2020-06-04, 15:55
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Altså jeg var nok litt for rask i min konklusjon kanskje? Jeg tolket de XX på en annen måte enn de fleste.Vi vet vel ikke sikkert om de XXX står for fornavnet,men med nye øyne så tolker jeg det nå også mer sannsynelig.
jeg har en følelse av at det har vært store problemer innad i familien,og at det handlet om et negativt kallenavn eks. "Masekjerring" eller verre.Men siden barna klamrer seg til å fortelle at alt var bra hjemme,så er jo ikke dette sannsynelig. Sånn går det da man tenker åpent,og vi har alle våre forskjellige erfaringer med familiesituasjoner.

Ja 😊 svarte deg i forrige post.
Citera
2020-06-04, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har rett, hvis vedkommende er troverdig. Det kan kanskje være samme advokaten som står bak ektepaktene? BB? En nær venn av familien og forretningspartner.
Det har ikke noe med troverdighet å gjøre.
Det har med loggen for e-post-korrospondanse å gjøre. Dette anses å være gyldig juridisk bevis.
Citera
2020-06-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for oppklarende svar.

Noe mer fra VG-artikkelen.
"– Når ovennevnte forhold sammenholdes med at personlig informasjon fra avhør regelmessig blir lekket til media, medfører dette at vår tillit til politiets etterforskning er betydelig svekket.

– Jeg har derfor gitt Tom Hagen et klart råd om at han ikke bør stille til nye avhør i dagens situasjon, og Hagen har besluttet seg for å følge min anbefaling.
Helt utrolig. Det er Hagen selv, og venner av Hagen, som har lekket til mediene. I noen tilfeller er lekkasjen skjedd for lenge siden, og når mediene nå endelig videreformidler informasjonen, er timingen blitt helt feil slik at info ment for å forsvare Hagen nå tvertimot virker avslørende på en negativ måte for Hagen.

Og da beskylder de politiet for "lekkasjer".. !!

Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg. Det er absurd. Absurd.

Og hva som egentlig foregår på kammerset mellom Holden og Hagen kan vi bare gjette. TH har mistet kontrollen, og Holden befaler han å holde seg vekke fra politiet til han har gjenvunnet en smule kontroll igjen ..?

Spørsmålet er vel heller om TH noensinne vil gjenvinne noen slags kontroll mer. Dette bærer nok rett i kasjotten. Med tid og stunder.

Det er en skyldig mann vi nå ser tre fram. Angrep er det beste forsvar når man er skyldig.
Brevet til datteren fremstår konspiratorisk. Denne familien vil aldri innrømme noe. Og de vil lyve og rope opp om urett uansett hva politiet kommer med av bevis. Politiet er blitt deres nye nemesis.
Citera
2020-06-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Du har gode poeng! Jeg vet ikke om politiet har etterforsket biler som er av den modellen som et vitne så og som det vitnet antok at kunne være fiskernes bil?

1.mai-19. "Samme dag som han så disse tre mennene, så han en sølvfarget bil med skilter fra et østeuropeisk land, forteller Rørvik, som tror det var en eldre Ford Fiesta. Den sto parkert på en liten parkeringsplass like ved.
– Jeg gikk utifra at den tilhørte fiskerne, da jeg ikke så noen andre i nærheten, sier Rørvik, som foreløpig ikke har vært i kontakt med politiet.
Bilen hadde han også sett flere ganger tidligere, stort sett parkert på samme plass, men da så han ikke fiskere. Han påpeker at Langvannet er stort og at det er mange steder man kan fiske fra."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Kan hende dette var de samme personene som fikk betalt for å gå mannekeng oppvisning foran Futurum kameraene. Og at planen var at de skulle forsvinne (tas av dage) etter endt oppdrag... for å hindre utpressing av TH på et senere tidspunkt.
Citera
2020-06-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nettopp! Dette sirkuset i media er det politiet som har startet, og kritikken her på forumet som rettes til barnas bistandsadvokat er helt malplassert.
Politiet har tvunget dem til dette - ingen andre!

