2020-06-04, 00:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escalora
Håller med helt gällande effekt för olika personer. Gav farsan grön malay för djävulska smärtor han fick av strålbehandling av prostata. Han fick en massa skit av läkaren, men inget hjälpte utan att han blev helt utslagen. Köpte hem kratom för att testa. Blev bingo direkt och farsgubben stod ut utan några problem under 14 dagar. Han berättade för en olycksbroder som hade samma problem som han själv, på sjukhuset. Där fungerade det inte alls. Farsan bjöd honom på samma kratom han själv tog. Tror han testade 2 tsk bara. Han spydde upp allt efter haft en djävulsk yrsel. Kan varit därför han spydde iofs. Men absolut så är det skillnad från person till person. Provade själv samma när jag fick häftig träningsvärk efter ett tokpass på gymmet. Bra effekt för mig, men polaren skulle också testa, men absolut inget hände första gången han tog. Tog morgonen därpå tillsammans med magnesium och chilli. Då funkade det. Tycker det är viktigt det kommer fram.

Precis det är ju olika för alla och det gäller ju i stort sett allt. Vet en del som inte alls förstår poängen med att ta kratom, medans jag själv älskar det. Sedan så en del tunga missbrukare så hållit på med det mesta och i stora mängder känner kanske inte heller av kratomet så värst mycket.
Det där med att bli yr och sedan spy har hänt mig några gånger, vilket då har varit mitt eget fel. Har då tagit för mycket och ätit dåligt.
Citera
2020-06-04, 01:01
Medlem
Är inte kratom klassat? hur kommer det sig då att man kan köpa kratom ifrån "SS" ?
Citera
2020-06-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille-tjacksnorre
Är inte kratom klassat? hur kommer det sig då att man kan köpa kratom ifrån "SS" ?

De e inte klassat. Det är en jordbruksråvara och sålänge det inte e uppdelat i doser, ämnat för att äta eller om det bereds som o extrahera de eller så då e det inte olaglit. Men det e väll så snarare att ämnena mitrgynin och hydroxymitraginiun är olaglit. Men kratom som sådan får man ha och man får handla med det bara man inte äter det.
Citera
2020-06-04, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte fastnat för en enda svensk röd. Min favorit är Röd Bentengue, men den kan man inte köpa inrikes.

Skickar dig ett PM.

EDIT: Du kan inte ta emot pm, ditt konto är för nytt. Aja, är du intresserad så kan du skriva till mig på hemsidan så berättar jag mer. Finns kontaktformulär på sidan "om".

Okej, men vet du ungefär när du köpte in? Jag lägger in en kommentar på recensionen.

Generellt sett så är det okej, men är ej att rekommendera såklart. De kan potentiera varandra.

Ja asså, en liten grej me att handla från andra länder. Jag har gjort de några gånger och har åkt på problem med tull och sånt. Jävla strul. Visst är det lite billigare men fan inte bättre. Inhemskt då kan man simma lugnt, inga strul alls. De e värt mycket tycker jag iallafall.

Red bali, visst smakar den lite fadd men effekten e de inge fel på iallafall. Det har ibland me fermeteringsprocessen at göra, de e de som ger de röda kratommen den karakteristiska röda färgenm har inte så mycket me "strain" att göra. Dom kan bli fadda i smak o färg, är de inte lite faddt ja då tror jag att dom blannat in lite andra som de gröna eller vita.
Senast redigerad av lallemannen 2020-06-04 kl. 08:42.
Citera
2020-06-04, 08:48
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
RED BALI är den ultimata enligt mig, du får allt i den. red bali skilljer sig från de andra röda då du också får lite energi/eufori av den. Håller nån med mig?
Från vilken shop?

Blev ombedd via mail att göra om min senaste recension av röd Bali från TT och ännu en gång blev jag sanslöst besviken. Brunt, dammigt pulver som ger en lätt huvudvärk på sin höjd.

