Citat:
Ursprungligen postat av
TrueC
Måste hoppa in och försvara min yrkesgrupp här. Att vi hantverkare tjänar pengar är pga extrem brist på yrkeskunniga inom många områden. Det kommer inga nya, helt torrt! Jag som privatperson får flera samtal i veckan från okända folk som bönar och ber att jag ska komma och jobba åt dom för att ingen finns att få tag i.
Sen har alla branscher medvind iom konjunkturen, och när det rasar kommer många som går och skruvar gipsskivor på nybyggen att gå få gå hem, men kan man något mer så finns en oändlighet av jobb.
Sen så är det inte så stora pengar man tjänar, men många av oss bygger våra egna hus och renoverar helt själva, vilket lämna pengar över till annat istället.
Vi tjänar inte bättre än förr, skillnaden är prioritetsförändringar. Förr lade man pengarna på öl och att meka i garaget på fritiden, nu är det statusprylar.
Förlåt att jag kapade tråden, men blir provocerad av att många tror att gemene hantverkare helt plötsligt plockar guldtackor i trädgården, så är det inte 😘
Ja det var lite tillspetsat och är troligtvis ett storstadsfenomen.
Bra och pålitliga hantverkare är en bristvara så det kan du glädja dig åt att slippa gå sysslolös.
För att återkoppla till bostadspriser, vad är det för marginal på bostadsrätter i nyproduktion mellan tummen och pekfingret?
Får känslan av att mycket som är byggt är alldeles för dyrt för kundgruppen, så om den inte är hög och prissänkningar kan göras framöver blir det svårsålt.