Er denne tendensen til å snu ting på hodet, og å skylde på politiet for absolutt alt ... noe smittsomt som har begynt florere blant THs blodfans ..?

Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
TH og hans advokat(er) skjønner at de nye bevisene som politiet sitter på er kraftige skyts mot baugen. Simple as that.

Spot on.

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
- – For min egen del kan jeg ikke se hvordan ytterligere avhør av Tom Hagen er egnet til å bringe saken videre. Etterforskningen synes nå ikke å være rettet mot å bringe klarhet i hva som har skjedd med Anne Elisabeth Hagen, men har kjørt seg fast i et blindspor der politiet kun er ute etter å ta Tom Hagen, skriver Holden i en e-post til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGndov/tom-hagen-moeter-ikke-til-nye-avhoer

Kanskje Holden/Hagen bør innse at det er politiet som leder etterforskningen, og på den måten og i den retning, de mener kan bringe saken nærmere en løsning. I stedet sier Holden her at Hagen først kan ahøres igjen, når politiet slutter å mistenke han.

Latterlig. Og svakt advokatarbeid. Igjen. Holden er en klamp om foten for Hagen.

Det synes som om Holden og Hagen drar hverandre ned for tiden. De har ikke nådd helt til bunns ennå.

Citat:
Se der ja, "en venn av familien". Tipper rådet var å holde dette brevet unna offentligheten.

Denne "vennen av familien" har da sannsynligvis utvist en mye sunnere dømmekraft enn bistandsadvokat Ståle Kihle.

Advokatforeningen har et såkalt disiplinærutvalg. Jeg vet ikke om det alltid må en klage til, eller om disiplinærutvalget kan velge selv å ta opp saker de får kjennskap til gjennom mediene. Det ville ikke skadet å ta en titt på kvaliteten på arbeidet til barnas bistandsadvokat.
Citera
2020-06-04, 16:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Du har rett, hvis vedkommende er troverdig. Det kan kanskje være samme advokaten som står bak ektepaktene? BB? En nær venn av familien og forretningspartner.

Det kan være den advokaten som også satt i styret for TH,eller det kan være den advokaten som hadde oppdraget med den siste ektepakten i 1993? Vet du hvem som var involvert i den siste ektepakten?
Citera
2020-06-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
- – For min egen del kan jeg ikke se hvordan ytterligere avhør av Tom Hagen er egnet til å bringe saken videre. Etterforskningen synes nå ikke å være rettet mot å bringe klarhet i hva som har skjedd med Anne Elisabeth Hagen, men har kjørt seg fast i et blindspor der politiet kun er ute etter å ta Tom Hagen, skriver Holden i en e-post til VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGndov/tom-hagen-moeter-ikke-til-nye-avhoer

Kanskje Holden/Hagen bør innse at det er politiet som leder etterforskningen, og på den måten og i den retning, de mener kan bringe saken nærmere en løsning. I stedet sier Holden her at Hagen først kan ahøres igjen, når politiet slutter å mistenke han.

Latterlig. Og svakt advokatarbeid. Igjen. Holden er en klamp om foten for Hagen.

Holden sitt ansvar er å representere TH, og sørge for at politiet opptrer i henhold til Norges lover. Det Holden gjør er helt i tråd med hans oppgaver.
Hvis TH er uskyldig, hvorfor skulle da TH finne seg i å bli grillet av politiet... Og det er det Holden og TH nå har konkludert med. Politiet må klare å skaffe nok grunnlag for at de kommer seg videre i saken.
Citera
2020-06-04, 16:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det kan være den advokaten som også satt i styret for TH,eller det kan være den advokaten som hadde oppdraget med den siste ektepakten i 1993? Vet du hvem som var involvert i den siste ektepakten?
Er ikke det samme person? Bj*rn Br*dwall, som er styreleder i Hagens selskap og advokaten bak ektepakten(e).

Et mediehus skrev at BB sto oppført som advokat i begge ektepaktene (tror det var NRK, orker ikke lete fram linken nå - men har linket til det før i tråden). Det er ikke slik at en advokat signerer, men advokatens navn og firma kan stå i et av feltene dersom en advokat har medvirket.

