos på onsdag er registrert på VE.

Edit: Ha ha, jeg var litt sent ute, ser jeg. Ja ja
Citera
2020-06-06, 17:10
Medlem
Citat:
Hvorfor mener du det er forsvaret av TH som lekker opplysninger, hvilken interesse har vel de av å styrke mistanken mot TH.
Personlig tror jeg pjusk betyr at TH var beruset når han møtte til avhør.Trolig var Holden klar over det, og saboterte avhøret fordi han var redd for at TH ville si noe ufordelaktig i avhøret.
For hva er pjusk når man er i stand til å gå rett på jobb etterpå. Det var dessuten enighet også i politiet at TH ikke kunne avhøres.i tillegg ble han kjørt av en ansatt, selv om han selv har førerkort.

Jeg tenker således hvorfor bruker politiet ordet pjusk, vel de kan neppe gå ut og si han var beruset da han møtte til avhør. Samtidig tyder mye på at han ikke var syk siden han reiste rett på jobb. Står heller ikke noe om at han fikk et illebefinnende.
Så spør meg selv hva politiet egentlig skulle si til pressen,, og de hadde trolig ikke noe valg for hva skulle de vel egentlig si når de ikke kunne avsløre at han var beruset.

Ja og som du sier hva med de nye bevisene i saken når de ikke lengre kan avhøre verken TH eller andre i familien.

Forsvaret lekker ofte opplysninger. For å komme sensasjonen i forkjøpet. Feks dette med økenavnet. Det er lekket av forsvaret, via brevet som ble publisert. Så vil det ikke bli en sensasjonsnyhet under rettssaken. De vil kunne starte forsvaret tidligere, legge det dødt.
Citera
2020-06-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Poenget var vel helst at det var en voldsom økning i popularitet i den tiden RU ble født, ser ikke helt hvorfor man skal henge seg opp i navnet Robin.

Navnet tok du ut av kontekst. Poenget var at TH tilfeldigvis hadde glemt navnet i samtale med politiet. Han omtaler han som kryptogutten. Mitt spørsmål var om det er vanlig for TH med 10-12 krypto møter i hans hverdag. Syntes bare at det er litt søkt etter så mange møter og glemme ett navn som Robin. Prosentuelt er det få som heter dette i Norge. Navnet var ikke viktig, men at TH hadde glemt dette var det.
Citera
Medlem
Citat:

Så spør meg selv hva politiet egentlig skulle si til pressen,, og de hadde trolig ikke noe valg for hva skulle de vel egentlig si når de ikke kunne avsløre at han var beruset..

Det var försvarets bedömning och ordval vad jag förstår:

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=34666

https://www.nrk.no/norge/politiet-gar-ut-mot-hagens-forsvarere_-han-var-_litt-pjusk_-1.15039286
Senast redigerad av Halleluljah 2020-06-06 kl. 17:21. Anledning: Stava rätt, tydliggöra
Citera
Medlem
Citat:

Det er da tydelig hvem som har henvendt seg til mediene. Barnas bistandsadvokat Ståle Kihle, med brevet fullt av klager på politiet, som angivelig alle barna nå stiller seg bak. Samtidig som alle barna ikke vil stille til avhør mer. I tillegg kommer sms'en der HHB2 nekter å snakke mer med politiet. Frontet av samme Ståle Kihle.

Forsvarer Svein Holden og medforsvarer Mikkel Toft Gimse om det avbrutte avhøret, og at TH ikke skal stille til avhør mer.

Så er det deler og til slutt hele trusselbrevet. Disse opplysningene stammer ikke fra politiet, og er heller ikke bekreftet av politiet. Informasjonen må komme fra TH eller personer som står TH nært.

Det forundrer meg litt at du ikke har lagt merke til at alle av siste ukes lekkasjer stammer fra THs side i denne "mediekampen om virkeligheten". Som VG har valgt å kalle medieutspillene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in