2020-06-04, 12:46
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Jag har en fråga! Dessa nya uppgifterna om "en okänd persons fingeravtryck på foliet". Kan det alltså vara någon annan än Tishk* som begått mordet och det ska vara en anledning till att Tishk* kan frias?

JA. det kan det. Möjligtvis var T med.Hans avtryck fanns också. De andra avtrycket var en handflata.
Domaren tog upp det. Åklagaren har inte nämnt detta. Försvarsadvokaten undrar varför det inte tagits upp. Hon sa att det verkar konstigt.
De har bestämt sej för att sätta dit Tishko. Han har inte sågat huvudet eller mördat Wilma. Helt huvudlöst att tro det.
Såg nu att länken till Aftonbladet är upplagd här.
Citera
2020-06-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med till fullo! Jag är inte heller släkt/vän till W eller ens boende i närheten av Uddevalla, utan jag följer detta av samma skäl som många andra - man vill att W ska återfinnas för de anhörigas sinnesro samt att förövaren för dådet ska få sitt rättmätiga utmätta straff och därmed också tas bort från samhället så att vi iaf har en mindre farlig person ute i det fria.

Precis instämmer fullt ut med dig

Skrev dumt i tråden innan, såg fler av samma på ett par andra sidor i tråden skriva samma så trodde man fick skriva så, men jag gjorde fel och ber om ursäkt. Alla kan man vara mänskliga och göra fel, men kommer inte upprepa en sådan fråga till någon igen. Oavsett om jag ser andra skriva samma. Huvudsaken jag fick veta att jag gjorde fel och tar lärdom utav det. Och bra att det togs bort
Citera
2020-06-04, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det framkom ju senast idag i Aftonbladet att det fanns handavtryck på inslagningen som inte identifierats.
Vems dessa avtryck tillhör och hur dom kom dit är också en fråga att fundera över.

Det kan inte vara så som någon annan skrev?
Att han haft handskar och att fingrar på handskarna gått sönder och därmed hel handflata/or som gör det svårt att identifiera handavtryck? Bara en spekulation.

Jag som färgar hår hemma använder handskar och ofta går fingrarna sönder som man märker efteråt och inte under tiden, medans handflatorna är hela, därav tanken på detta uppkom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
JA. det kan det. Möjligtvis var T med.Hans avtryck fanns också. De andra avtrycket var en handflata.
Domaren tog upp det. Åklagaren har inte nämnt detta. Försvarsadvokaten undrar varför det inte tagits upp. Hon sa att det verkar konstigt.
De har bestämt sej för att sätta dit Tishko. Han har inte sågat huvudet eller mördat Wilma. Helt huvudlöst att tro det.

Men det är det ändå i en sjö av hans spår.. hur skulle dom lyckas med att inte lämna något spår då?
Men dom tyckte det var ointressant o advokaten måste väl säga nåt. Känns inte som hon riktigt tror på han heller men jobb är ett jobb o man är proffitionel.
Men absolut kan jag tro att han fått hjälp! Absolut! Men kanske bara 1 gång.. vilka skulle kunna ha gjort det då... inga vänner.m
Citera
Medlem
Citat:

Ja. Jag lade upp den tidigare. https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qL0jJm/wilma-fallet-nya-svar-om-oidentifierade-fingeravtrycken
Citera
2020-06-04, 12:52
Medlem
När det gäller de avtryck på folien som inte kunnat kopplas till någon, så är det handavtryck som jag förstod det. Jag antar då att avtrycken är utsmetade eller på annat sätt skadade och därför har de inte kunnat användas för jämförande. Att de skulle tillhöra någon annan än T*schko tror inte jag. Det sår inget tvivel hos mig iaf, och T*schko har ju fortfarande 14 (eller var det fler?) avtryck på folien som huvudet låg inslaget i, som han inte lämnat någon förklaring till.

Någon som vet om NFC jobbar med touch-dna? Borde det inte gå att få dna från sådana avtryck?

Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Touch_DNA

Tekniken har tydligen fått kritik för att inte vara tillförlitlig, men har ändå tillämpats i vissa fall i USA.
Senast redigerad av neoconspiracy 2020-06-04 kl. 12:58.
Citera
2020-06-04, 12:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Det nya utlåtandet ang fingeravtryck/Handavtryck kom upp som bilaga i tråden igår. Användare Avd.9 la upp. Läs det. Det skall beröras imorgon i rätten.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
https://www.docdroid.net/BJdFOhN/uddevalla-tr-b-3280-19-aktbil-206-tillaggsprotokoll-maskad-vers-pdf
Senast redigerad av Pandalina4 2020-06-04 kl. 13:07. Anledning: Länk
Citera
2020-06-04, 12:59
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag håller med till fullo! Jag är inte heller släkt/vän till W eller ens boende i närheten av Uddevalla, utan jag följer detta av samma skäl som många andra - man vill att W ska återfinnas för de anhörigas sinnesro samt att förövaren för dådet ska få sitt rättmätiga utmätta straff och därmed också tas bort från samhället så att vi iaf har en mindre farlig person ute i det fria.

Åtalet står inte och faller med att hela kroppen inte återfunnits, det finns stödbevisning. De närmst sörjande får nog acceptera att hela kroppen aldrig kommer att återfinnas efter en sån här lång tidsperiod.
Att man kan hittat W-s huvud räcker för att anordna en anständig begravning. Begravningar har genomförts tidigare där man har hittat betydligt mindre delar av den döde.
För några decenier sedan störtade en stridspilot rakt ned i en mosse på 10 meters djup där sitter han kvar än i dag. Man hittade fragment av en hand och det räckte för att kyrklig begravning.
Citera
2020-06-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neoconspiracy
När det gäller de avtryck på folien som inte kunnat kopplas till någon, så är det handavtryck som jag förstod det. Jag antar då att avtrycken är utsmetade eller på annat sätt skadade och därför har de inte kunnat användas för jämförande. Att de skulle tillhöra någon annan än T*schko tror inte jag. Det sår inget tvivel hos mig iaf, och T*schko har ju fortfarande 14 (eller var det fler?) avtryck på folien som huvudet låg inslaget i, som han inte lämnat någon förklaring till.

Någon som vet om NFC jobbar med touch-dna? Borde det inte gå att få dna från sådana avtryck?

Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Touch_DNA

Tekniken har tydligen fått kritik för att inte vara tillförlitlig, men har ändå tillämpats i vissa fall i USA.

Ledsen o säga det men i USA räcker det numera uppenbarligen o tjoffa till med lite stålar så får man saker och ting mörkade. Iaf på presidentstadiet.. så, där använder man nog vad man vill. I sverige blir han väl kränkt för att det var hans handflata men inte för att det var fingeravtrycken.
Citera
2020-06-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Deras namn är med i fup. Men vad jag förstår av tidigare länkar, så är de avskrivna som misstänkta.

Ja pappan hämtades först en gång och nästa gång var frun med också.
Är det någon som vet om dom kommer att bli kallade som vittnen?
Dom kanske inte har någon skyldighet att vittna?
Citera
2020-06-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Jag har en fråga! Dessa nya uppgifterna om "en okänd persons fingeravtryck på foliet". Kan det alltså vara någon annan än Tishk* som begått mordet och det ska vara en anledning till att Tishk* kan frias?
Nej, det innebär endast att det är för dålig kvalité på avtrycken. Det kan mycket väl vara hans ändå.
Citera
2020-06-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Är det någon som vet om dom kommer att bli kallade som vittnen?
Dom kanske inte har någon skyldighet att vittna?
Har dom varit där o kollar på cirkusen? Vet någon vilka anhöriga till han som varit där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in