2020-06-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetraParker
Tack för svaret. Då är det som jag antog det vara. Jag hoppas att hon inte får tillgång till internet.

På rättpsyk har dem möjlighet till 1h i veckan ca. I alla fall där jag jobbar.
Citera
2020-06-04, 16:51
Medlem
Det här gör mig orolig. Har åklagaren gjort en miss här? Har åklagaren inte åtalat rätt?

Citat Per Ohme.
"Bristen i garantansvaret - att inte få Esmeralda till adekvat vård är hon inte heller åtalad för anser jag. Det hon är åtalad för är att hon inte hindrat det våld och den medicinering som pappan utsatt henne för."
Citera
2020-06-04, 16:55
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Inte så solklart alltså eller så är dom inte överens. Nåväl inte ett lätt fall direkt men det kommer inte stanna i Tingsrätten, så det är sannolikt långt ifrån över.

Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Det här gör mig orolig. Har åklagaren gjort en miss här? Har åklagaren inte åtalat rätt?

Citat Per Ohme.
"Bristen i garantansvaret - att inte få Esmeralda till adekvat vård är hon inte heller åtalad för anser jag. Det hon är åtalad för är att hon inte hindrat det våld och den medicinering som pappan utsatt henne för."

Usch nu blev jag också orolig.
Citera
2020-06-04, 16:55
Medlem
Citat:

Citat Per Ohme.

Håller med. Hon missade väldigt mycket och kändes ganska nonchalant i allt typ som att aja spela roll..
Finns mycket som man kan bevisa att mamman har gjort. Men då frågar jag igen, har hon bara antagit att domarna tänker på all info som har gått fram och inte bara slutpläddring en?
Citera
2020-06-04, 16:57
Medlem
Citat:

Citat Per Ohme.

Sr p4 Östergötland skriver såhär

" Nu går åklagaren in och begär att få ändra en formulering i gärningsbeskrivningen. Efter att ha lyssnat på Per Oehme vill hon förtydliga att hon menar att mamman gjort sig skyldig till underlåtenhet genom att inte tillkalla sjukvårdspersonal när flickan behövde vård, alldeles oavsett hur skadorna uppstått eller om hon själv varit med och orsakat dem. Rent konkret handlar det om ett och som hon vill ändra till ett och/eller."

" Försvarsadvokaten protesterar, men rättens ordförande väljer att godkänna ändringen."

Hoppas att det täcker in den där osäkerheten.
Citera
2020-06-04, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetraParker
Usch nu blev jag också orolig.

Nä, hon ryker på något för frikänd tror jag inte på. Hon hade ansvar så underinstans behöver man inte lägga så mycket fokus på det kan bli vad som helst i princip. Det är mer allvar i tex Hovrätten.
Citera
2020-06-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla

" Nu går åklagaren in och begär att få ändra en formulering i gärningsbeskrivningen. Efter att ha lyssnat på Per Oehme vill hon förtydliga att hon menar att mamman gjort sig skyldig till underlåtenhet genom att inte tillkalla sjukvårdspersonal när flickan behövde vård, alldeles oavsett hur skadorna uppstått eller om hon själv varit med och orsakat dem. Rent konkret handlar det om ett och som hon vill ändra till ett och/eller."

" Försvarsadvokaten protesterar, men rättens ordförande väljer att godkänna ändringen."

Tack för info!
Vad bra att de godkände ändringen.
Citera
2020-06-04, 17:04
Medlem
Citat:

Advokaten är skicklig det måste man ge honom.
Citera
2020-06-04, 17:07
Medlem
Det är klart att Oehme protesterar, det var ju hans lilla kryphål.
Citera
2020-06-04, 17:14
Medlem
Har bara sett att SVT nyheter rapporterat idag. Inget i DN, Expressen eller Aftonbladet, eller har jag missat?

Brukar ta ca 2 veckor till dom har jag läst. Så nu blir det en jobbig väntan här.....
Citera
2020-06-04, 17:20
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:

Skönt att höra. Det var antagligen det där Oehme satt och var så nöjd med.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, hon ryker på något för frikänd tror jag inte på. Hon hade ansvar så underinstans behöver man inte lägga så mycket fokus på det kan bli vad som helst i princip. Det är mer allvar i tex Hovrätten.

Jag hoppas att du har rätt. Hon ska absolut inte frias.
Citera
2020-06-04, 17:26
Medlem
PetraParkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimaim
Har bara sett att SVT nyheter rapporterat idag. Inget i DN, Expressen eller Aftonbladet, eller har jag missat?

Brukar ta ca 2 veckor till dom har jag läst. Så nu blir det en jobbig väntan här.....

Max 2 veckor. Domen kan komma i direkt anslutning till förhandlingarna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in