Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
20-06-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Ang. integritetsskäl. Går det inte att redigera bort identitetsuppgifter (ta bort eller stryka över) av integritetsskäl? Typ för helt oskyldiga människor i sammanhanget.

Går KP ut med identitet, namn och/eller foto någon som är av avgörande betydelse för att lösa MOP utan att säkerheten för personen är ordnad är det liktydigt med att utsätta personen för attentatsrisk. Det är alltför många sk självmord efter MOP för att de skall vara en slump.
Citera
20-06-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hoppla, den misstänkte behöver nog gripas, anhållas och häktas innan stämningsansökan.

Kanske han redan är häktad eller sitter i fängelse?
Personen kanske inte går att få utlämnad?

Jag förstår inte vad denna "presentation kommer bestå av. Risken är väl stor för ett antiklimax
Citera
20-06-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA

Jag förstår inte vad denna "presentation kommer bestå av. Risken är väl stor för ett antiklimax

Det jag beskrev är normalgången i ett brottsmål men varianter kan ju finnas.
Citera
20-06-06, 14:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Majoriteten av det amerikanska folket delar inte Warrenkommissionens uppfattning.

Majoriteten av den amerikanska befolkning är halvt utvecklingsstörd å andra sidan.

Ett dagcenter här borta tror att Ingvar Carlsson mördade Palme....
Citera
20-06-06, 14:16
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA

Den misstänkte är med största sannolikhet död så vi slipper ovan nämnda trassel.

Som jag förstått det kommer Melander och KP ge en bild av vem de menar utförde mordet och alla indicier/bevis som pekar på det.

Jag är dock fortsatt osäker på om mannens namn kommer nämnas under presskonferensen med tanke på pressetiska regler.

Jag ser det inte som uteslutet att de kommer kalla honom för tex "GH" som ju är en etablerad anonymisering av Christer Andersson, och sedan får de olika medierna bedöma hur öppna de ska vara med riktiga namnet.
Senast redigerad av vinbra 20-06-06 kl. 14:20.
Citera
20-06-06, 14:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Tänk om allt de presenterar är vad som hände på mordplatsen, vad det var för vapen, att mördaren kom från Grand och förmodligen agerade ensam. The end. Inget namn, inget egentligt avslut. Bara ett konstaterande att det inte går att komma längre med det material man har.
Citera
20-06-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tänk om allt de presenterar är vad som hände på mordplatsen, vad det var för vapen, att mördaren kom från Grand och förmodligen agerade ensam. The end. Inget namn, inget egentligt avslut. Bara ett konstaterande att det inte går att komma längre med det material man har.

Då är KP inte rätt man att vara åklagare i MOP.
Citera
20-06-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag ser det inte som uteslutet att de kommer kalla honom för tex "GH" som ju är en etablerad anonymisering av Christer Andersson, och sedan får de olika medierna bedöma hur öppna de ska vara med riktiga namnet.

Nej men Krister Petersson, hans namn kan vi nämna, kan inte stå och uppge en person som slutstation utan att uppge hans namn.
K P grundar på vittnesmål från nu levande personer som tillåter namnutlämnande, alltså anhöriga. Som lovat att inte stämma för förtal av avliden.

Det är enda lösningen för att undandra sig förtalsanmälan om uppgifterna inte skulle hålla för fällande dom i rätten, såvida det inte handlar om expansiva utlägg om Sydafrika med flytande bevis och annat liknande från KP:s sida. Då kan han gå på utan risk för förtalsanmälan.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 20-06-06 kl. 14:35.
Citera
20-06-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Nej men Krister Petersson, hans namn kan vi nämna, kan inte stå och uppge en person som slutstation utan att uppge hans namn.
K P grundar på vittnesmål från nu levande personer som tillåter namnutlämnande, alltså anhöriga. Som lovat att inte stämma för förtal av avliden.

Det är enda lösningen för att undandra sig förtalsanmälan om uppgifterna inte skulle hålla för fällande dom i rätten, såvida det inte handlar om expansiva utlägg om Sydafrika med flytande bevis och annat liknande från KP:s sida. Då kan han gå på utan risk för förtalsanmälan.

Det går inte att avtala bort laglig rätt att väcka åtal.

Skulle KP hålla en kangaroo court för att lägga ner FU MOP på onsdag?
Citera
20-06-06, 14:39
Medlem
ben-varfors avatar
Om nu Krister Petersson pekar ut Sydafrika och Theutenberg pekar ut
Sovjet då har i varje fall den samlade expertisen förkastat den ensamme
spontant agerande dåren.

http://www.inblick.se/nyheter/2020/06/05/sovjet-låg-bakom-palme-mordet
Citera
20-06-06, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Fast om du hade tagit dig bara lite tid att lyssna vad åklagaren faktiskt sagt så säger han att han ska presentera vad som hänt OCH vem som ligger bakom mordet.
Citera
20-06-06, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Den misstänkte är med största sannolikhet död så vi slipper ovan nämnda trassel.

Som jag förstått det kommer Melander och KP ge en bild av vem de menar utförde mordet och alla indicier/bevis som pekar på det.

Jag är dock fortsatt osäker på om mannens namn kommer nämnas under presskonferensen med tanke på pressetiska regler.

Åklagaren har sagt att han ska redovisa för svenska folket VEM som ligger bakom mordet. Inte mindre, och inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in