2020-06-04, 20:49
Medlem
[complex]s avatar
Jag tog reda på info själv istället.. Eftersom det är sånt drag här på flashback med bra svar!
Han lär ha rätt i mycket, men verkar överdriven när det kommer till avtändning av kratom. Men jag ska bara ta det nångång ibland ändå efter att ha lyssna på denna kille, men han verkar överdriva abstinenssymptom dock. Men jag kommer inte ta det mer än nångång i veckan ibland efter att ha lyssnat på honom.

https://www.youtube.com/watch?v=HedEeSDzNSY
Citera
2020-06-04, 23:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Det är dock helt sjukt att detta är olagligt (men tunga alkohol lagligt) att äta enligt "lagar" eller en kontrol stat. Släpp plantan fri för i helvete, och låt människor bestämma själva. Jag gissar på att det som vanligt handlar om pengar! Läkemedels industrin vill inte att folk ska röra kratom, och använda deras psykofarmaka itsället. Då kan dom köpa upp lagar och annat är min gissning. Dom vill klassa plantor/växter så dom får mer pengar till giftiga läkemedelsindustrin.

Kratom verkar ha endel positiva effekter, men hur är det med skadligheten? Har ni upplevt skadliga effekter, och jämfört med vilken annan drog? Hur är det med att kratom eventuellt höjer blodtryck och sånt?

Har inte märkt några bieffekter förutom förstoppning eller yrsel och illamående vid överdoser. Men annars ser jag kratom som något mer eller mindre nyttigt att ta för den mentala hälsan. Och om man tänker på all annan skit som man stoppat i sig under alla år så är ju kratom inget att vara oroligt över att ta. Sedan så ska man inte heller ta för mycket, utan ta när man behöver det som mest.
Citera
2020-06-05, 02:58
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb1231
Hur mycket Kratom bör man ta för att inte få EP anfall om man tar Voxra? Jag tog Kratom när jag hade Voxra i kroppen och ingenting hände. Vill inte chansa att ta kratom igen i helgen å sen riskera att få anfall. Så jag frågar er hur det är med den blandningen

Fick aldrig krampanfall när jag blandade kratom med voxra men blev riktigt obehaglig och kändes som jag skulle dö. Däremot har jag fått EP av white maeng da 10g på tom mage (inte ätit på hela dagen och tog vid 23 på kvällen). Jag hade precis börjat på höga doser antidepressiva 200mg sertralin med 300 venlafaxin. Då fick jag 2st grova Epelepsianfall den natten.

Jag verkar vara den enda personen som fått ep av kratom, märkligt.

Hållt mig ifrån droger nu i några månader men funderar på att börja lite smått igen snart för att jag tror nu att jag kan ta kratom en gång per kväll varje dag, för om strainet är bra så påminner ruset sjukt mycket om Morfin faktiskt och jag saknar det. Saknar alla opioder, synd att alla håller på med tabletter och övriga droger här i Örebro. Sveriges Atlanta
Citera
2020-06-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Fick aldrig krampanfall när jag blandade kratom med voxra men blev riktigt obehaglig och kändes som jag skulle dö. Däremot har jag fått EP av white maeng da 10g på tom mage (inte ätit på hela dagen och tog vid 23 på kvällen). Jag hade precis börjat på höga doser antidepressiva 200mg sertralin med 300 venlafaxin. Då fick jag 2st grova Epelepsianfall den natten.

Jag verkar vara den enda personen som fått ep av kratom, märkligt.

Hållt mig ifrån droger nu i några månader men funderar på att börja lite smått igen snart för att jag tror nu att jag kan ta kratom en gång per kväll varje dag, för om strainet är bra så påminner ruset sjukt mycket om Morfin faktiskt och jag saknar det. Saknar alla opioder, synd att alla håller på med tabletter och övriga droger här i Örebro. Sveriges Atlanta