BB selv hevder at han ikke har noe med den siste ektepakten å gjøre, at han aldri kunne satt den opp slik den framstår.

Dermed er det uklart hvordan den siste ektepakten har framkommet.
Citera
2020-06-04, 16:23
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er denne tendensen til å snu ting på hodet, og å skylde på politiet for absolutt alt ... noe smittsomt som har begynt florere blant THs blodfans ..?

Spot on.

Det synes som om Holden og Hagen drar hverandre ned for tiden. De har ikke nådd helt til bunns ennå.

Denne "vennen av familien" har da sannsynligvis utvist en mye sunnere dømmekraft enn bistandsadvokat Ståle Kihle.

Advokatforeningen har et såkalt disiplinærutvalg. Jeg vet ikke om det alltid må en klage til, eller om disiplinærutvalget kan velge selv å ta opp saker de får kjennskap til gjennom mediene. Det ville ikke skadet å ta en titt på kvaliteten på arbeidet til barnas bistandsadvokat.

Meget enig i ditt siste avsnitt her! lurer også på om disiplinærutvalg henter selv opp saker? Det er nå på sin plass å granske forholdene synes jeg.
Citera
2020-06-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du skriver att det finns snabbare och smartare sätt att använda än kryptovaluta. Vad skulle det vara? Kontanter går bort, likaså bankkonton. Jag må ha levt under en sten vad gäller detta, men berätta gärna

Har bara läst vad som framkommit här (TH med fler ville ju ha en effektivare "plattform"då den aktuella var trög att kommunicera på..)- och i olika trådars länkar och citat, att "kommunikationen" går bättre med kryptiska mail. Det går ju att fakturera med mail.
Hur man gör en avsändare hemlig för penningförsändelse vet jag ej, men tänkte att det ska också gå, med mer tidsbesparing än 2 månader?
.. Vad heter de nu igen (läst mer om det i en annan tråd) ... Darknet, Telegram ...
Med det senare försvinner konversationen automatiskt efter att den blivit läst.
Hur det är med pengar i Telegram undrar jag själv ... (Vore inte bra om pengar också försvinner
efter att man nämnt dem förstås ...men skämt åtsido).
Check / system med digital signatur a la hemligt konto?
Senast redigerad av Moschata 2020-06-04 kl. 16:45.
Citera
2020-06-04, 16:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Nei. Dette er ikke « barn» selv om de omtales som det. Dette er oppegående voksne mennesker og jeg har større forventninger til dem enn det de omtales som, nemlig « barn».

Brevet ble også skrevet vel ett år etter hendelsen, da har man fått tid til å tenke litt.

Det er også gitt samtykke av forfatteren til publisering.

Å si ja til å publisere brevet var nok tenkt som en forsvarsstrategi.
Brevet kan ju också innehålla ett meddelande till kidnapparna. Eller en fråga i (fåfäng)förhoppning om att få ett livstecken från Elisabeth.

Enda chansen att få fast kidnapparna är att få möjlighet att spåra dom. Locka dom till att anta erbjudandet om lösen. Sist jag hörde låg spårbarheten på monero på ca 30 till 50 %. Utvecklingen går framåt.
Citera
2020-06-04, 16:34
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Er ikke det samme person? Bj*rn Br*dwall, som er styreleder i Hagens selskap og advokaten bak ektepakten(e).

Et mediehus skrev at BB sto oppført som advokat i begge ektepaktene (tror det var NRK, orker ikke lete fram linken nå - men har linket til det før i tråden). Det er ikke slik at en advokat signerer, men advokatens navn og firma kan stå i et av feltene dersom en advokat har medvirket.

BB selv hevder at han ikke har noe med den siste ektepakten å gjøre, at han aldri kunne satt den opp slik den framstår.

Dermed er det uklart hvordan den siste ektepakten har framkommet.

Det er akkurat det jeg har fått med meg at BB har sagt,derfor jeg gikk utifra at det var en annen advokat inne ved siste ektepakten.Underlig hm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in