2020-06-04, 10:59
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kan inte se inslag från TV4 på nätet om man har VPN. "Din position är dold". Riktigt otäckt och totalitärt att spåra sina egna tittare. TV4 är ett hot mot friheten och demokratin. Hur går det för dem efter att staten "köpte" dem? (Läs omfördelade skattemedel till en privat maktfaktor) Är de garanterade att kunna fortsätta propagandan nu när de är statsägda eller kan de gå i konkurs?
Det är produktionsbolagen som bestämt detta. Exempelvis tog Strix fram konceptet till dokusåpan Farmen som de sålde till Tv4 och norska Tv2 med villkoret att produkten bara fick sändas i det egna landet. Detta var 2001 när internet var långsamt, så webbsändningar var inte aktuellt.
Citera
2020-06-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fickredapadetta
DN har hittat lösningen på krisen. Ljug och lås in gratiskonton i en prenumeration:

Najs kundtjänst!

https://samnytt.se/wp-content/uploads/2020/06/DNPren3.jpg
Citera
2020-06-04, 12:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tove78
Innan sociala mediers tillkomst fick kontrahenter käfta mot varandra i tidningar, radio och tv.
Nu måste man hela tiden förhålla sig till vad som sker utanför MSM, till exempel på Twitter. Detta ökar antagligen hoten mot MSM. Twitter kan alla läsa, även om man inte har eget konto.
Journalisten berättar om följande incident:
”Kanje tar avstånd från sin egen ledarskribent
3 JUNI, 2020
Sydsvenskans utgivare Jonas Kanje tar avstånd från en hårt kritiserad tweet skriven av tidningens ledarskribent Mats Skogskär.
När man ser vänsterns närmast sexuella upphetsning över upploppen i USA, över plundringarna, bränderna och våldet, blir det också lättare att förstå dess strävan att genom invandring skapa liknande förhållanden här med en stor, invandrad, etnifierad och segregerad underklass.
Tweeten från Mats Skogskär, anställd på Sydsvenskans ledarredaktion, har väckt starka reaktioner”
https://www.journalisten.se/nyheter/kanje-tar-avstand-fran-sin-egen-ledarskribent

Och antagligen har fler läst hans Tweet än som läst någon ledare på Sydsvenskan, den är nog mer läst än något Sydsvenskan skrivit på flera år.
Citera
2020-06-04, 15:07
Medlem
https://www.journalisten.se/nyheter/sigtunabygden-laggs-ned-efter-137-ar

Citat:
Den hushållsutdelade nyhetstidningen Sigtunabygden som grundades 1883 läggs ned på grund av lönsamhetsproblem. Fyra tjänster berörs.

Gratistidningen Sigtunabygden har drivits och ägts av Upsala Nya Tidning sedan 1960-talet. Tidningen har delats ut till alla hushåll i Sigtuna kommun och funnits på nätet. Nu har UNT beslutat att tidningen ska läggas ned. Sista numret kommer veckan efter midsommar.

Fyra tjänster berörs varav två redaktionella. De fackliga förhandlingarna inleds inom kort.
Citera
2020-06-04, 17:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Och antagligen har fler läst hans Tweet än som läst någon ledare på Sydsvenskan, den är nog mer läst än något Sydsvenskan skrivit på flera år.

Nämen nutteputtsingen då! Vänster blir ledsen i ögat av att få sanningen uppkörd under näsan. Självklart tar Sydsvenskan avstånd, ängslig som man är. Patetiskt.
Citera
2020-06-04, 20:01
Medlem
systems avatar
Citat:
Man kan inte se inslag från TV4 på nätet om man har VPN. "Din position är dold". Riktigt otäckt och totalitärt att spåra sina egna tittare. TV4 är ett hot mot friheten och demokratin. Hur går det för dem efter att staten "köpte" dem? (Läs omfördelade skattemedel till en privat maktfaktor) Är de garanterade att kunna fortsätta propagandan nu när de är statsägda eller kan de gå i konkurs?
Jag kör VPN (just nu är jag tydligen i Bukarest) och provade nyss - på grund av ditt påstående - att för första gången på många, många år att se TV4. Det fungerade fint.

Denna länk provade jag:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13085705
Citera
2020-06-04, 20:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag kör VPN (just nu är jag tydligen i Bukarest) och provade nyss - på grund av ditt påstående - att för första gången på många, många år att se TV4. Det fungerade fint.

Denna länk provade jag:

Jag får samma resultat på den länken: "Din region är dold. Du verkar använda en trafikanonymiserande tjänst som VPN eller proxy. Stäng av den för att få tillgång till TV4:s innehåll igen."

Så det är inte platsen som är fel utan att jag dolt den. Antingen genomskådar de din VPN eller så är den mycket bättre så att de inte ser att den används.
Citera
2020-06-04, 20:24
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system

Denna länk provade jag:

konstigt, testade Stockholm och sen Tyskland, och sist Bukarest, stod dold region på alla...
Citera
2020-06-04, 20:29
Medlem
systems avatar
Citat:
Jag får samma resultat på den länken: "Din region är dold. Du verkar använda en trafikanonymiserande tjänst som VPN eller proxy. Stäng av den för att få tillgång till TV4:s innehåll igen."

Så det är inte platsen som är fel utan att jag dolt den. Antingen genomskådar de din VPN eller så är den mycket bättre så att de inte ser att den används.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
konstigt, testade Stockholm och sen Tyskland, och sist Bukarest, stod dold region på alla...
Nu bytte jag till Denver. Jag får samma felmeddelande som ni.

Men hörni, våra VPN- frågor kan te sig offtopic. Ska vi istället låta tråden handla om vad den är avsedd för? Jag är beredd att följa med till en annan tråd efter förslag.
Citera
2020-06-05, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Göran Greider bor inte på Södermalm utan i närförorten Årsta. Han har också hus i Dala-Floda, Gagnef kommun, sedan länge, så nog vet han en del om Dalarna. Greider är en irriterande typ, och har förkastliga åsikter, men rätt ska vara rätt.

Samtidigt är Årsta nuförtiden budgetversionen av Södermalm och det skiljer endast några meter vatten mellan dessa (eller några meter vatten och några hundra meter mark, om man räknar exakt från Greiders hem). Tekniskt sett inte samma, men i praktiken ändå tämligen samma, d.v.s. att bo i Årsta är så klart att i stort sett bo på Södermalm, jämfört med att t.ex. bo i Svappavaara.

Jag har ingen aning om var han brukar spendera sin tid, d.v.s. om han någonsin är i Dalarna, förutom att han uppenbarligen ofta är i SVT:s tv-studio. Jag rör mig inte längre dagligen i centrala Stockholm och senast jag råkade på honom i Stockholms innerstad (runt Fridhemsplan) var för minst 15 år sedan.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-06-05 kl. 06:33.
Citera
2020-06-05, 09:43
Medlem
diseuses avatar
Devin Coldewey, "Facebook adds labels identifying state-controlled media", TechCrunch:
Citat:
Facebook will soon add labels to news outlets owned or otherwise controlled by a government, marking that information as, if not necessarily false or unreliable, at least worth considering the origin of. Those so labeled will also be banned from buying ads starting this summer.
Kommer SVT och SR förses med "varningsetiketter" av det här slaget?
Citera
2020-06-05, 09:49
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Devin Coldewey, "Facebook adds labels identifying state-controlled media", TechCrunch:

Kommer SVT och SR förses med "varningsetiketter" av det här slaget?
Även TV4 torde väl få en märkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in