Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Ikke meg du spør her, men jeg tror også at brevet kan være en forsvarsstrategi og kan prøve å forklare hvorfor. Det er slik jeg leser mellom linjene, basert på hvordan jeg kjenner familieforholdene.
Jeg har inntrykk av at det har vært et konfliktfylt forhold mellom spesielt H*dda og faren i flere år forut for forsvinningen. Hun har holdt stor avstand. Jeg ser ikke bort fra at hun i tidlig fase kan ha sagt en del ufordelaktige ting i avhør som hun kanskje senere har angret på. Som det kan bli tøft å stå for, når TH etterhvert vil bli konfrontert med forhold som hun har forklart. Derfor dette "brevet", hvor hun hevder at ting har blitt vridd på av politiet. Ting ble ikke oppfattet slik som hun "hadde ment dem". Et forsvar av seg selv. Jeg synes heller ikke det er helt åpenbart at dette brevet ble skrevet for et år siden, det kan ha blitt skrevet i forbindelse med nylig arrestasjon av faren. De voksne barna kan være i sterk ubalanse og lojalitetskonflikt nå, dersom familiedynamikken fra før er forskrudd av et psykopatisk sinn fra tidlig oppvekst. Trist men sant.
Takk for oppklarende svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
TH vil ikke møte til flere avhør.
Han
tror ikke nye avhør vil bringe saken videre nå, skriver VG.
De er også provosert av politiets ordbruk i går da de beskrev TH som "litt pjusk":
At påtaleansvarlig i politiet, som ønsket å pågripe Hagen etter lagmannsrettens løslatelse, offentlig nærmest harselerer over Hagens helsetilstand og kaller han «litt pjusk» er provoserende, skriver SH.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGndov/tom-hagen-moeter-ikke-til-nye-avhoer
Noe mer fra VG-artikkelen.
"– Når ovennevnte forhold sammenholdes med at personlig informasjon fra avhør regelmessig blir lekket til media, medfører dette at vår tillit til politiets etterforskning er betydelig svekket.
– Jeg har derfor gitt Tom Hagen et klart råd om at han ikke bør stille til nye avhør i dagens situasjon, og Hagen har besluttet seg for å følge min anbefaling.
Helt utrolig. Det er Hagen selv, og venner av Hagen, som har lekket til mediene. I noen tilfeller er lekkasjen skjedd for lenge siden, og når mediene nå endelig videreformidler informasjonen, er timingen blitt helt feil slik at info ment for å forsvare Hagen nå tvertimot virker avslørende på en negativ måte for Hagen.
Og da beskylder de politiet for "lekkasjer".. !!
Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg. Det er absurd. Absurd.
Og hva som egentlig foregår på kammerset mellom Holden og Hagen kan vi bare gjette. TH har mistet kontrollen, og Holden befaler han å holde seg vekke fra politiet til han har gjenvunnet en smule kontroll igjen ..?
Spørsmålet er vel heller om TH noensinne vil gjenvinne noen slags kontroll mer. Dette bærer nok rett i kasjotten. Med tid og stunder.