Det kan lika väl vara antideppen som var anledningen till krampanfall. Venlafaxine är väll lik kramp drogen nummer 1 Tramadol. Nä köper inte ditt BS det är kratomens fel att du fick EP. Har aldrig hört att någon fått kramp av kratom. Däremot att venla ska ge ökad kramp risk, det har jag hört. Så sluta dra förhastade slutsatser och tänk...om du äter antidepp som ökar risken för EP, du har inte ätit vilket åter igen ökar kramp risken och du tog det sent på kvällen. Blir lite små irriterad på folk som inte tror att dem där SSRI oftast är boven i dramat. Är nästan redo att satsa allt jag äger på det. Försök sluta med antidepp om du ska vara på kratom, så slipper du skriva så korkade inlägg.
Senast redigerad av ImovaneKungen 2020-06-05 kl. 18:27. Anledning: Felstav
Citera
2020-06-06, 00:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det kan lika väl vara antideppen som var anledningen till krampanfall. Venlafaxine är väll lik kramp drogen nummer 1 Tramadol. Nä köper inte ditt BS det är kratomens fel att du fick EP. Har aldrig hört att någon fått kramp av kratom. Däremot att venla ska ge ökad kramp risk, det har jag hört. Så sluta dra förhastade slutsatser och tänk...om du äter antidepp som ökar risken för EP, du har inte ätit vilket åter igen ökar kramp risken och du tog det sent på kvällen. Blir lite små irriterad på folk som inte tror att dem där SSRI oftast är boven i dramat. Är nästan redo att satsa allt jag äger på det. Försök sluta med antidepp om du ska vara på kratom, så slipper du skriva så korkade inlägg.

Håller med. Bra om folk inte smutskastar kratom, då kratom är en rätt så ofarlig substans jämfört med allt annat som exempelvis läkemedelsindustrin pumpar ut. Ser att en och annan har skrivit nedlåtande saker om att kratomet det skulle vara farligt eller utblandat med något annat. Vet då inte vad poängen med det skulle vara.
Citera
2020-06-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Från vilken shop?

Blev ombedd via mail att göra om min senaste recension av röd Bali från TT och ännu en gång blev jag sanslöst besviken. Brunt, dammigt pulver som ger en lätt huvudvärk på sin höjd.

Doseringsfönstret såg ut enligt följande:
0600: 1tsk (ingen effekt)
1200: 2tsk (ingen effekt)
1900: 5tsk (tröttnade här. Gav ett visst lugn i kombination med trötthet och huvudvärk. Ingen eufori, inget hjälp mot sömnen. En fullkomlig struntprodukt)

Så precis som jag skrev på hemsidan är det en fullkomligt värdelös produkt. Holländska NL Naturals har tydligen ett samarbete med en svensk shop och ska börja sälja sin röda berengue (som jag klassar som den bästa röda i världen) i Sverige om ett par veckor, så den kommer jag köpa ett kg av istället. Hoppas innerligt att det rör sig om samma batch som de sålt förut.

Det håller jag med om också. Inrikes alla dagar i veckan.

Det här stämmer ju till en viss del. Färg och smak kan såklart påverkas av fermentering och torkning, men om vi ska vara helt ärliga så tror jag det till högsta grad har att göra med ålder och paketering av produkten. Genom alla år så har jag sett en sån förbaskat skarp korrelation mellan smak, doft, utseende och styrka. Fadd smak, brunt pulver och svag effekt hänger alltid ihop, precis som att bra smak, grönt pulver och stark effekt hänger ihop.

Sedan vill jag också poängtera att gröna strains absolut säljs som röda strains i sverige och vice versa. Det är bara vanlig marknadsföring helt enkelt och är sällan relaterat till strainets ursprung. Jag tror ju att få människor på riktigt tror att sitt röda thai skulle vara en specifik röd strain i Thailand som smugglats till Sverige, utan det är någon del i handelskedjan som tyckte det lät som ett schysst namn som skulle sälja bra. Därtill så varierar bönderna själva namnet på sina produkter utan relation till vilket strain de odlar, helt enkelt för att det ska sälja bättre. Ofta är det därtill en blandning.

Ni kan också läsa lite mer här direkt från en kratomshop, men var såklart kritiska som fan (källor saknas): https://www.thekratomshop.eu/en/the-truth-about-kratom-strains/

den röda som är skit bra, vart kommer den säljas?
Citera
2020-06-06, 06:59
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Håller med. Bra om folk inte smutskastar kratom, då kratom är en rätt så ofarlig substans jämfört med allt annat som exempelvis läkemedelsindustrin pumpar ut. Ser att en och annan har skrivit nedlåtande saker om att kratomet det skulle vara farligt eller utblandat med något annat. Vet då inte vad poängen med det skulle vara.
Håller med, även om jag också helst undviker att bara blankt säga att "det här är ofarligt". Jag försöker skapa någon amatörmässigt utförd metastudie på vilka (om några) egentliga sidoeffekter som existerar, utöver uttorkning och huvudvärk då såklart. Problemet är att många studier är UPPENBART vinklade - myterna om att det finns ett stort intresse från läkemedelsindustrin om att krossa kratombruket är knappast några myter.

