2020-04-07, 10:31
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Då har Talking Sopranos haft premiär och den är rent guld.

Som sagt så ser Schirripa och Imperioli ett avsnitt och gör sen en podcast där dom diskuterar det, så i pilotpodden diskuteras piloten, på onsdag avsnitt två och så vidare.
Det är precis som jag önskade fett med historier från set och auditions och liknande som jag aldrig har hört förut, men också psykologi och spekulationer om Tony, Livia och gänget.
Schirripa och Imperioli framstår som minst lika intelligenta som Zoller Seitz och Sepinwall men delar lyckligtvis inte deras nedlåtande attityd (The Sopranos Sessions är verkligen olidlig ibland), och vet naturligtvis mycket mer om serien, så jag skulle säga att den enda anledningen till att läsa boken är intervjuerna med Chase.

Men Chase kommer mest troligt att besöka podcasten i framtiden och därmed göra The Sopranos Sessions helt överflödig. Schirripa och Imperioli kommer väl förberedda och har ett bra samspel där Imperioli låter käften gå (mannen vet allt om showbiz vad det verkar) och Schirripa avbryter lagom ofta med bra inpass. Formatet är lite trist nu i virustider med dom två programledarna på olika håll och inga gäster, får man anta, på ett tag. Men alldeles oavsett är Talking Sopranos ett måste för fans av serien.

Direktlänk till podcasten:
https://www.youtube.com/watch?v=z1ZFm_7WaeU

Produktionen är ett läromoment och jag förväntar mig att det kommer förbättras allt eftersom tiden går. Som bättre mikrofoner, så ljudet blir mer klart och tydligt.
Citera
2020-05-24, 23:16
Avslutad
Carmela saknade ett eget syfte och var mest enerverande som hustru. Därför hade det varit bra för serien och för henne om hon hade börjat undersöka ett försvinnande, t ex Pussy eller Adrianna. Inte för att gå till polisen, utan för att ha något på Tony och som hon kunde dragit upp under de sista avsnitten. För att få honom ställd inför vilket svin han ändå var och att han var kapabel till bra mycket smutsigt. Serien använde sig av drömmar och det undermedvetna, därför kunde informationen/ledtråden komma till henne i en dröm, i något hon redan djupt inom sig misstänkte.

Hon hade redan visat sig lite lömsk när hon stal pengar ur lådan i trädgården för att köpa aktier. Det kunde man utvecklat ytterligare.
Citera
2020-05-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Carmela saknade ett eget syfte och var mest enerverande som hustru. Därför hade det varit bra för serien och för henne om hon hade börjat undersöka ett försvinnande, t ex Pussy eller Adrianna. Inte för att gå till polisen, utan för att ha något på Tony och som hon kunde dragit upp under de sista avsnitten. För att få honom ställd inför vilket svin han ändå var och att han var kapabel till bra mycket smutsigt. Serien använde sig av drömmar och det undermedvetna, därför kunde informationen/ledtråden komma till henne i en dröm, i något hon redan djupt inom sig misstänkte.

Hon hade redan visat sig lite lömsk när hon stal pengar ur lådan i trädgården för att köpa aktier. Det kunde man utvecklat ytterligare.
Naah det hade vart helt otroligt klyschigt i jämförelse ju.

Det känns också mer verkligt att en bortskämd hemmafru som låtsas vara ren när han vänder andra kinden till för vad som egentligen försörjer dem, har identitetskris och tar lite pengar för att försöka sin egna grej så som hon gjorde med aktierna.

Sen var hon ju sugen på Furio som hon sedan använde som vapen mot Tony senare trotts att de bara var "känslor".

Vilket med var klyschigt men endå smidigt hanterat i serien.
Citera
2020-06-05, 17:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tycker att det är konstigt att Tony drar en lina koks tillsammans med Adriana vid ett tillfälle man får ju intrycket att Tony är väldigt konservativ när det gäller att vara starkt emot droger förutom alkohol som han häller i sig litervis av.

Han gör det pga att han är vill visa sig "cool" för Adriana. De höll ju på att borra ner tungorna i varandra när det knackade på dörren så Chris var ju inte helt fel ute när han antog att de hade haft sex i bilen när de kraschade liksom. Hade Tony fått löpa linan ut så hade han garanterad satt på henne.

För övrigt tyckte jag så jäkla synd om Adriana när hon blev avrättad av Sil efter att hon berättade för Chris vad hon råkat ut för. Hon satt ju i en rävsax och var dessutom "civil" i sammanhanget och man kan inte förvänta sig att hon är lika tuff inför en lång fängelsevistelse som the maid guys och connected guys.

Ps. jag vet att jag svarar på ett sex år gammalt inlägg men bättre sent än aldrig. ds
Citera
2020-06-05, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Adriana var redigt korkad.. hon fick vad hon förtjänade.