Doseringsfönstret såg ut enligt följande:
0600: 1tsk (ingen effekt)
1200: 2tsk (ingen effekt)
1900: 5tsk (tröttnade här. Gav ett visst lugn i kombination med trötthet och huvudvärk. Ingen eufori, inget hjälp mot sömnen. En fullkomlig struntprodukt)

Så precis som jag skrev på hemsidan är det en fullkomligt värdelös produkt. Holländska NL Naturals har tydligen ett samarbete med en svensk shop och ska börja sälja sin röda berengue (som jag klassar som den bästa röda i världen) i Sverige om ett par veckor, så den kommer jag köpa ett kg av istället. Hoppas innerligt att det rör sig om samma batch som de sålt förut.

Citat:
Ja asså, en liten grej me att handla från andra länder. Jag har gjort de några gånger och har åkt på problem med tull och sånt. Jävla strul. Visst är det lite billigare men fan inte bättre. Inhemskt då kan man simma lugnt, inga strul alls. De e värt mycket tycker jag iallafall.
Det håller jag med om också. Inrikes alla dagar i veckan.

Citat:
Red bali, visst smakar den lite fadd men effekten e de inge fel på iallafall. Det har ibland me fermeteringsprocessen at göra, de e de som ger de röda kratommen den karakteristiska röda färgenm har inte så mycket me "strain" att göra. Dom kan bli fadda i smak o färg, är de inte lite faddt ja då tror jag att dom blannat in lite andra som de gröna eller vita.
Det här stämmer ju till en viss del. Färg och smak kan såklart påverkas av fermentering och torkning, men om vi ska vara helt ärliga så tror jag det till högsta grad har att göra med ålder och paketering av produkten. Genom alla år så har jag sett en sån förbaskat skarp korrelation mellan smak, doft, utseende och styrka. Fadd smak, brunt pulver och svag effekt hänger alltid ihop, precis som att bra smak, grönt pulver och stark effekt hänger ihop.

Sedan vill jag också poängtera att gröna strains absolut säljs som röda strains i sverige och vice versa. Det är bara vanlig marknadsföring helt enkelt och är sällan relaterat till strainets ursprung. Jag tror ju att få människor på riktigt tror att sitt röda thai skulle vara en specifik röd strain i Thailand som smugglats till Sverige, utan det är någon del i handelskedjan som tyckte det lät som ett schysst namn som skulle sälja bra. Därtill så varierar bönderna själva namnet på sina produkter utan relation till vilket strain de odlar, helt enkelt för att det ska sälja bättre. Ofta är det därtill en blandning.

Ni kan också läsa lite mer här direkt från en kratomshop, men var såklart kritiska som fan (källor saknas): https://www.thekratomshop.eu/en/the-truth-about-kratom-strains/
Senast redigerad av vinne 2020-06-04 kl. 09:12.
Citera
2020-06-04, 09:05
Medlem
takeitchills avatar
Finns det ingen chans att de blandar ut RC-opiater i dessa kratom strains de säljer på webbshops? I Thailand o.s.v. så riskerar man inte det. Men finns inte den risken i Sverige att köpa från t.ex. webbshoppar som TT som marknadsförs här på fb.
Citera
2020-06-04, 09:15
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Finns det ingen chans att de blandar ut RC-opiater i dessa kratom strains de säljer på webbshops? I Thailand o.s.v. så riskerar man inte det. Men finns inte den risken i Sverige att köpa från t.ex. webbshoppar som TT som marknadsförs här på fb.
Jo, det finns en risk och vi har sett det hända förut.

Dock:
1. Den vanligaste tillsatsen nuförtiden kommer från det ursprungliga produktionsledet, och det rör sig endast om tillsatser av 7-Hydroxymitragynine (en alkaloid som redan producerar kratomets effekter, vid sidan av Mitragynin) för att göra produkten starkare.

Läs mer här: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5135684/

2. Nuförtiden så hoppas jag att de större aktörerna testar sitt kratom regelbundet och att de också postar resultaten. Jag skulle samtidigt tveka på att vissa av de äldre, slarviga aktörerna (ps) gör det.
Citera
2020-06-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallemannen
De e inte klassat. Det är en jordbruksråvara och sålänge det inte e uppdelat i doser, ämnat för att äta eller om det bereds som o extrahera de eller så då e det inte olaglit. Men det e väll så snarare att ämnena mitrgynin och hydroxymitraginiun är olaglit. Men kratom som sådan får man ha och man får handla med det bara man inte äter det.

