2020-05-28, 16:42
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokedchild
Tjena!

Igår fick jag hem en liten test bag (köpt 100g) av den röda bali från TT va tycker ni andra om den nya sorten dom har? Jag tycker den är helt okej men efter haft intag varje dag av deras rmd så märker man verkligen skillnaden i smaken, Färgen är betydligt mycket rödare med mörkare inslag undrar mest va alla tycker? Kanske någon annan har testat dom andra som dom har som är nya dvs ? Försöker bestämma mig för ska köpa in för en tusenlapp och vill mest veta om jag ska testa lite av dom andra nya med innan? Gillar röda och vita strains.
Ja, jag har provat den och avråder från större inköp. I korthet så är det en acceptabel strain, men med hemsk smak och doft. Den aktuella batchen känns gammal och trist.

Du kan läsa hela recensionen här: https://kratomrecensioner.wixsite.com/home/post/recension-thom-thom-red-bali
Citera
2020-05-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Ja, jag har provat den och avråder från större inköp. I korthet så är det en acceptabel strain, men med hemsk smak och doft. Den aktuella batchen känns gammal och trist.

Du kan läsa hela recensionen här: https://kratomrecensioner.wixsite.com/home/post/recension-thom-thom-red-bali

Vilken röd strain som är inrikes rekommenderar du? Har tagit en liten paus men vill beställa nu en lite större mängd som jag kan ta dagligen men vill även köpa något som fungerar bra dvs sederande och bra mys faktor och har den klassiska kratom smaken man är van vid.
Citera
2020-05-28, 18:05
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Kan du skriva en kort recension som jag kan hänvisa till på KratomRecensioner? Jag hade en hemsk upplevelse med den sorten (du kan gå in och kolla själv, min påse var en av de värsta kratom jag prövat), så din upplevelse är värdefull. När köpte du den?
Jag är rätt kass på recensioner och få min upplevelse till ord/text så är tyvärr inte mycket till hjälp där haha
Citera
2020-05-28, 18:06
Medlem
whosEHTs avatar
Är det någon fara att ta benso när man tagit kratom? (I mitt fall Bretazenil)
Citera
2020-05-28, 18:10
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Vilken röd strain som är inrikes rekommenderar du? Har tagit en liten paus men vill beställa nu en lite större mängd som jag kan ta dagligen men vill även köpa något som fungerar bra dvs sederande och bra mys faktor och har den klassiska kratom smaken man är van vid.
Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte fastnat för en enda svensk röd. Min favorit är Röd Bentengue, men den kan man inte köpa inrikes.

Skickar dig ett PM.

EDIT: Du kan inte ta emot pm, ditt konto är för nytt. Aja, är du intresserad så kan du skriva till mig på hemsidan så berättar jag mer. Finns kontaktformulär på sidan "om".

Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Jag är rätt kass på recensioner och få min upplevelse till ord/text så är tyvärr inte mycket till hjälp där haha

Okej, men vet du ungefär när du köpte in? Jag lägger in en kommentar på recensionen.

Citat:
Generellt sett så är det okej, men är ej att rekommendera såklart. De kan potentiera varandra.
Senast redigerad av vinne 2020-05-28 kl. 18:25.
Citera
2020-06-02, 13:49
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Provade Kratom i går för första gången (grön Maeng Da), tog en tesked men kände inte mycket. I dag gjorde jag ett nytt försök för en halvtimme sedan, tog 2 teskedar. Tror det börjar krypa på lite smått, men om jag inte skulle känna mig nöjd med den doseringen, när bör jag fylla på?
Citera
2020-06-02, 14:05
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Provade Kratom i går för första gången (grön Maeng Da), tog en tesked men kände inte mycket. I dag gjorde jag ett nytt försök för en halvtimme sedan, tog 2 teskedar. Tror det börjar krypa på lite smått, men om jag inte skulle känna mig nöjd med den doseringen, när bör jag fylla på?
I vissa fall kan du fylla på direkt, men räkna med att det krävs lite extra för att påfyllningen ska vara meningsfull.

Från min sida så är det optimalt att vänta ca 4h mellan varje påfyllning för att det ska ge en behaglig effekt, annars blir jag mest illamående.
Citera
2020-06-03, 00:02
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:

Ett tips som jag fått här på Flachback är att blanda 2 olika strains.Testade 2/3 Röd Thai och 1/3 Röd Borneo eller Bali.
Ångest och stress färsvan under 6-7 timmar. Blev väldigt lugn och förstående, precis som tipsaren blivit. Vet att tipsaren köpte från samma lev. som jag själv gjorde, så det kan ha varit samma batch. Jäkligt bra för mig i vart fall. Sedan håller jag inte med testaren här. Har själv tagit kratom i flera år, från och till i medicinskt syfte. Läst mycket amerikansk litteratur i ämnet och anser mig vara väl påläst. Vi har olika biologi och vi äter olika. Det gör enorm skillnad i kroppen. Vissa funkar på mig, men helt kass på andra. Jag har varit helt överväldigad och känt att min a problem lösts på 15 min. Andra har tyckt det smakat skit, blivit yra, och spyfärdiga på samma batch. Sambon t.ex. jobbar intensivt vissa månader på året med siffror och administrativa saker. gav henne en grön variant som jag bara avgudar när jag behöver inspiration och energi. När hon tar så lite som 1 tsk somnar hon och blir helt utslagen på en halvtimma. Effekterna är olika på olika personer. Man kan bara testa, och se vad som funkar. Det går inte att generalisera.
Senast redigerad av Skitsnabb 2020-06-03 kl. 00:04.
Citera
2020-06-03, 06:43
Medlem
Citat:

Har du ingen tolerans för säg kratom, och har dunder bra kan det påverka andningen. Men säg tar man det lugnt rent generellt så är det oftast ingen fara. Du känner dig själv bättre än vi, samt att jag aldrig ens hört talas om den där specifika benson. Är det nån RC eller används den utomlands?
Citera
2020-06-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Ett tips som jag fått här på Flachback är att blanda 2 olika strains.Testade 2/3 Röd Thai och 1/3 Röd Borneo eller Bali.
Ångest och stress färsvan under 6-7 timmar. Blev väldigt lugn och förstående, precis som tipsaren blivit. Vet att tipsaren köpte från samma lev. som jag själv gjorde, så det kan ha varit samma batch. Jäkligt bra för mig i vart fall. Sedan håller jag inte med testaren här. Har själv tagit kratom i flera år, från och till i medicinskt syfte. Läst mycket amerikansk litteratur i ämnet och anser mig vara väl påläst. Vi har olika biologi och vi äter olika. Det gör enorm skillnad i kroppen. Vissa funkar på mig, men helt kass på andra. Jag har varit helt överväldigad och känt att min a problem lösts på 15 min. Andra har tyckt det smakat skit, blivit yra, och spyfärdiga på samma batch. Sambon t.ex. jobbar intensivt vissa månader på året med siffror och administrativa saker. gav henne en grön variant som jag bara avgudar när jag behöver inspiration och energi. När hon tar så lite som 1 tsk somnar hon och blir helt utslagen på en halvtimma. Effekterna är olika på olika personer. Man kan bara testa, och se vad som funkar. Det går inte att generalisera.

Håller med helt gällande effekt för olika personer. Gav farsan grön malay för djävulska smärtor han fick av strålbehandling av prostata. Han fick en massa skit av läkaren, men inget hjälpte utan att han blev helt utslagen. Köpte hem kratom för att testa. Blev bingo direkt och farsgubben stod ut utan några problem under 14 dagar. Han berättade för en olycksbroder som hade samma problem som han själv, på sjukhuset. Där fungerade det inte alls. Farsan bjöd honom på samma kratom han själv tog. Tror han testade 2 tsk bara. Han spydde upp allt efter haft en djävulsk yrsel. Kan varit därför han spydde iofs. Men absolut så är det skillnad från person till person. Provade själv samma när jag fick häftig träningsvärk efter ett tokpass på gymmet. Bra effekt för mig, men polaren skulle också testa, men absolut inget hände första gången han tog. Tog morgonen därpå tillsammans med magnesium och chilli. Då funkade det. Tycker det är viktigt det kommer fram.
Senast redigerad av Escalora 2020-06-03 kl. 08:29.
Citera
2020-06-03, 15:13
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escalora
Håller med helt gällande effekt för olika personer. Gav farsan grön malay för djävulska smärtor han fick av strålbehandling av prostata. Han fick en massa skit av läkaren, men inget hjälpte utan att han blev helt utslagen. Köpte hem kratom för att testa. Blev bingo direkt och farsgubben stod ut utan några problem under 14 dagar. Han berättade för en olycksbroder som hade samma problem som han själv, på sjukhuset. Där fungerade det inte alls. Farsan bjöd honom på samma kratom han själv tog. Tror han testade 2 tsk bara. Han spydde upp allt efter haft en djävulsk yrsel. Kan varit därför han spydde iofs. Men absolut så är det skillnad från person till person. Provade själv samma när jag fick häftig träningsvärk efter ett tokpass på gymmet. Bra effekt för mig, men polaren skulle också testa, men absolut inget hände första gången han tog. Tog morgonen därpå tillsammans med magnesium och chilli. Då funkade det. Tycker det är viktigt det kommer fram.
Finns flera viktiga saker att poängtera här, så att rätt typ av information tolkas från ditt inlägg.

1. Olika strains innehåller olika andel alkaloider, vilket kan ge olika effekt.
2. "Färgen" på olika typer av kratom är ett fullkomligt strunt och ett marknadsföringsknep - det som bestämmer effekten är olika strains alkaloidinnehåll och torkningsmetoden (vilken är avgörande för den slutliga mängden alkaloider i det torkade pulvret). Läs här om ett urval olika strains: Alkaloid Profiles and Activity in Different Mitragyna speciosa Strains
3. Olika individer är olika känsliga för olika typer av alkaloider, men det går fortfarande att dra generella slutsatser om olika strains. På samma sätt som koffein generellt sett är stimulerande så är vissa typer av alkaloider stimulerande. Olika "färger" har ingenting att göra med det ursprungliga strainet som pulvret kommer från.
4. Det som vanligtvis når handeln i Sverige har gått genom en mängd olika mellanhänder med olika försäljningsknep och olika marknadsnamn. Därför är nästan aldrig en "Green Thai" ett strain från Thailand (som dessutom inte ens tillåter kratomhandel - vilket skulle göra thailändsk kratom extremt dyr), utan troligtvis en blandning av olika strains från Indonesien.

Återigen så kommer jag publicera en grundligt genomforskad artikel om detta på KratomRecensioner om ett par dagar. Mina egna undersökningar stöder kraftigt att svenska konsumenter är grundlurade gällande "färger" och "ursprung" på kratom.
Citera
2020-06-03, 20:33
Medlem
RED BALI är den ultimata enligt mig, du får allt i den. red bali skilljer sig från de andra röda då du också får lite energi/eufori av den. Håller nån med mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in