En person var vänlig nog att maila till kratomrecensioner med information om en metastudie om livsfarliga interaktioner mellan antihistaminer och kratom exempelvis. Har inte läst igenom ännu, men jag känner mig ju extremt tveksam över att antihistaminer - som hör till den säkraste klassens droger - skulle vara farligt i kombination med någonting (utöver i hutlöst stora mängder) .
Citat:
Ursprungligen postat av slimshaddy
den röda som är skit bra, vart kommer den säljas?
Skickar PM istället.
Senast redigerad av vinne 2020-06-06 kl. 07:19.
Citera
2020-06-06, 15:55
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Extremt bra substans som funkar förvånansvärt bra emot ångest,depression, smärta. You name it.
Kombinerar man de dessutom med andra droger så går de bli att bli ordentligt väck.

Avtändningen är nog dock en av de värsta jag varit med om, är säkert högst personligt och beror väl till störst del av mängd och längd man använt. Har tänt av ifrån dem flesta standard substanser förut så är absolut ingen färsking.
Just a heads up till alla som tror att man absolut inte kan bli kass av Kratom.
Citera
2020-06-06, 21:50
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Extremt bra substans som funkar förvånansvärt bra emot ångest,depression, smärta. You name it.
Kombinerar man de dessutom med andra droger så går de bli att bli ordentligt väck.

Avtändningen är nog dock en av de värsta jag varit med om, är säkert högst personligt och beror väl till störst del av mängd och längd man använt. Har tänt av ifrån dem flesta standard substanser förut så är absolut ingen färsking.
Jag vill samla erfarenheter av människor som tänt av på kratom. Kan du beskriva lite mer kring din avtändning? Exempelvis:

1. När tände du av (kan det ha vart under kryptontiden exempelvis)?
2. Hur länge och hur mycket hade du brukat?
3. Vilka symptom upplevde du och under hur lång tid?

Jag arbetar på en hemsida som ska vara heltäckande med välforskad information kring kratom, och det måste också inkludera en sektion om bieffekter såklart - men en sektion som inte är vriden av amerikanska läkemedelsintressen.
Citera
2020-06-07, 00:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Håller med, även om jag också helst undviker att bara blankt säga att "det här är ofarligt". Jag försöker skapa någon amatörmässigt utförd metastudie på vilka (om några) egentliga sidoeffekter som existerar, utöver uttorkning och huvudvärk då såklart. Problemet är att många studier är UPPENBART vinklade - myterna om att det finns ett stort intresse från läkemedelsindustrin om att krossa kratombruket är knappast några myter.

Ja, visst är det väl farligt om man nu ska ta för stora mänger. Sedan har jag läst att långvarit bruk kan skada lever och njurar, vet dock inte om det är sant. Men allt är farligt om man tar för mycket och för ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp

Javisst det är en jättebra substans mot fysisksmärta som psykisksmärta. Och finfint för de som vill sluta med tyngre grejer.
Sedan när det gäller AT så vet jag ingenting om det, har klarat mig bra från det. Sedan så försöker jag att inte använda kratom allt för ofta och så även då undvikit avtändning. Så den är alltså så jävlig AT värre än opiat och benso AT?
Citera
2020-06-07, 00:21
Medlem
Citat:
Jag vill samla erfarenheter av människor som tänt av på kratom. Kan du beskriva lite mer kring din avtändning? Exempelvis:

1. När tände du av (kan det ha vart under kryptontiden exempelvis)?
2. Hur länge och hur mycket hade du brukat?
3. Vilka symptom upplevde du och under hur lång tid?

Jag arbetar på en hemsida som ska vara heltäckande med välforskad information kring kratom, och det måste också inkludera en sektion om bieffekter såklart - men en sektion som inte är vriden av amerikanska läkemedelsintressen.

Jag har exempelvis inte alls använt mycket, käkade upp 200gram på 2 veckor ungefär och skulle säga att avtändningen är starkare än de jag upplevt på lyrica, benso och morfin. Det förvånade faktiskt mig.
Citera
2020-06-07, 06:27
Medlem
weedman99s avatar
Tjena! Kan i princip ingenting om kratom, gick en del på krypton när det var populärt för en jävla massa år sedan men annars har jag inga erfarenheter av kratom. Står på 90mg metadon och undrar om det ens är någon idé för mig att köpa hem lite kratom? Tänker att min tolerans är så extremt hög så kratomet kanske inte funkar? Eller så kanske det boostar på metan lite? Som sagt har noll koll så skulle vara tacksam att höra ifrån folk som går på tyngre opioider som samtidigt tagit kratom, får ni någon effekt alls?

Är inte ute efter ett opiatrus utan letar efter sätt att bota min ångest på lite då och då när den är som värst (har gad) så är väldigt tacksam för svar! Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in