Usch, en så simpel och låg människa du är.
Citera
2020-06-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Usch, en så simpel och låg människa du är.

Jaså? för att jag tycker att en karaktär i en tv-serie fick vad hon förtjänade?
Citera
2020-06-05, 19:32
Avstängd
Citat:
Jaså? för att jag tycker att en karaktär i en tv-serie fick vad hon förtjänade?

Ja. Endast en skräpmänniska saknar empati.
Citera
2020-06-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ja. Endast en skräpmänniska saknar empati.

Inte för att jag förstår hur du tänker eftersom det hela är en fiktiv karaktär i en tv-serie.. men okej.

Adriana visste vem hon var ihop med, hon visste exakt vem Chris var och vad han höll på med om dagarna. Hon var helt okej med hans sätt att livnära sig på om det kunde dra in pengar eller gynna henne. Hon ville producera ett band och hålla på med musik, han fixade det åt henne. Han gav henne en fucking klubb att driva, där det pågick både det ena och det andra.

Hon trodde hon kunde gifta sig med Chris för att slippa vittna emot honom, för att hon sett det i en tv-serie. (säger en del om hur korkad hon var)

Hon satte dit sin kompis för att Chris hade visat intresse för henne.

Hon täckte senare för ett mord som skedde på den klubben, samtidigt som hon försökte gömma sig för FBI. Vilket hon senare trillade dit på.

Hon visste exakt vad som pågick och vad hon gett sig in på. Hon var inget litet oskyldigt offer.
Hon gick samma öde till mötes som alla andra som skulle blivit en FBI-informatör.
Citera
2020-06-05, 21:27
Avstängd
Citat:
Inte för att jag förstår hur du tänker eftersom det hela är en fiktiv karaktär i en tv-serie.. men okej.

Adriana visste vem hon var ihop med, hon visste exakt vem Chris var och vad han höll på med om dagarna. Hon var helt okej med hans sätt att livnära sig på om det kunde dra in pengar eller gynna henne. Hon ville producera ett band och hålla på med musik, han fixade det åt henne. Han gav henne en fucking klubb att driva, där det pågick både det ena och det andra.

Hon trodde hon kunde gifta sig med Chris för att slippa vittna emot honom, för att hon sett det i en tv-serie. (säger en del om hur korkad hon var)

Hon satte dit sin kompis för att Chris hade visat intresse för henne.

Hon täckte senare för ett mord som skedde på den klubben, samtidigt som hon försökte gömma sig för FBI. Vilket hon senare trillade dit på.

Hon visste exakt vad som pågick och vad hon gett sig in på. Hon var inget litet oskyldigt offer.
Hon gick samma öde till mötes som alla andra som skulle blivit en FBI-informatör.

Det verkar snarare du som hänger upp dig på en fiktiv karaktär til den milda grad att du skriver ett helt inlägg för att försvara din ståndpunkt. Släpp crack-pipan och chilla lite så blir det nog bra ska du nog se.
Citera
2020-06-05, 22:17
Medlem
Citat:
Det verkar snarare du som hänger upp dig på en fiktiv karaktär til den milda grad att du skriver ett helt inlägg för att försvara din ståndpunkt. Släpp crack-pipan och chilla lite så blir det nog bra ska du nog se.

Du började kalla mig simpel och låg människa.. och nu kritiserar du mig för att jag diskuterar Sopranos.. det är nog inte jag som ska släppa någon "crack-pipa"..
Citera
2020-06-05, 23:26
Avstängd
Citat:
Du började kalla mig simpel och låg människa.. och nu kritiserar du mig för att jag diskuterar Sopranos.. det är nog inte jag som ska släppa någon "crack-pipa"..

Jo, du är du som ska släppa crackpipan.
Citera
2020-06-06, 22:38
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Han gör det pga att han är vill visa sig "cool" för Adriana. De höll ju på att borra ner tungorna i varandra när det knackade på dörren så Chris var ju inte helt fel ute när han antog att de hade haft sex i bilen när de kraschade liksom. Hade Tony fått löpa linan ut så hade han garanterad satt på henne.

För övrigt tyckte jag så jäkla synd om Adriana när hon blev avrättad av Sil efter att hon berättade för Chris vad hon råkat ut för. Hon satt ju i en rävsax och var dessutom "civil" i sammanhanget och man kan inte förvänta sig att hon är lika tuff inför en lång fängelsevistelse som the maid guys och connected guys.

Ps. jag vet att jag svarar på ett sex år gammalt inlägg men bättre sent än aldrig. ds
En råtta är en råtta! Och en sådan ska elimineras!

jag tycker det med, Hon kom i mellan FBI och maffian, förjävligt men så är livet .

PS: Sluta bråka det är en serie gubbar, njut av serien och diskutera lugnt om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in