Tack för svar!
Jag har under flera års tid levt i tron att Kratom har varit olagligt och att man inte får handla med det.
Då antar jag alltså att man skulle få kultivera kratom hemma i sin lägenhet om man har möjlighet?
Jag har velat ha en stickling av Kratom under en väldigt lång tid men jag vet inte vart jag får tag på en.
Jäklar vad glad jag blev av ditt svar, nu ska jag beställa kratom och göra tvål.
TACK!
Citera
2020-06-04, 19:14
Medlem
[complex]s avatar
Vad upplever ni för negativa effekter av kratom? Är det mer positiva känner ni än negativa? Läste att det höjjer blodtrycket hos människor tydligen.. Funderar på att sluta pga det. Lär inte vara bra..
Vill gärna veta hur hälsosamt det igentligen är.. Jämfört med skadligheter. Ni som har erfarenhet. Om ni jämför med alkohol så är alkohol en värre drog, men berätta gärna lite.

edit: Läst mycket bra om det som människor upplevt:
https://kratomguides.com/top-15-health-benefits-of-kratom/
https://www.forbes.com/sites/davidkroll/2016/09/30/the-benefits-of-kratom-from-the-people-who-use-the-botanical-medicine/#2cd73bd39ab0

Men hur är det med blodtryck och kratom? Höjer den erat blodtryck och kan det bli skadligt i längden eller? Om nån redan har högt blodtryck eller liknande kanske. Tack
Senast redigerad av [complex] 2020-06-04 kl. 19:20.
Citera
2020-06-04, 19:24
Medlem
[complex]s avatar
Det är dock helt sjukt att detta är olagligt (men tunga alkohol lagligt) att äta enligt "lagar" eller en kontrol stat. Släpp plantan fri för i helvete, och låt människor bestämma själva. Jag gissar på att det som vanligt handlar om pengar! Läkemedels industrin vill inte att folk ska röra kratom, och använda deras psykofarmaka itsället. Då kan dom köpa upp lagar och annat är min gissning. Dom vill klassa plantor/växter så dom får mer pengar till giftiga läkemedelsindustrin.

Kratom verkar ha endel positiva effekter, men hur är det med skadligheten? Har ni upplevt skadliga effekter, och jämfört med vilken annan drog? Hur är det med att kratom eventuellt höjer blodtryck och sånt?
Citera
2020-06-04, 20:20
Medlem
Testade nyss TTs Red Bali. För det första fick jag inga domningar i munnen av en toss’n’wash. Det brukar jag få om det är bra. Smaken var också aningen annorlunda. Kanske har det fått fermentera en smula eller lämnats extra länge i solen för att torka? Tog lite mer än en timme för att märka av effekterna. Vanligtvis är det prick 30 min för mig. Men det var nog inte så tokigt ändå. Väldigt stimulerande för en sort som marknadsförs som röd. Gillar den mer än deras RMD iaf.

TTs green malay är jävligt bra men tyvärr får jag kraftig yrsel om jag tar mer än 2-3g.

Favoriten är deras vita. Påverkar inte ögonen, blir ej frånvarande och jag får bra tempo och fokus på jobbet. RMD får jag för små pupiller av. Ingen skulle misstänka att jag tar något "tillskott" i smoothien men tycker jag ser lite sur/elak ut då och det gillar jag inte.
Citera
2020-06-04, 20:48
Medlem
[complex]s avatar
Jag tog reda på info själv istället.. Han lär ha rätt i mycket, men verkar överdriven när det kommer till avtändning av kratom. Men jag ska bara ta det nångång ibland ändå efter att ha lyssna på denna kille, men han verkar överdriva abstinenssymptom dock. Men jag kommer inte ta det mer än nångång i veckan ibland efter att ha lyssnat på honom.

https://www.youtube.com/watch?v=HedEeSDzNSY
Senast redigerad av [complex] 2020-06-04 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in