Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Citat från Åklagarmyndigheten:
"Åklagaren har för avsikt att fatta beslut i åtalsfrågan i Palmeutredningen före den 1 juli."
Mitt bet är att denna utredning kommer att läggas ner även om det inte är något jag önskar. Vidare, så får jag känslan att det skulle ha varit mer "aktivitet" och således hade det läckt till media om ett förestående åtal hade varit i görningen för en nu levande person.
Dock vidhåller jag att komma till "mötet" utan en pistol/revolver och samtidigt presentera en godtagbar "lösning" torde vara så gott som lönlöst. Detta med tanke på att vapnet har varit en av grundbultarna i alla dessa år som gjort att utredningen fortskridit.
Kanske att detta mord kommer att bli som "Jack The Ripper" eller JFK? Även om man nu säger sig ha en lösning så kommer den inte att godtas. Precis som med nämnda JTR/JFK, så kommer denna att leva kvar i århundraden. Med den stora skillnaden att JTR/JFK har ett betydande inslag av kommers i sig och att folk faktiskt åker till London (Whitechapel)/Dallas för att gå i dess fotspår.
Just en
pistol känns lite mindre troligt då ingen sett mördaren plocka upp några tomhylsor och att inga tomhylsor har hittats på platsen vad som är känt.
En
revolver är det nästan som KP måste presentera och den måste i sin tur kunna knytas till en GM. Jag vet att det finns hylsfångare till pistoler, men det är otympliga saker som inte ryms helt enkelt i trånga manbags. Jag tror vi kan utesluta pistolspåret.
Edit: Du kan också lägga till Palmevandringar på Stockholms Boulevarder och trappgränder till den kommersiella listan. Egentligen är det väl bara Strandvägen, Karlavägen, Narvavägen och Valhallavägen, som lite nedsättande har kallats "Den ensidiga Boulevarden", i Stockholm som lever upp till epitetet Boulevard. Men jag gillar ju lite svulstigt språk och älskar ju mig själv så jag framhärdar i att uppgradera Sveavägen till Boulevard, även om den nog egentligen inte bör beskrivas så.