2020-06-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimaim
Har bara sett att SVT nyheter rapporterat idag. Inget i DN, Expressen eller Aftonbladet, eller har jag missat?

Brukar ta ca 2 veckor till dom har jag läst. Så nu blir det en jobbig väntan här.....

Det verkar tunt med rapportering skulle gärna se någon juridiskt kunnig som följt rättegången uttala sig.
Citera
2020-06-04, 17:55
Medlem
Citat:
Har bara sett att SVT nyheter rapporterat idag. Inget i DN, Expressen eller Aftonbladet, eller har jag missat?

Brukar ta ca 2 veckor till dom har jag läst. Så nu blir det en jobbig väntan här.....

NT har rapporterat den bästa under hela rättegången. Den är informativa och skriver i, detaljer mer än vad SVT gör
Jag har idag postat det som har rapporterats från NT i mina poster!
Citera
2020-06-04, 17:56
Medlem
Citat:

Fast de skulle ta ställning till om hon ska genomgå en RPU först och meddela det imorgon. Om så är fallet då tar det ju ca 5-6 veckor för den och efter det meddelas dom.
Citera
2020-06-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fast de skulle ta ställning till om hon ska genomgå en RPU först och meddela det imorgon. Om så är fallet då tar det ju ca 5-6 veckor för den och efter det meddelas dom.

Och om de vill att hon genomgår RPU talar väl det för en fällande dom även i de tyngre åtalspunkterna (dvs inte bara narkotikainnehav)?
Citera
2020-06-04, 18:24
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
NT har rapporterat den bästa under hela rättegången. Den är informativa och skriver i, detaljer mer än vad SVT gör
Jag har idag postat det som har rapporterats från NT i mina poster!

Det är jag VÄLDIGT tacksam för

Hoppas R.G får ett ordentligt fängelsestraff!
In i den verkligheten tror jag hade varit nyttigt för henne. Där går det nog inte så lätt att köra den manipulativa stilen så länge.

Rättspsykiatrisk vård tror jag inte är någon höjdare. Då får hon ju bara massa tunga mediciner o det är ju hennes önskan. Det blir liksom inget straff för henne då hon ju föredrar att vara inne i sin egen bubbla.

Nä, ut i "verkligheten" (fängelsestraff) hade varit nyttigare.
Senast redigerad av Pannknackarn 2020-06-04 kl. 18:34.
Citera
2020-06-04, 18:28
Medlem
Någon som skulle kunna vara snäll o länka till FUP, orkar inte leta igenom alla trådar Tack på förhand EricaHa
Citera
2020-06-04, 18:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ero41
Någon som skulle kunna vara snäll o länka till FUP, orkar inte leta igenom alla trådar Tack på förhand EricaHa
Den ligger på första sidan under första inlägget.
Citera
2020-06-04, 18:37
Medlem
Fraktazs avatar
Mamman släpps från häktet imorgon eftermiddag.

Hon kommer sannolikt att frias från mord och synnerligen grov misshandel, som var de allvarligaste anklagelserna.
Citera
2020-06-04, 18:39
Medlem
Fraktazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Hur i helvete försvarar du att en mamma under två dagar inte lyfter ett finger för att ta reda på vart hennes treåriga dotter tagit vägen?

Det är plättlätt att försvara. Hon är inte åtalad för det.
Citera
2020-06-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz

Hon kommer sannolikt att frias från mord och synnerligen grov misshandel, som var de allvarligaste anklagelserna.

Källa på det??
Citera
2020-06-04, 18:43
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det är plättlätt att försvara. Hon är inte åtalad för det.
Vad spelar det för roll? Även om det inte är en åtalspunkt så är det ju oförlåtligt.
Citera
2020-06-04, 18:43
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:

WTF
Sveriges rättsväsende..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in