Citat:
Ursprungligen postat av
PaulPaljett
Det är för mig inte så märkligt.
Jag kan förstå om man tycker det eftersom Tishko sätts i samband nu i efterhand med mordet, men för poliserna där och då så var han en av många unga som helt enkelt inte förstår bättre. Jag tror att man som polis ser och hör så himla mycket, att en snubbe som vandrar på motorvägen, om än lite lerig och blodig, i sig inte är något konstigt. Framförallt inte om han som det då verkar har en story som verkar hänga ihop och inte beter sig underligt på annat vis.
Hade han luktat hash, varit stirrig eller annat så visst. Men nu verkar han ju faktiskt ha lyckats klara sig igenom detta galant (dessvärre).
Det som gnager med just detta är att han med stor sannolikhet precis har mördat (eller grovt misshandlat) sin flickvän, men lyckas upprätthålla en fasad gentemot polisen.
Han borde rimligtvis känna att "faan, har de redan fattat vad som hänt" den sekunden när polisen tog in honom på E6.
Antingen har han planerat dådet låååångt i förväg och visste att polisen omöjligt kunde vara där för den saken, eller så visste (trodde) han att W inte var död vid tillfället, så han hade inget att va orolig för där och då. Det sistnämnda skulle dock kräva en ny förklaring till varför han valde att åka till Ljungskile för Ws pengar.
Eller så är han bara en renodlad psykopat som inte bryr sig om att bli intagen i en snutbil 3 timmar efter ett bestialiskt mord...